Ingezonden persbericht


Published: 08:05 26.07.2007 GMT+2 /HUGIN /Source: LBI International AB /AEX: LBI /ISIN: SE0000495293

MIJLPAAL OP WEG NAAR BEOOGDE WINSTGEVENDHEID GEREALISEERD


- LBi kwartaalbericht april - juni 2007

In dit persbericht zijn als gevolg van de reverse merger tussen Framfab en LB Icon medio 2006, vergelijkbare cijfers over 2006 op een pro forma geconsolideerde basis opgenomen. Naast deze vergelijkbare pro forma cijfers over 2006 en in overeenstemming met de grondslagen voor financiële verslaggeving bij een reverse merger, zijn de wettelijk voorgeschreven vergelijkbare cijfers over 2006 gebaseerd op de periode van 12 maanden van januari t/m december 2006 van het voormalige LB Icon gecombineerd met de 5 maanden (augustus t/m december 2006) van het voormalige Framfab, bijgevoegd in het kwartaalbericht over de periode januari-juni 2007.

PERSBERICHT
Stockholm/Amsterdam, 26 juli 2007

Kwartaalbericht april - juni 2007
LBI International AB (publ) - Tot stand gekomen door de fusie tussen Framfab en LB Icon op 31 juli 2006

MIJLPAAL OP WEG NAAR BEOOGDE WINSTGEVENDHEID GEREALISEERD

LBI International AB ("LBi"), een internationaal toonaangevend full service digital agency netwerk, maakt vandaag haar resultaten over het tweede kwartaal en het eerste halfjaar van 2007 bekend. De cijfers en marktvooruitzichten zullen vandaag om 13.00 uur worden gepresenteerd door CEO Robert Pickering, CFO Jan Norman en CEO LBi UK Luke Taylor in het World Trade Center Amsterdam, Alexander Platz, kamer 2, Triple Ace. De presentatie is tevens te volgen via www.lbi.com Ook is er de mogelijkheid tot het telefonisch bijwonen van de bijeenkomst via nummer +31 20 713 27 56, waarbij er de mogelijkheid is tot het stellen van vragen.

FINANCIËLE HOOFDPUNTEN
De 2006 vergelijkbare cijfers zijn op pro forma basis. Voor de vergelijkbare 2006 cijfers op statutaire basis wordt verwezen naar het volledige kwartaalbericht.

APRIL-JUNI

- Netto-omzet EUR 47,5 miljoen (43,3) over april - juni.
- Winst na belasting EUR 3,3 miljoen (-0.3) voor de periode april - juni. Bedrijfsresultaat EUR 4,1 miljoen (3,1 exclusief herstructurering) voor de periode april - juni, resulterend in een operationele marge van 8,6%
- Winst per aandeel EUR 0,05 voor de periode april - juni.

JANUARI-JUNI

- Netto-omzet EUR 87,2 miljoen (86,9) over januari - juni.
- Winst na belasting EUR 5,4 miljoen (2,4) voor de periode januari - juni. Bedrijfsresultaat EUR 7,2 miljoen (6,5 miljoen met uitzondering van herstructurering) voor januari - juni, resulterend in een operationele marge van 8,2%
- Winst per aandeel EUR 0,09 voor de periode januari - juni.

EXECUTIVE SUMMARY

- Autonome groei netto-omzet 11% over april - juni 2007 ten opzichte van april - juni 2006.
- Toename EBIT meer dan 28% over april - juni 2007, toename van 10% voor de periode januari - juni 2007; beide ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Margeverbetering met name veroorzaakt door een hogere bezettingsgraad, hogere prijzen en lagere verkoopkosten.
- Toename netto-omzet 20% over april - juni 2007 ten opzichte van januari -maart 2007.
- EBIT nam toe met 32%, de EBIT-marge nam in dezelfde periode met 9% toe.
- Overname van de Creative Digital Group in de VS en een 51% belang in de offshore onderneming Vizualize in India gefinancierd middels cash en kredieten, zonder verwatering voor aandeelhouders.
- EBIT-marge exclusief 'pass through revenue' ruim 10% in tweede kwartaal.
- Opening van een vestiging in Parijs (juli 2007) ter versterking van LBi's internationale full service offering in 12 landen.
- Vooruitzichten 2007: Ten opzichte van 2006 wordt een belangrijke groei van van de omzet en aanzienlijke verbetering van de operationele marges verwacht, ondersteund door uitbreiding van het klantenbestand en de sterke orderportefeuille.

LBi CEO Robert Pickering:
"We hebben een van de beste kwartalen in ons bestaan afgesloten en het eerste halfjaar van 2007 zeer sterk geëindigd. We liggen op schema om onze winst- en margedoelstellingen voor 2007 te behalen."

Het volledige Engelstalige verslag kan worden gedownload via de bijgevoegde link.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Robert Pickering, CEO, LBI International AB
+31 20 460 45 00, robert.pickering@lbi.com
Eva Ottosson, Group Communications Manager, LBI International AB +46 709 41 21 40, eva.ottosson@lbi.com

Over LBi
LBi is een internationaal toonaangevend full service digital agency netwerk dat haar klanten marketing en technologie oplossingen biedt. De onderneming biedt werk aan meer dan 1.400 professionals die voornamelijk gevestigd zijn in de belangrijke Europese en Amerikaanse steden waaronder Amsterdam, Berlijn, Brussel, Kopenhagen, Londen, Madrid, Milaan, Mumbai, München, Paris, New York en Stockholm. Door middel van interdisciplinaire teams creëert LBi innovatieve multi-channel oplossingen voor haar nationaal en internationaal opererende zakelijke klanten. Dit wordt gerealiseerd door de unieke combinatie van strategie ontwikkeling en creatief ontwerp met behulp van specifieke industrie expertise en inzet van de nieuwste digitale technologieën. LBi is ontstaan uit de merger van LB Icon en Framfab in augustus 2006. Aandelen van LBi worden verhandeld op Euronext Amsterdam en OMX Nordic in Stockholm (symbool: LBI).

Quarterly report Q2 2007