USG People N.V.

persbericht

Tweede kwartaalresultaten 2007

Bruto marge steeg van 24,0% naar 25,0%; operationele winst steeg met 28,0%; operationele marge nam toe tot 6,8%

Almere, 27 juli 2007, 7u00

Highlights tweede kwartaal 2007


· De omzet groeide met 11,2%; voor het zevende achtereenvolgende kwartaal werd een groei in dubbele cijfers behaald. Gecorrigeerd voor werkdagen bedroeg de omzetgroei 12,1%
· Bruto marge steeg met 100 basispunten tot 25,0% (2e kwartaal 2006 24,0%)
· De operationele winst steeg met 28,0% tot 65,3 miljoen (2e kwartaal 2006: 51,0 miljoen)
· De recurring EBITA (exclusief 4 miljoen rebrandingkosten en 5,7 miljoen Franse subsidies van voorliggende perioden) bedroeg 63,6 miljoen

· De operationele marge kwam uit op 6,8% en steeg met 90 basispunten ten opzichte van het tweede kwartaal van 2006

· De nettowinst bedroeg 39,2 miljoen en steeg met 40,0% ten opzichte van vorig jaar (2e kwartaal 2006: 28,0 miljoen exclusief opbrengst verkoop Luzac College). de winst per aandeel kwam uit op 0,62 tegenover 0,44 (exclusief eenmalige opbrengst van 19,3 miljoen uit de verkoop van Luzac) in 2006

"Door onze focus op winstgevendheid zijn onze strategische doelen in het tweede kwartaal weer een stap dichterbij gekomen", zegt Ron Icke, CEO van USG People. "De brutomarge is sterk toegenomen tot 25,0% en de operationele marge is door deze verbetering gecombineerd met de omzetgroei uitgekomen op 6,8%. Het bedrijfsresultaat van onze activiteiten buiten de Benelux is meer dan verdubbeld ten opzichte van vorig jaar, waardoor de geografische spreiding van ons resultaat aanmerkelijk beter is geworden. Onze gespecialiseerde labels lieten daarbij ook in het tweede kwartaal een duidelijke omzet- en winstgroei zien."

---

Geconsolideerde resultaten 2e kwartaal 2e kwartaal groei 1e halfjaar 1e halfjaar groei ( in miljoenen euro's) 2007 2006 2007 2006

Omzet 953,7 857,8 11,2% 1.859,9 1.649,2 12,8% Brutoresultaat 238,9 206,2 15,9% 460,6 395,3 16,5% Operationele kosten 167,2 148,4 12,7% 332,9 294,0 13,2% Opbrengst uit verkoop Luzac College 19,3 19,3 EBITDA 71,7 77,1 -7,0% 127,7 120,6 5,9% Afschrijvingen 6,4 6,8 -5,9% 12,7 13,5 -5,9% Operationele winst* 65,3 51,0 28,0% 115,0 87,8 31,0% EBITA 65,3 70,3 -7,1% 115,0 107,1 7,4% Amortisatie goodwill 3,8 3,9 -2,6% 10,1 7,8 29,5% EBIT 61,5 66,4 -7,4% 104,9 99,4 5,5% Rente -5,2 -5,9 -11,9% -12,8 -12,3 4,1% Vennootschapsbelasting -16,8 -13,0 29,2% -28,0 -21,5 30,2% Aandeel derden -0,2 -0,3 -0,3 -0,5 Nettowinst 39,2 47,3 -17,1% 63,7 65,2 -2,3%

Bruto marge 25,0% 24,0% 100 bp 24,8% 24,0% 80 bp Kostenratio 18,2% 18,1% 10 bp 18,6% 18,6% EBITA marge 6,8% 8,2% -140 bp 6,2% 6,5% -30 bp Operationele marge** 6,8% 5,9% 90 bp 6,2% 5,3% 90 bp Winst per aandeel 0,62 0,75 1,00 1,03 Recurring winst per aandeel 0,60 0,44 1,07 0,73


* Operationele winst betreft EBITA exclusief opbrengst uit verkoop van Luzac College
** Operationele marge is operationele winst als percentage van de omzet

Toelichting op de tweede kwartaalresultaten 2007

Omzet
In het tweede kwartaal behaalde onze groep een omzetgroei van 11,2% ten opzichte van dezelfde periode in 2006. Op basis van een gelijk aantal werkdagen, het tweede kwartaal van 2007 had 0,5 werkdag minder dan in 2006, kwam de groei uit op 12,1%. De organische groei was met 10,1% iets lager doordat de omzetten van acquisities en verkochte dochterondernemingen per saldo positief bijdroegen.

