Landelijk Expertisecentrum Verpleging & Verzorging

15-07-2007

Diplomering Perfecto Osira, Amsterdam

Het thema van de middag was klantgericht c.q. vraaggericht werken. Samen met het Pleegtheater werden op interactieve wijze enkele alledaagse vragen aan de orde gesteld.

Bijvoorbeeld:

* 'Tot hoever gaat klantgericht werken?'

* 'Ga je in op alle vragen van patiënten of zijn er grenzen?'

Een andere vraag was of en op welke manier jij je collega's aanspreekt. Wanneer doe je dat wel, wanneer niet en op welke manier?

Vanwege het thema klantgericht werken, was ook de cliëntenraad aanwezig met enkele vertegenwoordigers. Klantgericht werken betekent onder meer een goede samenwerking met andere disciplines. Om die reden waren en ook fysiotherapeuten, maatschappelijk werkers en ergotherapeuten uitgenodigd én aanwezig.

De deelnemers werden toegesproken door de heer Pellikaan, lid Raad van Bestuur en tevens regiodirecteur a.i. en door mevr. Sengkerij, manager Zorg en Dienstverlening St. Jacob. Beiden hebben hoge verwachtingen van de groep. Vooral ook omdat de deelnemers nu al blijken verantwoording te nemen voor hun werk en een voorbeeld zijn voor hun collega's. Voor de Osira groep reden om komend najaar met een tweede groep te starten.

De leergang Perfecto leidt verzorgenden op voor een betere zorg. Deze voortrekkers worden getraind een rolmodel te zijn voor anderen en collega's op de werkvloer enthousiast te maken voor vernieuwingen op hun vakgebied.

meer over Perfecto

De 15 nieuwe voortrekkers in de verzorging Osira zijn: Aida Muringen, Noor van Bossé, Marlene Nooitmeer, Ivonne Braam, Alexander Heine, Henk Mantel, Meylina Tambunan, Margo Sandel, Mers Wielzen, Astrid Scoop, Tanya Briel, Maureen Plein, Marja van Otterloo, Nanette van Steensel en Antoinette van Scheppingen.

Onderstaand een impressie van de diplomering

Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland