Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

81.200 Ballonnen de lucht in voor War Child

Djumbo, Fouradi, Gio, Floortje en Dennis maken van de Ballonnendag 2007 een geweldig feest

De recreatiesector heeft zich weer massaal ingezet voor het goede doel. Donderdag 26 juli gingen er op 170 campings, bungalows en zwembaden in Nederland in totaal 81.200 ballonnen de lucht in als symbool voor de vrijheid. De Nationale Ballonnendag werd voor de 6e maal door Footzy.nl - de officiële website van de Nederlandse recreatiesector - georganiseerd voor War Child. De bezoekers van de recreatiebedrijven konden voor één euro een ballon kopen waarmee ze War Child steunen. De opbrengst komt geheel ten goede aan kinderen in Colombia die getroffen zijn door oorlog.

Vakantiepark De Bergen in Wanroij was de hoofdlocatie van dit grootse evenement. Daar konden duizenden bezoekers genieten van spetterende live optredens van Floortje, Dennis, Gio, Djumbo, Reitze, Raw en Reinforcement. Ook glamourfotograaf Joop van Tellingen heeft zich de gehele dag ingezet voor War Child en alle mooie momenten vastgelegd. Vlak voor 19.00 uur reikte Bart van Diest (Footzy.nl) samen met Floortje en Dennis de waardecheque uit aan War Child, met daarop het totaal van 81.200 verkochte ballonnen, een absoluut record in de 6 jaar dat Footzy.nl de Ballonnendag voor War Child organiseert.

Naast de ballonnenverkoop wordt de opbrengst mede bepaald door de aanvullende activiteiten die op veel deelnemende recreatiebedrijven voor War Child zijn georganiseerd. De eindopbrengst zal begin september bekend gemaakt worden. Naar verwachting zal de totaalopbrengst van 6 jaar Ballonnendag op ruim 470.000 euro uitkomen!

De opbrengst van de Ballonnendag 2007 zal ten goede komen aan Colombia, waar al 40 jaar een burgeroorlog woedt en veel kinderen getroffen zijn door oorlog. War Child zet zich in voor deze kinderen om ze een alternatief voor het vele geweld aan te bieden en te ondersteunen in hun emotionele en sociale ontwikkeling.

Op www.ballonnendag.nl zijn alle (pers)foto's van dit grootse nationale evenement te downloaden. Vanaf 9 augustus kan iedereen via deze website de verrichtingen van de ballonnen volgen en kijken of men in de prijzen gevallen is. Dan worden namelijk dagelijks de retour ontvangen ballonkaartjes gepubliceerd. Naast de hoofdprijzen zijn er dankzij attractieparken zoals de Efteling, Dolfinarium en Madurodam 150 setjes toegangskaarten te winnen.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht