AutoRai

Mazda behaalt in Japan cumulatieve voertuigproductie van 40 miljoen eenheden

(7/17/2007)
Mazda Motor Corporation vierde vandaag in de Ujina 2 fabriek nabij het hoofdkantoor van Mazda te Hiroshima het behalen van een cumulatieve productie van 40 miljoen eenheden in Japan.

Hisakazu Imaki, Mazdaâs Vertegenwoordigd Directeur, Voorzitter van de Raad van Bestuur, Voorzitter en Algemeen Directeur, keek samen met de voorzitters en vakbondvertegenwoordigers toe hoe een gloednieuwe Mazda2 als een historische 40 miljoenste productie-eenheid van de productielijn rolde. Dit record is in 75 jaar en negen maanden behaald, sinds Mazda in oktober 1931 begon met de productie van driewielige vrachtwagens.

Tijdens de ceremonie zei Voorzitter Imaki: âMazda was in staat een cumulatieve productie van 40 miljoen eenheden te behalen, dankzij de geweldige steun van onze klanten. Deze mijlpaal is ook het resultaat van de gedreven inzet van de vele medewerkers en andere mensen die bij Mazda betrokken waren en die tijdens het gehele bestaan van de onderneming de hoeksteen van ons succes zijn geweest. Mazdaâs streven naar het aangaan van uitdagingen en een geïnspireerde bedrijfscultuur hebben ons ertoe gedreven nieuwe technologieën te ontwikkelen en nieuwe waarden te creëren. Daarom is Mazda, van alle autofabrikanten te wereld, het enige merk dat autoâs met rotatiemotoren produceert. Het behalen van 40 miljoen gebouwde eenheden is een extra doorbraak op onze weg naar een nog grotere groei. Om deze succesvolle ontwikkelingen voort te zetten, zal Mazda onze klanten blijven voorzien van autoâs die âuitnodigend en leuk zijn om in te rijden, en waar je graag nog eens in zou rijdenâ.

Aanvankelijk heeft Mazda zichzelf gevestigd als fabrikant van lichte vrachtwagens en is in 1931 begonnen met driewielige vrachtwagens. In 1960 nam Mazda een dappere duik in het diepe water van de personenautoâs, toen ze begon met de productie van de kleine R360 Coupe. Sindsdien is Mazda, door de productie en internationale verkoop van sportautoâs, zoals âs werelds eerste auto met een rotatiemotor met dubbele rotor, de Cosmo Sport (ook wel bekend als de R110S) en de iconische Savanna RX-7 (RX-7), samen met de duurzame modellen, zoals de Familia (Mazda Protegé/323/323F) en de Capella (Mazda 626), uitgegroeid tot een heuse wereldwijde corporatie. In 2002 introduceerde Mazda een nieuwe generatie producten die het nieuwe Zoom-Zoom motto van Mazda duidelijk vormgaf. Het begon allemaal met de Atenza (Mazda6) en de Axela (Mazda3), en de nieuwe Zoom-Zoom voertuigen hebben sindsdien wereldwijd naam gemaakt.

Mazda heeft zich lang toegelegd op het toepassen van innovatieve productietechnieken voor een efficiënte productie die zowel mens- als milieuvriendelijk is. Tegenwoordig maakt een grootschaliger gebruik van initiatieven als Mazdaâs Three Layer Wet Paint en Integrated Scheduled Production Systemen, een uitzonderlijk flexibele en hoogwaardige gesynchroniseerde productielijn mogelijk. In de toekomst streeft Mazda ernaar een nog grotere groei te behalen door de merkwaarde te verhogen en de bedrijfsefficiëntie volgens het Mazda Advancement Plan te vergroten. Mazda zal zich ook inzetten om uitstekende producten en diensten te leveren die voldoen aan de hoge verwachtingen van de klanten, met een productkwaliteit, veiligheid en milieuprestaties die voor niemand onderdoen.