De sterke groeitrend van voorgaande kwartalen zwakte iets af in het tweede kwartaal. In Nederland werd met een groei van 9,3% een iets lagere groei dan de markt behaald. Dat is mede het gevolg van het grote marktaandeel van USG People in het, in het tweede kwartaal 2007, minder snel groeiende administratieve marktsegment. In de Nederlandse markt groeide het industriële segment in het tweede kwartaal met 14,3% terwijl het administratieve segment een groei rapporteerde van 7,4%. In België was sprake van een groei van 7,6% over het tweede kwartaal welke min of meer in lijn lag met de groei in het voorafgaande eerste kwartaal. De segmenten General en Specialist deden het hier iets
---

beter dan in het voorafgaande kwartaal terwijl de uitbundige groei bij de Professionals iets afvlakte. In de thuismarkten, Nederland en België, werd meer gefocust op winstgevendheid waardoor de omzetgroei enigszins achterbleef bij de markt. In Frankrijk en Duitsland bleef de groei sterk met omzettoenames van respectievelijk 18,8% en 20,0% ten opzichte van het tweede kwartaal van 2006. In Frankrijk deed onze groep het daarmee aanzienlijk beter dan de markt. Spanje en Italië groeiden rond 9% en de overige landen behaalden een gezamenlijke groei van 32,7%.

Brutomarge
In het tweede kwartaal werd een brutomarge gerealiseerd van 25,0% ten opzichte van 24,0% in dezelfde periode van 2006. Een bijzondere bate in Frankrijk werkte in het tweede kwartaal positief uit op de brutomarge van de groep. In Frankrijk werd een subsidieregeling op sociale premies aangepast welke wordt herberekend met terugwerkende kracht vanaf 2006. Zonder deze eenmalige bate kwam de marge uit op 24,5% en ligt daarmee 0,5 procentpunt hoger dan vorig jaar in het tweede kwartaal. De brutomarge laat in de Benelux voor het derde achtereenvolgende kwartaal een significante verbetering zien waarmee onze focus op winstgevendheid tot uitdrukking komt.

Bedrijfskosten
De operationele kosten inclusief afschrijvingen namen in het tweede kwartaal toe met 11,9% ten opzichte van dezelfde periode van 2006 waarmee de kosten, inclusief rebrandingkosten, 18,4 miljoen hoger lagen dan vorig jaar. Evenals in het voorafgaande eerste kwartaal werden in het tweede kwartaal ook incidentele marketing- en promotiekosten gemaakt ten behoeve van de lopende rebrandingoperaties. Deze kosten bedragen 4 miljoen euro in het tweede kwartaal. Indien we deze kosten buiten beschouwing laten bedraagt de kostentoename 9,3%, hetgeen in lijn ligt met de toename in het eerste kwartaal. De geschoonde kostenratio bedraagt daarmee 17,8% over het tweede kwartaal (2e kwartaal 2006: 18,1%). Tot en met juni bedroegen de rebrandingkosten in totaal 10 miljoen.

Naast de kostentoename door volumegroei en extra rebrandingkosten werd in het eerste halfjaar van 2007 ook gereserveerd voor een share based bonusplan. In 2006 werd hiervoor alleen in het vierde kwartaal gereserveerd. De kosten voor dit aandelenplan bedroegen 1,5 miljoen in het tweede kwartaal en over het eerste halfjaar 2,8 miljoen. Exclusief de kosten voor rebranding en het aandelenplan bedroeg de kostenstijging in het tweede kwartaal 8,3% ten opzichte van het tweede kwartaal van 2006.

EBITA
De groei van het volume bij hogere brutomarges resulteerden in een EBITA van 65,3 miljoen over het tweede kwartaal (2e kwartaal 2006 exclusief de opbrengst uit de verkoop van Luzac: 51,0 miljoen). De recurring EBITA, geschoond voor de effecten van de Franse subsidies van voorliggende perioden en rebrandingkosten in 2007 en exclusief de opbrengst uit de verkoop van Luzac in 2006, bedroeg 63,6 miljoen tegenover 51,0 miljoen in 2006. De operationele winst steeg met 28,0% ten opzichte van dezelfde periode van 2006. In procenten van de omzet kwam de EBITA marge uit op 6,8%. In alle regio's nam de winstgevendheid toe en, exclusief het effect van de Franse subsidies van voorliggende perioden, werd in het tweede kwartaal ruim 14% van de EBITA buiten de Benelux gerealiseerd (2e kwartaal 2006: 11,8%). In overeenstemming met onze doelstellingen verbeterde daarmee de geografische spreiding van het resultaat aanzienlijk.
---

Amortisatie
In het tweede kwartaal werd voor 3,8 miljoen aan goodwill afgeschreven. Deze amortisatie betreft volledig reguliere afschrijving van financieel gewaardeerde klantenrelaties en merkenrechten.

