Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Uitgave de Betere Wereld positief ontvangen.

Amsterdam, 17 juli 2007 - Met de Betere Wereld willen we zoveel mogelijk mensen aanzetten tot het maken van bewuste keuzes in het dagelijks consumptiepatroon. Dit doen we door het uitgeven van een gratis krant op tabloid formaat, oplage 550 000 exemplaren, website die dagelijks wordt geüpdate www.debeterewereld.nl en een nieuwsbrief die wekelijks wordt verzonden.

De toon van de Betere Wereld is uitsluitend positief doel is mensen te inspireren op een actuele, moderne en herkenbare wijze.

Landelijke distributie van de tabloid krant wordt geselecteerd op inkomensklasse 1,5 tot 2 x modaal en eigen huis bezit. Dit genereert een goede respons in een doelgroep die veelal affiniteit heeft met een verantwoorde lifestyle.

Verder is de krant verkrijgbaar bij de vestigingen van Ben & Jerry's Nederland & België, Ekoplaza's en de 43 BCC elektronica winkels.

De website www.debeterewereld.nl trok de afgelopen 6 weken meer dan 14 000 unieke bezoekers, deze bezochten gemiddeld 25 pagina's en wat opvallend is, dat meer dan 50% de site in de favorieten plaatst.

Deelnemers zijn o.a. Ben & Jerry's (unilever), Fair Wear Foundation, Centraal Beheer Achmea, BCC, Renault, Dr-vander Hoog cosmetica, Omroep Llink en de Nederlandse Spoorwegen.

Steeds meer consumenten hebben belangstelling voor een verantwoorde lifestyle en steeds meer bedrijven ondernemen maatschappelijk verantwoord.

De "Geitenwollensokken" hebben we lange tijd geleden uitgetrokken, kortom actueel nieuws reportages en interviews met o.a. Daphne Bunskoek, Katja Schuurman en Joris Putman zijn te lezen in de zomer uitgave aldus oprichter Almar Fernhout.

Ook een reportage vanuit Londen waar interviews zijn afgenomen met inwoners van deze wereldstad, zo laten we zien hoe inwoners van deze wereldstad aankijken tegen de milieu problemen en wat ze daar zelf aan doen.

De krant is overhandigd aan minister Cramer die erg enthousiast was over de vormgeving en content zoals ze zei "serieuze zaken op een luchtige manier gebracht" de pay off is dan ook Enjoy & do good!

Onderwerpen zijn voeding, mobiliteit, fashion, reizen, wonen, sport en de betere kleine wereld, waar we aandacht geven aan initiatieven speciaal voor kinderen van 0-12 jaar. "Hoe jonger de leeftijd hoe groter de kans dat de boodschap overkomt ".


- einde persbericht-

Noot voor de redactie (