Ingezonden persbericht


Orange UMA-telefonie in ziekenhuis verhoogt veiligheid en bereikbaarheid

Orange en Erasmus MC lanceren veilig mobiel bellen in het ziekenhuis

Den Haag, 26 juli 2007 - Het Erasmus MC is het eerste universitair medisch centrum in Europa waar medewerkers in het ziekenhuis de mogelijkheid hebben om veilig mobiel te bellen en altijd mobiel bereikbaar te zijn. Orange heeft hiervoor samen met het Erasmus MC een succesvolle pilot afgerond voor Unlicensed Mobile Access (UMA)-draadloze telefonie die niet of nauwelijks medische apparatuur verstoort. Medewerkers zijn hiermee beter bereikbaar onder één nummer op één mobieltje in plaats van op drie à vier communicatiemiddelen per medewerker. En dat levert voor het Erasmus MC en haar personeel een besparing in kosten en tijd op.

Unlicensed Mobile Access-telefonie schakelt naadloos van een GSM-netwerk naar een Wifi-netwerk in het ziekenhuis. En andersom. Met UMA-telefonie en een 'dual mode' toestel is bellen met meerdere toestellen op een netwerk mogelijk. Met één telefoon, één nummer en één adresboek blijft iedere specialist in een ziekenhuis 24 uur per dag bereikbaar.

Het Erasmus MC in Rotterdam heeft samen met Orange in UMA-telefonie een oplossing gevonden om specialisten veilig te laten bellen in kritieke ruimtes zoals operatiekamers en intensive care-afdelingen. Tot nu toe is mobiel bellen op deze afdelingen in het Erasmus MC verboden.

Door de razendsnelle omschakeling van een GSM- naar een Wifi-netwerk is de dekkingsgraad van een mobieltje twee keer zo hoog. En dat levert een grotere mobiele bereikbaarheid op. Dat is ook een oplossing voor kantoren waar op de bovenste verdieping of in de kelder het GSM-bereik ontoereikend is.

"Als een ok-coördinator aangeeft dat hij met een mobiele telefoon op zak anderhalf uur werktijd per dag bespaart, zoek je naar een passende oplossing. Omdat hij met één mobieltje kan bellen, sms'en en zijn voicemail beluisteren, hoeft hij zijn coördinatietaken op de operatiekamer niet meer via een pager, semafoon of portofoon te laten verlopen", zegt Dick Bol, principal consultant van Strict voor het Erasmus MC. "Hij is overal direct bereikbaar via zijn mobieltje en hoeft niet meer op zoek naar een vaste telefoon om een oproep te beantwoorden. Bovendien is het stralingsniveau in een Wifi-modus veel lager dan bij het gebruik van GSM."

Jeroen de Wilde, verkoopdirecteur van Orange Nederland zegt: "Met de introductie van deze nieuwe Orange technologie behoort het probleem van mobiel bellen in cruciale ruimtes in het ziekenhuis tot het verleden. Ook andere ziekenhuizen hebben interesse in deze oplossing. Er is een run op UMA-telefonie van Orange. Het kent niet alleen voordelen voor ziekenhuizen, maar ook voor grote ondernemingen, instellingen en andere organisaties. Iedereen wil een betere bereikbaarheid met UMA."

De volledige case study over UMA-telefonie van Orange in het Erasmus MC is op aanvraag beschikbaar bij Orange Nederland en Hollander van der Mey/MS&L.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Orange Nederland N.V.
Tel: +31 6 18010101
E-mail: pers.nlmb@orange-ftgroup.com

Hollander van der Mey/MS&L
Daniëlle Tamis
Tel: +31 70 354 90 00
E-mail: orange@hvdm.nl

Over Orange

Orange is het merk van de France Telecom Group, één van de meest vooraanstaande telecommunicatiebedrijven ter wereld. France Telecom heeft meer dan 161 miljoen klanten op vijf continenten.

In 2006 heeft France Telecom Group een jaaromzet behaald van 51,7 miljard euro. In het eerste kwartaal van 2007 boekte de groep een omzet van 12,8 miljard euro. Orange had in Nederland op 31 maart 2007 2.081.000 mobiele klanten en 528.000 internetklanten, waarvan 474.000 breedbandklanten.

Met geïntegreerde producten creëert Orange een wereld zonder technologische barrières waarin consumenten kunnen communiceren waar en wanneer zij dat maar willen.

Orange gelooft dat contact tussen mensen de wereld mooier maakt. En daarom brengt Orange de wereld van muziek dichterbij. Want muziek is communicatie en muziek wordt alleen maar mooier als je het kunt delen met anderen. Ook vindt Orange het belangrijk om iets terug te doen voor de samenleving waarin zij werkt. Sinds 2003 is Orange daarom partner van War Child, waarvoor zij onder andere de communicatie verzorgt in de voormalige oorlogsgebieden waar War Child actief is.

Meer informatie over Orange is te vinden op www.orange.nl.