Financieringslasten
De financiële lasten kwamen uit op 5,2 miljoen tegenover 5,9 miljoen in het tweede kwartaal van vorig jaar. In de financieringslasten is over het tweede kwartaal, zowel in 2007 als in 2006, een marktwaardestijging van de rentederivaten opgenomen. Deze waardestijging bedroeg 3,3 miljoen in 2007 en 3,0 miljoen in 2006. De daling van de financieringslasten is het resultaat van een lagere schuldpositie in 2007.

Belasting
De belastingdruk kwam uit op 29,9% en ligt daarmee precies op het gemiddelde nominale tarief. De structureel vrijgestelde opbrengsten van het Belgische coördinatiecentrum compenseerden het nadelige effect van de eenmalige tariefsverlaging in Duitsland en van de niet aftrekbare kosten voornamelijk in België. Er werd in het tweede kwartaal 3,3 miljoen belasting betaald waarmee een cash out belastingdruk kan worden berekend van 5,9%. Voor het eerst halfjaar bedroeg de cash out belastingdruk 21,5%.

Nettowinst
De nettowinst kwam in het tweede kwartaal uit op 39,2 miljoen en was daarmee 11,2 miljoen hoger dan de winst exclusief de opbrengst uit de verkoop van Luzac in het tweede kwartaal van 2006 (2006 nettowinst 2e kwartaal exclusief opbrengst verkoop Luzac: 28,0 miljoen). De winst per aandeel op basis van het aantal uitstaande aandelen op 30 juni kwam in het tweede kwartaal van 2007 uit op 0,62. Als wordt uitgegaan van een recurring nettowinst exclusief de netto incidentele subsidies en rebrandingkosten (netto effect 1 miljoen) van 38,3 miljoen bedraagt de winst per aandeel 0,60. Het aantal uitstaande aandelen nam in het tweede kwartaal toe met 516.370 aandelen door uitkering van stockdividenden en door uitgeoefende rechten van personeelsopties.

Balans en kasstroom
Het balanstotaal is in het tweede kwartaal toegenomen met 60 miljoen onder meer door de seizoenmatige toename van het werkkapitaal. Daarnaast nam het eigen vermogen per saldo toe door toevoeging van het nettoresultaat over het tweede kwartaal waartegenover 29 miljoen aan contant dividend werd uitgekeerd. De toename van het eigen vermogen bedroeg in het tweede kwartaal per saldo 11 miljoen waarmee het eigen vermogen op 612 miljoen uitkwam op 30 juni. De netto schuldpositie bedroeg 663 miljoen op 30 juni en is in het tweede kwartaal toegenomen onder andere door toename van het werkkapitaal en door de dividenduitkering alsook door contant betaalde overname. De solvabiliteit bedroeg op 30 juni 31,3%. De operationele kasstroom bedroeg in de eerste helft van 2007 ruim 40 miljoen en verdubbelde daarmee ten opzichte van de eerste helft 2006. Door de contante dividenduitkering en een contant betaalde acquisitie in mei alsmede investeringen in software bedroeg de kasstroom in het tweede kwartaal per saldo - 3 miljoen.


---

Resultaten per segment

a. General Staffing

Resultaten 2e kwartaal 2e kwartaal Groei tm juni tm juni Groei ( in m euro) 2007 2006 2007 2006 Omzet 577,2 520,5 10,9% 1.112,9 983,2 13,2% EBITA 31,7 22,9 38,4% 49,5 33,1 49,5%

General Staffing groeide in het tweede kwartaal met 10,9% in omzet bij een sterke resultaatverbetering van 38,4% ten opzichte van vorig jaar. De EBITA kwam uit op 31,7 miljoen tegen 22,9 miljoen in het tweede kwartaal van 2006. Door een aangescherpte focus op resultaat werd in alle regio's een verbetering van de winstgevendheid gerealiseerd. De rebrandingoperaties zijn in volle gang voortgezet waarbij in het tweede kwartaal in België de eerste campagnes voor de naamswijziging van Creyf's naar Start People zijn afgerond.

