InBev wint Gouden Partner Award


BREDA, 20070720 -- Inkopers in het retailkanaal hebben InBev Nederland verkozen tot Gouden Partner vanwege de behaalde omzetprestaties. Inkopers uit het out-of-home kanaal (horeca van o.a. kantines, pretparken, groothandel) kozen InBev Nederland eveneens als Gouden Partner op het gebied van samenwerking. De Gouden Partner verkiezing is een initiatief van Ondernemers Pers Nederland, uitgever van onder andere de Levensmiddelenkrant en SHOPS.

In mei 2007 is aan de inkopers in retail en out-of-home gevraagd om de aanbieders te beoordelen in de vorm van een rapportcijfer. In beide kanalen komt InBev Nederland als één van de winnaars uit de bus: binnen retail op het aspect `Omzetprestatie' en binnen out-of-home op het aspect `Meedenken op assortimentsniveau'.

Erik van Deursen, Directeur Horeca InBev Nederland is verheugd met de onderscheiding: "We zijn blij, dat wij worden beloond voor onze successen in de markt. Ons marktaandeel in de biermarkt groeit gestaag. Niet alleen omdat we sterke merken hebben neergezet zoals Jupiler, Dommelsch, Hertog Jan en Leffe, maar ook omdat ons businessmodel `succes door samen ondernemen' wordt gewaardeerd door onze handelspartners. Het is dan ook mooie bekroning dat wij zijn uitgeroepen tot de Gouden Partner op het gebied van meedenken".

Stijn Deelen, Directeur Retail InBev Nederland: "We merken dat klanten waardering hebben voor de wijze waarop we in staat zijn om extra merken als Jupiler en Hertog Jan bij de consument in de koelkast te krijgen. Daarnaast biedt ons merkenportfolio binnen de biercategorie de supermarkten een hoog margeaandeel. Naast marge is omzetgroei essentieel voor de ontwikkeling van deze categorie."





Ingezonden persbericht