Landelijk Expertisecentrum Verpleging & Verzorging
15-07-2007
Diplomering Perfecto Osira, Amsterdam
Het thema van de middag was klantgericht c.q. vraaggericht werken.
Samen met het Pleegtheater werden op interactieve wijze enkele
alledaagse vragen aan de orde gesteld.
Bijvoorbeeld:
* 'Tot hoever gaat klantgericht werken?'
* 'Ga je in op alle vragen van patiënten of zijn er grenzen?'
Een andere vraag was of en op welke manier jij je collega's
aanspreekt. Wanneer doe je dat wel, wanneer niet en op welke manier?
Vanwege het thema klantgericht werken, was ook de cliëntenraad
aanwezig met enkele vertegenwoordigers. Klantgericht werken betekent
onder meer een goede samenwerking met andere disciplines. Om die reden
waren en ook fysiotherapeuten, maatschappelijk werkers en
ergotherapeuten uitgenodigd én aanwezig.
De deelnemers werden toegesproken door de heer Pellikaan, lid Raad van
Bestuur en tevens regiodirecteur a.i. en door mevr. Sengkerij, manager
Zorg en Dienstverlening St. Jacob. Beiden hebben hoge verwachtingen
van de groep. Vooral ook omdat de deelnemers nu al blijken
verantwoording te nemen voor hun werk en een voorbeeld zijn voor hun
collega's. Voor de Osira groep reden om komend najaar met een tweede
groep te starten.
De leergang Perfecto leidt verzorgenden op voor een betere zorg. Deze
voortrekkers worden getraind een rolmodel te zijn voor anderen en
collega's op de werkvloer enthousiast te maken voor vernieuwingen op
hun vakgebied.
meer over Perfecto
De 15 nieuwe voortrekkers in de verzorging Osira zijn:
Aida Muringen, Noor van Bossé, Marlene Nooitmeer, Ivonne Braam,
Alexander Heine, Henk Mantel, Meylina Tambunan, Margo Sandel, Mers
Wielzen, Astrid Scoop, Tanya Briel, Maureen Plein, Marja van Otterloo,
Nanette van Steensel en Antoinette van Scheppingen.
Onderstaand een impressie van de diplomering
Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland