Ingezonden persbericht


Persbericht

Rotterdam, 17 juli 2007

Nieuwe verpakking vergemakkelijkt herkenning van Verbatim-producten

Verbatim ontwikkelt kleurcodering als onderdeel van de nieuwe huisstijl

Verbatim, de specialist in opslagmedia, introduceert een nieuw ontwerp voor de verpakking van zijn producten. Als onderdeel van de wereldwijde invoering van de nieuwe huisstijl wordt ook een speciaal kleurcoderingssysteem ingevoerd, dat het voor consumenten gemakkelijker maakt het juiste product te vinden. De verschillende soorten opslagmedia, kunnen met behulp van het kleurensysteem veel eenvoudiger herkend worden. Ook de website van Verbatim is inmiddels volledig aangepast aan de nieuwe huisstijl.

Met ingang van juli introduceert Verbatim wereldwijd een nieuwe lijn verpakkingen. Dankzij het nieuwe ontwerp kan de consument veel gemakkelijker zijn weg vinden in het productassortiment van Verbatim. Vooral voor de keuze uit de vele varianten CD's en DVD's is het kleurensysteem heel handig. "De toenemende globalisering en mobiliteit van mensen maakt een consistente communicatie over alle landsgrenzen heen noodzakelijk. Het ontwerp van de verpakking speelt daarbij een belangrijke rol, omdat consumenten producten en hun fabrikanten vaak in eerste instantie aan de huisstijl en de verpakking herkennen", legt Rüdiger Theobald, business development en marketing manager van Verbatim EUMEA uit.

"Het belangrijkste onderdeel van onze nieuwe huisstijl is het nieuwe kleurcoderingssysteem", vervolgt Theobald. "Door te letten op de verschillende kleuren kunnen consumenten heel snel individuele producten herkennen en zonder moeite het verschil zien tussen de vele verschillende opslagcapaciteiten en de verschillende soorten USB-drives, flash memory cards en onbespeelde DVD's en CD's. Elk product kan gemakkelijk herkend worden dankzij de specifieke kleur van de verpakking. Daarnaast verhoogt de nieuwe verpakking ook de herkenbaarheid van het merk Verbatim in het algemeen."

Tijdens de wereldwijde uitrol van de nieuwe huisstijl wordt al het reclame- en point-of-sale materiaal van Verbatim zoals de website, displays en schappensystemen aan de nieuwe huisstijl aangepast. "We hopen het kwaliteitsimago van onze producten met het nieuwe kleurcoderingssysteem verder te verbeteren en de verkoop van onze producten in de retail een flinke stimulans te geven."


---

Noot voor de pers: er zijn foto's beschikbaar van het nieuwe logo en het nieuwe verpakkingsontwerp. Die kunnen aangevraagd worden bij Kitty Gunsing van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: kitty.gunsing@wisse-worldcom.nl.

Nadere informatie over Verbatim vindt u op www.verbatim-europe.com. U kunt ook contact opnemen met Rüdiger Theobald, telefoon: +49 (0)6196900130 of per e-mail: rtheobald@verbatim-europe.com.

Over Verbatim
Sinds 1969 houdt Verbatim zich bezig met de ontwikkeling van datastorage technologie; van floppy disks en optisch/magnetische opslagmedia tot en met de laatste CD- en DVD-formaten, USB-sticks, flash memory cards en computer accessoires. Verbatim is onderdeel van Mitsubishi Chemical Corporation Group en kan voor productontwikkeling gebruik maken van de toonaangevende research & development afdelingen van het concern. Met zijn innovaties speelt Verbatim een cruciale rol in de markt voor opslagmedia. Stringente kwaliteitscontroles tijdens het productieproces bieden garantie voor de hoge kwaliteit van de Verbatim-producten, die niet voor niets als winnaar tevoorschijn gekomen zijn uit talrijke internationale productvergelijkingen en tests. Verbatim is Europees marktleider voor optische opslagmedia. In Nederland heeft Verbatim een vestiging in Rotterdam.