In Nederland groeide de omzet van Start People met 7,9% en werd vooral door een hogere brutomarge een sterke verbetering van de EBITA behaald ten opzichte van vorig jaar. De groei kwam lager uit dan de markt door een combinatie van factoren. USG People heeft een relatief groot marktaandeel in het administratieve segment alsmede bij de centrale overheid welke in het eerste halfjaar van 2007 minder groeide dan de industriële markt. Voorts werden in het sneller groeiende industriële segment door een aangescherpt prijsbeleid enkele grote volumecontracten niet gecontinueerd.

In België trok de groei iets aan in vergelijking met het voorafgaande eerste kwartaal. Er werd in het tweede kwartaal een omzetgroei van 5,2% gerealiseerd ten opzichte van vorig jaar. In het eerste kwartaal bedroeg de groei 4,4%. Het groeiniveau was evenals in Nederland lager als gevolg van het niet voortzetten van enkele laag renderende volumecontracten, door een focus gericht op een betere winstgevendheid.

In Frankrijk bleef de groei sterk met een omzettoename van 17,0% ten opzichte van vorig jaar in het tweede kwartaal. Daarbij nam de winstgevendheid sterk toe ook zonder de effecten van de hogere subsidies op sociale lasten. In Spanje kwam de groei in het General segment lager uit door een overheveling van enkele specialistisch gerichte vestigingen van het oude Creyf's label naar Unique (Specialist Staffing).

De groei in Italië was met 9,3% iets hoger dan in het eerste kwartaal toen een groei van 8,3% werd geboekt. Een grootschalige operatie voor de integratie en herinrichting van het kantorennetwerk is inmiddels in een afrondende fase. De herinrichting heeft in het eerste halfjaar geleid tot een lager groeiniveau bij een verbeterde winstgevendheid door een lager kostenniveau. Duitsland en de overige landen groeiden met achtereenvolgens 20,0% en 32,7%. Beide regio's boekten een positief resultaat.


---

b. Specialist Staffing*

Resultaten 2e kwartaal 2e kwartaal Groei tm juni tm juni Groei ( in m euro) 2007 2006 2007 2006 Omzet 279,4 251,0 11,3% 549,9 491,7 11,8% EBITA 32,9 26,3 25,1% 63,7 49,7 28,2%

De Specialist Staffing labels, waaronder Content en Unique, groeiden in omzet met 11,3% in het tweede kwartaal. Ook voor Specialist Staffing geldt dat de omzet voor het grootste deel in het administratieve segment wordt behaald. In Nederland bedroeg de groei 10,9% en was daarmee hoger dan de totale marktgroei van 10,5%.

In België bedroeg de groei bij Specialist Staffing 6,3% en lag daarmee iets hoger dan de groei bij algemeen uitzenden. Evenals bij General Staffing is ook voor de Specialisaties het prijsbeleid aangescherpt waarmee wordt gefocust op een vergroting van de winstgevendheid.

c. Professionals*

Resultaten 2e kwartaal 2e kwartaal Groei tm juni tm juni Groei ( in m euro) 2007 2006 2007 2006 Omzet 92,5 80,4 15,0% 185,0 157,0 17,8% EBITA 8,3 8,1 2,5% 15,4 16,5 -6,7%

Door de toevoeging van de Utrechtse Juristen Groep vanaf juni 2006 liet het Professionals segment de sterkste groei zien. Organisch bedraagt de groei 9,0%. De labels voor hoog opgeleid technisch personeel (ICT-specialisten en ingenieurs) waaronder activiteiten van Innotiv, Beaver, United Technical Solutions en United ICT Solutions werden eerder dit jaar samengevoegd onder het label USG Innotiv. De EBITA die in het eerste kwartaal daalde ten opzichte van vorig jaar liet in het tweede kwartaal weer een stijging zien.

Vooruitzichten 2007

De aanhoudende groei bevestigt onze eerdere verwachting van omzettoenames in alle regio's waarin we onze diensten aanbieden. Ook voor de rest van het jaar verwachten wij een aanhoudende autonome omzetgroei van circa 10% van USG People. De brutomarge in de thuismarkten kan daarbij licht verbeteren naarmate de cyclus zich verder ontwikkelt. Gezien de positieve omzet- en resultaatontwikkelingen in het eerste half jaar en verwachtingen voor de rest van het jaar bevestigen wij onze in het vorige kwartaal verhoogde operationele marge doelstelling voor 2007 van circa 7%.


