Wortelen geven vierdaagselopers extra portie energie


Ludieke Paard van Troje-actie

OTTERSUM, 20070719 -- Donderdag 19 juli 2007 begroette het Paard van Troje de 50km-wandelaars van de Nijmeegse Vierdaagse in het Noord-Limburgse Ottersum. Om de deelnemers op de helft van de route een hart onder de riem te steken, ontving iedereen een heerlijke wortel.

De actie met het motto `Hop hop hop met Imagro in galop' was een groot succes. Veel wandelaars ontging het vijf meter hoge houten paard niet. Ze konden de bijbehorende wortel als versnapering dan ook erg waarderen.
"Zo'n vierdaagse lopen is een geweldige prestatie", zegt Roger Engelberts, directeur-eigenaar van communicatieadviesbureau Imagro in Ottersum. "We wilden met deze ludieke actie de wandelaars een steuntje in de rug geven. We hebben daarom 250 kilo verse wortelen ingeslagen en uitgedeeld. Het was prachtig om te zien hoe ze met een wortel in de hand en een glimlach op het gezicht Ottersum uit liepen. Het gaf hen ongetwijfeld een extra portie energie. Iets wat ze wel nodig hadden met die vermaledijde Zevenheuvelenweg in het vooruitzicht."

Het paard stond opgesteld op het erf van Imagro; een communicatieadviesbureau dat is geworteld in het platteland. Om dat te symboliseren heeft het een wortel in haar logo verwerkt. Om de band met het platteland verder te benadrukken, heeft het bedrijf in 2006 een herbouwde Vlaamse landbouwschuur als kantoor betrokken. De schuur uit de
17de eeuw is een Rijksmonument en biedt werkruimte aan veertig mensen.

Imagro is een communicatieadviesbureau dat staat voor strategie en creatie in agri, food en buitengebied. De club bestaat uit creatieve denkers en daadkrachtige doeners. Mensen met verstand van communicatie en gevoel voor wat er leeft in agri, food en buitengebied. Een bureau dat met beide benen op de grond staat.