( BW)(CA-ELECTRONIC-ARTS)(ERTS) EA start nieuwe activiteiten in
Rusland; Een team voor de bediening van de Russische detailhandelaren
en consumenten, met een focus op de uitbreiding van de markt voor
Interactief Entertainment

    Redactie Business

    MOSKOU & REDWOOD CITY, Californië--(BUSINESS WIRE)--27 juli
2007--Electronic Arts Inc., (NASDAQ:ERTS) wereldmarktleider op het
gebied van het ontwikkelen en uitgeven van interactief entertainment,
heeft vandaag de oprichting aangekondigd van een nieuwe EA-afdeling in
Rusland. Het nieuwe kantoor dat is geopend voor de directe bediening
van Russische consumenten en detailhandelaren, is een nieuwe stap in
de groeistrategie van het bedrijf in Centraal- en Oost-Europa en vormt
een toevoeging aan EA's mondiale aanwezigheid in al meer dan 40
markten buiten Noord-Amerika.

    EA is van plan bij te dragen aan de snel groeiende markt voor
interactief entertainment in Rusland. Het team met Moskou als basis,
richt zijn focus op het leveren van meer gelokaliseerde
spelaanbiedingen voor de Russische spelers, een meer directe
betrokkenheid bij de spelende gemeenschap en een betere samenwerking
met de detailhandel.

    Bij een evenement dat later vandaag in Moskou is gepland, zal EA
leden van de regering, industrie en media ontvangen om de plannen uit
te leggen voor het naar Rusland brengen van de beste en laatste
innovaties op het gebied van interactief entertainment. Later dit jaar
zullen de twee onder de Russische consumenten populairste
franchise-ondernemingen van EA, Need for Speed(TM) en FIFA Football,
in volledig gelokaliseerde Russische versies worden gelanceerd voor
het PLAYSTATION(R)3 computer-entertainmentsysteem en voor het Xbox
360(TM)-videogame en -entertainmentsysteem, als toevoeging op de al
bestaande EA-serie met in het Russisch gelokaliseerde spellen voor de
PC.

    "Rusland vertegenwoordigt een significante mogelijkheid voor de
games-industrie", aldus Peter Laughton, EA Vice President en General
Manager voor Centraal- en Oost-Europa. "Het is een zeer dynamische
markt die een goede handelsomgeving biedt en consumenten oplevert die
het intellect hebben voor en behoefte hebben aan interactief
entertainment. We kijken uit naar het leveren van een aanbod dat is
afgestemd op de Russische consumenten en dat de lokale taal, muziek en
beroemdheden heeft opgenomen in een aantal van de meest populaire
titels."

    De Russische markt voor videospelletjes wordt vandaag de dag
geschat op $250 miljoen en verwacht wordt dat deze over drie tot vijf
jaar meer dan twee keer zo groot zal zijn. Een groeiend aantal gaming
consoles, PC's en mobiele telefoons met spelmogelijkheid zal bijdragen
aan deze trend samen met de uitdagende spelinhoud en de opwindende
handelsomgeving.

    "EA werkt met toewijding aan het wereldwijd verspreiden van haar
unieke merk van interactief entertainment aan de consument," aldus
Jens Uwe Intat, Senior Vice President van European Sales en
Distribution voor EA. "Onze toegenomen focus op Rusland is een
getuigenis van de vitaliteit van de consumentenmarkt, en bovendien van
de groeiende positie van videospelletjes op de totale
entertainmentmarkt. Ons doel is zorgen dat de Russische consumenten de
beste spelervaringen krijgen en steeds meer keuzemogelijkheden hebben
op het gebied van interactief entertainment".

    Over Electronic Arts

    Electronic Arts Inc. (EA), dat haar hoofdvestiging heeft in
Redwood City, Californië, is wereldmarktleider op het gebied van
interactieve entertainment-software. Het bedrijf, opgericht in 1982,
ontwikkelt, publiceert en verspreidt wereldwijd interactieve software
voor video game-systemen, personal computers, mobiele telefoons en
Internet. Electronic Arts brengt haar producten onder vier
verschillende merknamen op de markt: EA SPORTS(TM), EA(TM), EA SPORTS
BIG(TM) en POGO(TM). In het belastingjaar 2007 maakte EA een opbrengst
bekend van $3,09 miljard en bezat het 24 titels waarvan meer dan een
miljoen exemplaren werden verkocht. De homepage en online game-site
van EA is www.ea.com. Meer informatie over de producten van EA en de
volledige tekst van de persberichten op internet vindt u op
http://info.ea.com.

    EA, EA SPORTS, EA SPORTS BIG, POGO en Need for Speed zijn
handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Electronic Arts Inc.
in de V.S. en/of andere landen. "PLAYSTATION" is een geregistreerd
handelsmerk van Sony Computer Entertainment Inc. Xbox en Xbox 360 zijn
handelsmerken van de Microsoft-bedrijvengroep. Alle andere
handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

    --30--MC/sf*

    CONTACT: EA Corporate
             Tiffany Steckler, +41 22 316 1322
             tsteckler@europe.ea.com




Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.