* Ten opzichte van eerdere presentaties zijn de segmenten aangepast waarvoor de cijfers van 2006 vergelijkbaar zijn gemaakt.


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Ron Icke
CEO

+31 (0)36 529 95 05
ricke@usgpeople.com

Financiële kalender

29 oktober 2007 Publicatie derde kwartaalresultaten 2007 (voor beurs) Analistenbijeenkomst en persconferentie derde kwartaalresultaten


7 maart 2008 Publicatie vierde kwartaal- en jaarresultaten 2007 (voor beurs) Analistenbijeenkomst en persconferentie vierde kwartaal- en jaarresultaten

29 april 2008 Publicatie eerste kwartaalresultaten 2008 (voor beurs) Conference call analisten eerste kwartaalresultaten Algemene Vergadering van Aandeelhouders

De in dit persbericht gegeven voorspellingen en verwachtingen worden verstrekt zonder enige vorm van garantie ten aanzien van de toekomstige verwerkelijking ervan. Dit persbericht bevat of verwijst naar op de toekomst gerichte uitspraken betreffende de voornemens, meningen of huidige verwachtingen van USG People en haar directie of overige leidinggevenden ten aanzien van USG People en haar bedrijfsvoering. In het algemeen wijzen termen en begrippen als "mogen", "zullen", "verwachten" "voornemen", "schatten", "voorzien", "geloven", "van plan zijn", "pogen", "voortzetten" en dergelijke op uitspraken die op de toekomst zijn gericht. Dergelijke op de toekomst gerichte uitspraken zijn geen garantie terzake van toekomstige prestaties. Ze zijn gebaseerd op huidige opvattingen en aannames en zijn onderhevig aan bekende en onbekende risico's, onzekerheden en overige factoren die zich veelal buiten de invloedssfeer van USG People bevinden, ten gevolge waarvan de daadwerkelijke resultaten of ontwikkelingen wezenlijk kunnen afwijken van de toekomstige resultaten of ontwikkelingen zoals die impliciet of expliciet zijn neergelegd in de op de toekomst gerichte verklaringen. USG People aanvaardt geen enkele verplichting ten aanzien van het actualiseren of wijzigen van op de toekomst gerichte verklaringen op grond van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of om welke andere reden ook, behoudens voorzover vereist krachtens toepasselijke wet- en regelgeving of op gezag van een terzake bevoegd regelgevend orgaan.


---

Profiel USG People
USG People biedt alle vormen van flexibele arbeid en uiteenlopende diensten aan op het gebied van human resources en customer-careservices. De groep, met hoofdzetel in Almere, is actief in een groot aantal Europese landen, waaronder Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Slowakije, Polen, Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal.

De merkenportefeuille van USG People bevat de merken Start People, Creyf's, Proflex (General Staffing), Unique, Content, Technicum, Secretary Plus, StarJob, Express Medical, Ad Rem Young Professionals, SYS, Financial Forces (Specialist Staffing), USG Innotiv, USG Energy, USG Capacity, HR Forces, Legal Forces, Utrechtse Juristen Groep, Accea, Carela, USG Restart en Multicompta (Professionals) en Call-IT (Customer Care Services).

De aandelen USG People staan genoteerd aan de Effectenbeurs Euronext Amsterdam N.V. (ticker: USG) en zijn opgenomen in de Midkap-index (AMX).

Voor meer informatie over USG People of een van haar werkmaatschappijen verwijzen wij graag naar onze website www.usgpeople.com.

Bijlage 1: Informatie per segment
Bijlage 2: Segmentatie per land
Bijlage 3: Winst en Verliesrekening
Bijlage 4: Geconsolideerde balans
Bijlage 5: Aansluiting vermogen
Bijlage 6: Kasstroomoverzicht
Bijlage 7: Kerncijfers


---

Bijlage 1: informatie per segment (geen accountantscontrole toegepast)

Geconsolideerd 2e kwartaal 2e kwartaal Groei Organische (x miljoen) 2007 2006 groei

Omzet
General Staffing 577,2 520,5 10,9% 10,2% Specialist Staffing 279,4 251,0 11,3% 10,4% Professionals 92,5 80,4 15,0% 9,0% Other 4,6 5,9 -22,0% 5,5% Totaal groep 953,7 857,8 11,2% 10,1%

