MediaPlaza


Tot 2011 zal E-commerce in Europa 'jaarlijks met 21 procent groeien, maar in Nederland met 28 procent. Dat schrijft Forrester in haar 'Europe's eCommerce Forecast: 2006 To 2011'. Voor Europa als geheel betekent dit een stijging van ruim 102 miljard euro in 2006 tot 263 miljard euro in 2011. Tegelijkertijd groeit de E-commerce in Nederland van bijna 3,5 miljard euro in 2006 tot een kleine 11,8 miljard euro in 2011. Een enorm potentie voor u als MKB-ondernemer.

E-commerce lijkt uiteindelijk een onvermijdelijke diversificatie van het aanbod. De consument stelt steeds meer eisen aan de traditionele manier van zaken doen. Een verschuiving van de fysieke marketing P's naar de digitale winkelruit is gaande.

Het MKB heeft als motor van de BV Nederland een belangrijke functie in het faciliteren van de online consumentenbestedingen. Steeds meer MKB ondernemers wagen de digitale stap en beginnen met het online aanbieden van producten en diensten. Daarbij wordt vaak geroepen dat er behoefte is aan praktische kennis rondom systemen, wetgeving, best practise en inzicht in de uiteindelijke ROI van E-commerce. Vragen die voor u als MKB ondernemer uiteindelijk moeten leiden tot grip op de business en inzicht in de komende ontwikkelingen rondom E-commerce.

Tijdens dit seminar worden deze 'bottlenecks' vanuit het praktische oogpunt van u als MKB ondernemer bekeken. Hierbij wordt een helder kader rondom E-commerce geschept en worden praktische tips en oplossingen geboden voor het succesvol implementeren van E-commerce in het MKB zodat u als ondernemer grip op de zaak en de consument krijgt.

Welke thema's kunt u tijdens het seminar verwachten?
· Een duidelijk beeld van het E-Commerce landschap en de potentie voor het MKB

· De toepasbaarheid van E-Commerce binnen het MKB
· Verandering van bedrijfsprocessen door implementatie van E-Commerce
· Kritische succesfactoren rondom E-Commerce
· Wet en regelgeving rondom E-Commerce

· De ROI van E-Commerce

· Best practises betreffende E-Commerce implementaties van collega MKB'ers

Voor wie is het seminar bedoeld?
Het seminar is bedoeld voor het MKB met minder dan 250 medewerkers;
· Groothandels

· Reguliere middenstand

· Zakelijke dienstverlening

· Webwinkeliers

Dit seminar is niet bedoeld voor (IT-) consultants.

Deelnemen
Deelname aan dit seminar is kosteloos voor eindgebruikers op voorwaarde dat Media Plaza een compleet ingevuld inschrijfformulier ontvangt. Na inschrijving ontvangt u een automatische bevestiging van deelname. Een week voor het seminar ontvangt u van ons de laatste details.

Indien u door omstandigheden niet aanwezig kunt zijn bij het seminar, verzoeken wij u vriendelijk dit tot uiterlijk twee werkdagen voor datum van het seminar te melden. Bij te laat afmelden of zonder bericht afwezig te zijn, brengen wij EUR 100,- (excl. BTW) voor facilitaire kosten in rekening.

Heeft u vragen?
Voor vragen over het seminar inhoudelijk kunt u contact opnemen met Ralph Bijker op 030-2914151 of via e-mail: Ralph.Bijker@mediaplaza.nl. Voor vragen over aanmelding, annulering en betaling kunt u contact opnemen met Astrid Wind op 030-2914133 of via e-mail: Astrid.Wind@mediaplaza.nl.

Programma
Pre-finitief programma

Tijd Programmaonderdeel
10:00 - 10:30 Ontvangst met koffie
10:30 Auditorium
10:30 - 11:00 Welkomstwoord door dagvoorzitter Wijnand Jongen 11:00 - 11:45 Outlook: E-commerce de stand van zaken in de BV Nederland
11:45 - 12:00 Pauze
12:00 - 12:45 Presentatie: Volg de klant

- Hoe gedraagt de 2.0 consument zich?

- VInden, binden en boeien van de klant
12:45 - 13:30 Lunch met broodjes en opstelling E-commerce in de fysieke winkel
13:30 - 15:00

Beginners workshop (operationeel) - drie parallelle sessies

'Starterskit' digitaal ondernemen

- Delen uit de 'Cursus webwinkelier'

- Systemen

Usability

- Do's en don'ts van E-commerce

Virtuele zichtbaarheid

- Waar zit de consument

- Vinden en gevonden worden
13:30 - 15:00 Expert Workshop (strategisch) - drie parallelle sessies

Zoekmachine marketing

- Succesvolle conversies

Multipublishing / multichannel oplossingen

- E-commerce gaat om slimmer, kostenefficiënter en sneller zakendoen. Via alle kanalen met, zowel consumenten als zakenrelaties

Interoperabiliteit

- Koppeling met backoffice

- Koppeling met externe partijen (E-fakturatie / E-inkoop) 15:10 - 15:55 Afsluitende businesscase
15:55 - 16:15 Wrap-up door dagvoorzitter (mogelijkheid voor het stellen van extra vragen)
16:15 - 17:00 Netwerkborrel en opstelling E-commerce in de fysieke winkel

Dit seminar maakt deel uit van het programma Nederland Digitaal, in verbinding van het Ministerie van Economische Zaken en wordt u aangeboden door Media Plaza in samenwerking met Syntens, SenterNovem, NBL en ECP.NL.