Donderdag 19 juli 2007

Deze week in FEM Business (week 29 & 30, vanaf vrijdag 20 juli in de kiosk)

De King of Cool: Aston Martin

Het chique Britse automerk was op sterven na dood, maar staat er nu beter voor dan ooit. Een Duitser kwam er aan te pas om de vergane glorie te reanimeren. Met succes: Aston Martin is opnieuw de favoriete auto van James Bond.

De overstap van Hendrik Jan Biemond

Officier van Justitie Hendrik Jan Biemond was dé crimefighter die misstanden in corporate Nederland aanpakte. Hij maakte de overstap van het Openbaar Ministerie naar de advocatuur. Hoe kijkt hij nu tegen ondernemend Nederland aan?

Philips vecht tegen de scheerkwast

De wereld is verdeeld tussen natscheerders en droogscheerders. Die laatste zijn potentiële klanten van Philips, wereldmarktleider in de verkoop van scheerapparaten. Maar veel jongeren associëren de ronkende apparaten met hun vader en met hun opa. Philips vindt het hoog tijd voor actie.

Hollands bankieren in New York

Ze zijn alle vier lid van de Dutch Financial Club in New York. Hun werk: deals sluiten in het financiële hart van de Verenigde Staten. De vier bankiers hebben nóg iets gemeenschappelijk: voor geen goud willen ze er weg. Het leven als bankier in de 'Big Apple' is één grote uitdaging.

Rotterdamse halal-droom komt niet uit

De Rotterdamse haven wil de belangrijkste importhaven voor halal-voedsel van Europa worden. Maar helaas, de loods voor de levensmiddelen is zo goed als leeg. Waarom komt de - op papier - zo lucratieve handel niet van de grond?

Verder in FEM Business:

â- Cees de la Haye van Landis droeg dubbele petten. â- Italië is een supermacht in de wereld van trendy zonnebrillen. â- Tex Gunning wil graag een hele grote leider zijn â- Beursgenoteerde schatgravers zoeken naar goud op volle zee â- Milieu: investeren in de Nederlandse zon loont niet