EBITA
General Staffing 31,7 22,9 38,4% 38,0% Specialist Staffing 32,9 26,3 25,1% 23,8% Professionals 8,3 8,1 2,5% -3,7% Other 0,5 0,2 150,0% 91,8% Corporate -8,2 -6,4 -28,1% -28,1% Totaal groep 65,3 51,0 28,0% 26,1%

Geconsolideerd tm juni tm juni Groei Organische (x miljoen) 2007 2006 groei

Omzet
General Staffing 1.112,9 983,2 13,2% 12,5% Specialist Staffing 549,9 491,7 11,8% 11,3% Professionals 185,0 157,0 17,8% 12,2% Other 12,3 17,2 -28,5% 11,8% Totaal groep 1.859,9 1.649,2 12,8% 12,1%

EBITA
General Staffing 49,5 33,1 49,5% 48,7% Specialist Staffing 63,7 49,7 28,2% 27,6% Professionals 15,4 16,5 -6,7% -10,6% Other 1,1 2,1 -47,6% 21,4% Corporate -14,7 -13,6 -8,1% -8,1% Totaal groep 115,0 87,8 31,0% 30,9%


---

Bijlage 2: segmentatie per land (geen accountantscontrole toegepast)

Geconsolideerd 2e kwartaal 2e kwartaal Groei Organische (x miljoen) 2007 2006 groei Omzet

Nederland 418,7 382,9 9,3% 8,5% General Staffing 161,6 149,8 7,9% 7,9% Specialist Staffing 190,1 171,5 10,9% 10,9% Professionals 65,7 59,0 11,3% 3,7% Other 1,2 2,7 -55,5% 1,0%

België / Luxemburg 195,3 181,5 7,6% 7,6% General Staffing 108,8 103,4 5,2% 5,2% Specialist Staffing 62,3 58,6 6,3% 6,3% Professionals 20,8 16,4 26,8% 26,8% Other 3,4 3,2 6,3% 6,3%

Frankrijk 146,2 123,1 18,8% 16,7% General Staffing 143,8 122,9 17,0% 17,0% Specialist Staffing 2,4 0,1 2.400,0% 5,4% Professionals 0,0 0,1

Spanje / Portugal 99,0 90,8 9,0% 9,0% General Staffing 75,4 71,4 5,6% 5,6% Specialist Staffing 17,8 14,5 22,7% 22,7% Professionals 5,7 4,9 16,3% 16,3%

Duitsland 26,4 22,0 20,0% 20,0% General Staffing 19,6 15,7 24,8% 24,8% Specialist Staffing 6,8 6,3 7,9% 7,9%

Italië 38,8 35,5 9,3% 9,3% Overige landen 29,2 22,0 32,7% 15,8%

Totaal groep 953,7 857,8 11,2% 10,1%

EBITA
Nederland 44,8 34,3 * 30,6% 27,8% België / Luxemburg 12,6 16,2 -22,2% -22,2% Frankrijk 10,5 2,6 303,8% 270,6% Spanje / Portugal 2,8 2,4 16,7% 16,7% Duitsland 0,1 -0,5 120,0% 120,0% Italië 2,3 2,1 9,5% 9,5% Overige landen 0,4 0,2 100,0% -2,5% Corporate -8,2 -6,4 -28,1% -28,1% Totaal groep 65,3 51,0 * 28,0% 26,1%


* Exclusief opbrengst uit de verkoop van Luzac College ad 19,3 miljoen in het tweede kwartaal van 2006
10

Geconsolideerd tm juni tm juni Groei Organische (x miljoen) 2007 2006 groei Omzet

Nederland 833,8 749,2 11,3% 11,0% General Staffing 324,0 290,2 11,7% 11,7% Specialist Staffing 375,1 334,2 12,2% 12,2% Professionals 131,3 114,2 15,0% 7,6% Other 3,4 10,7 -68,2% -25,1%

België / Luxemburg 384,5 356,1 8,0% 8,0% General Staffing 208,6 198,9 4,9% 4,9% Specialist Staffing 125,2 117,9 6,2% 6,2% Professionals 41,8 32,8 27,4% 27,4% Other 8,9 6,5 36,9% 36,9%

Frankrijk 266,9 224,5 18,9% 17,8% General Staffing 263,8 224,1 17,7% 17,7% Specialist Staffing 3,0 0,1 2.900,0% 29,9% Professionals 0,2 0,3 -33,3% -33,3%

