Ingezonden persbericht

BusinessWeek/Interbrand ranglijst 100 meest waardevolle merken 2007

Philips en ING stijgen sterk in merkwaarde

Amsterdam, 27 juli 2007 - Zowel Philips en ING zijn sterk gestegen in merkwaarde. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde BusinessWeek/Interbrand ranglijst met de 100 meest waardevolle wereldmerken van 2007. Internationaal stegen vooral Google en Zara sterk terwijl vooral Ford en Gap sterk daalden.

Philips steeg 6 plaatsen naar de 42 positie en ING steeg van plaats 85 naar 81. Shell stond zoals voorgaande jaren ook in de ranglijst maar daalde enkele plaatsen (terwijl de merkwaarde met 5 procent steeg) en staat nu op plaats 93.

Sabine Müller, Managing Director van Interbrand Nederland: "De Nederlandse merken zijn erin geslaagd zich, ondanks felle concurrentie, nadrukkelijker te profileren. ING doet het goed op de ranglijst door te kiezen voor sponsoring van het ING-Renault F1 team, terwijl de heldere sense and simplicity-campagne duidelijk zijn vruchten heeft afgeworpen voor Philips." Interbrands Best Global Brands komt dit jaar voor de zevende keer uit.

Onderstaand vindt u het originele Engelstalige persbericht en de gehele ranglijst.