Spanje / Portugal 192,6 171,2 12,5% 12,5% General Staffing 147,6 134,0 10,1% 10,1% Specialist Staffing 33,8 27,5 22,9% 22,9% Professionals 11,3 9,8 15,3% 15,3%

Duitsland 52,9 41,5 27,5% 27,5% General Staffing 39,6 29,4 34,7% 34,7% Specialist Staffing 13,2 12,1 9,1% 9,1%

Italië 72,8 66,9 8,8% 8,8% Overige landen 56,3 39,7 41,8% 23,3%

Totaal groep 1.859,9 1.649,2 12,8% 12,1%

EBITA
Nederland 82,8 67,0 * 23,6% 24,5% België / Luxemburg 25,0 26,4 -5,3% -5,3% Frankrijk 11,6 3,1 274,2% 244,8% Spanje / Portugal 5,4 3,3 63,6% 63,6% Duitsland 0,3 -1,8 116,7% 116,7% Italië 3,9 3,2 21,9% 21,9% Overige landen 0,8 0,3 166,6% 59,1% Corporate -14,7 -13,6 -8,1% -8,1% Totaal groep 115,0 87,8 * 31,0% 30,9%


* Exclusief opbrengst uit de verkoop van Luzac College ad 19,3 miljoen in het tweede kwartaal van 2006
---

Bijlage 3: Winst en Verliesrekening (geen accountantscontrole toegepast)

(x 1.000 euro) 2007 2006 2007 2006

2e kwartaal 2e kwartaal 1e halfjaar 1e halfjaar

Netto omzet 953.682 857.828 1.859.884 1.649.171 Kostprijs van de omzet 714.814 651.668 1.399.293 1.253.830 Brutoresultaat 238.868 206.160 460.591 395.341

Brutomarge 25,0% 24,0% 24,8% 24,0%

Verkoopkosten 147.545 137.517 300.023 271.743 Algemene beheerskosten 29.971 21.480 56.304 43.213 Overige baten en lasten 128 19.279 628 18.997

Bedrijfsresultaat 61.480 66.442 104.892 99.382 Financieringslasten 5.231 5.876 12.867 12.262

Resultaat voor belastingen 56.249 60.566 92.025 87.120

Belastingen -16.834 -12.985 -28.016 -21.461

Nettoresultaat 39.415 47.581 64.009 65.659

Resultaat toerekenbaar aan aandeelhouders 39.235 47.328 63.700 65.199

Resultaat toerekenbaar aan derden 180 253 309 460


12

Bijlage 4: Geconsolideerde Balans (geen accountantscontrole toegepast)

(x 1.000 euro) 30 juni 31 december 2007 2006 Vaste activa
Goodwill 815.632 801.168 Overige immateriële vaste activa 119.619 123.285 Materiële vaste activa 57.281 55.777 Financiële vaste activa 6.465 6.811 Latente belastingvorderingen 55.870 68.877 Overige vaste activa 10.564 10.564
1.065.431 1.066.482 Vlottende activa
Handelsvorderingen en overige vorderingen 817.183 769.879 Vennootschapsbelasting 18.292 23.567 Financiële derivaten 3.820 238 Liquide middelen 52.519 39.616 891.814 833.300 Totaal activa 1.957.245 1.899.782

Eigen vermogen 611.147 574.420 Aandeel derden 966 1.129

Totaal eigen vermogen 612.113 575.549

Langlopende verplichtingen
Leningen 425.778 337.415 Pensioengerelateerde voorzieningen 1.516 1.122 Overige voorzieningen 4.079 9.715 Latente belastingverplichting 43.634 46.270 475.007 394.522 Kortlopende schulden
Bankkredieten en leningen 289.826 313.324 Crediteuren en overige schulden 535.955 570.090 Belastingschulden 30.341 29.540 Financiële derivaten 75 266 Voorzieningen 13.928 16.491 870.125 929.711 Totaal schulden 1.345.132 1.324.233 Totaal eigen vermogen en schulden 1.957.245 1.899.782
13

Bijlage 5: aansluiting vermogen (geen accountantscontrole toegepast)

(x 1.000 euro) Aandelen Benoemde Ingehouden Aandeel Totaal eigen kapitaal reserves winsten derden vermogen

Balans per 31 december 2006 320.580 16.973 236.867 1.129 575.549 Netto resultaat 1e halfjaar 2007 63.700 309 64.009 Koersverschillen -78 -78

Totaal resultaat 1e halfjaar 2007 -78 63.700 309 63.931

Aandelenplan 1.818 1.818 Uitgeoefende optierechten 457 457 Acquisitie aandeel derden -472 -472 Dividend over 2006 241 -29.411 -29.170 698 1.818 -29.411 -472 -27.367

Balans per 30 juni 2007 321.278 18.713 271.156 966 612.113


14

Bijlage 6: Kasstroomoverzicht (geen accountantscontrole toegepast)

(x 1.000 euro) 1e halfjaar 1e halfjaar 2007 2006 Kasstroom uit operationele activiteiten
Resultaat voor belasting 92.025 87.120 aanpassingen voor:
Afschrijving materiële en immateriële vaste activa 22.876 21.331 Boekwinst op verkoop dochteronderneming -247 -19.059 Reële waarde resultaat op financiële derivaten -3.774 -5.348 Rentelasten 16.641 17.610 Kosten aandelenplan 1.818 Koerverschillen -71 Mutatie overige voorzieningen -7.826 -3.075 Mutaties werkkapitaal:

-handelsvorderingen en overige vorderingen -48.707 -53.755
-crediteuren en overige schulden -32.575 -24.115 Kasstroom uit operationele activiteiten 40.160 20.709 Betaalde vennootschapsbelasting -12.089 -12.083 Netto kasstroom uit operationele activiteiten 28.071 8.626

Kasstroom uit investeringsactiviteiten
Acquisities in dochterondernemingen -31.002 -4.143 Investeringen in materiële vaste activa -10.712 -11.268 Investeringen in immateriële vaste activa -8.294 Desinvesteringen in materiële vaste activa -411 563 Desinvesteringen in immateriële vaste activa 787 Ontvangst uit verkoop dochteronderneming 3.300 24.410 Verstrekte leningen en waarborgsommen 498 -399 Netto kasstroom uit investeringsactiviteiten -45.834 9.163 Kasstroom uit financieringsactiviteiten
Ontvangsten uit uitgifte van aandelen 457 275 Ontvangsten van leningen 65.000 Aflossingen op leningen -13.645 -17.173 Dividend -29.170 -12.603 Betaalde interest -16.624 -20.359 Acquisitie aandeel derden -472 Mutatie bankkrediet 25.120 73.008 Netto kasstroom uit financieringsactiviteiten 30.666 23.148 Toename liquide middelen 12.903 40.937

Mutatie liquide middelen
Liquide middelen per 1 januari 39.616 36.991 Toename liquide middelen 12.903 40.937 Liquide middelen per 30 juni 52.519 77.928


15

Bijlage 7: Kerncijfers (geen accountantscontrole toegepast)


1e halfjaar 1e halfjaar 2007 2006 Groei in procenten
Netto-omzet 12,8% 154,1% Bedrijfsresultaat 5,5% 383,9% Nettowinst -2,3% 486,2%

Verhoudingsgetallen
Bedrijfresultaat/omzet 5,6% 6,0% Nettowinst /omzet 3,4% 4,0% Interest Cover Ratio op basis ebitda 9,9 9,8 Eigen vermogen/totaal vermogen 31,2% 27,9% Vlottende activa/vlottende passiva 1,02 0,89

Informatie aandelen (x 1.000)
Aantal uitstaande aandelen 63.668 63.032 Aantal aandelen gemiddeld 63.283 63.000 Aantal aandelen verwaterd (inclusief opties) 63.362 63.250 Aantal aandelen verwaterd (inclusief opties en converteerbare obligaties) 69.781 69.670

Per aandeel op basis van het aantal uitstaande aandelen Nettowinst 1,00 1,03 Eigen vermogen 9,60 8,33

Per aandeel op basis van het gemiddelde aantal uitstaande aandelen Nettowinst 1,01 1,03 Eigen vermogen 9,66 8,33

Verwaterd per aandeel (inclusief opties)
Nettowinst 1,01 1,03

Verwaterd per aandeel (inclusief opties en converteerbare obligaties) Nettowinst 0,92 0,95

USG People N.V.
Postbus 1, 1300 AA, Almere, Nederland
P.J. Oudweg 61, 1314 CK, Almere, Nederland
T +31 (0)36 529 95 00
F +31 (0)36 529 95 09
E info@usgpeople.com
I www.usgpeople.com


---- --