'Weet wie je date':Veiligheid belangrijk criterium bij online daters

02/08/2007 14:18



Lexa.nl



Amsterdam, 2 augustus 2007 - Recent onderzoek van de grootste datingsite van Europa(1): Lexa.nl onder ruim 3.000 internetdaters in Nederland, Zweden en Denemarken, wijst uit dat online daters veiligheid het allerbelangrijkst vinden als ze online daten. De echtheid en eerlijkheid van de mensen die ze ontmoeten staat daarbij op nummer 1. Niet alleen vanuit veiligheidsaspect maar ook om teleurstellingen te voorkomen. Lexa.nl, doet er dan ook alles aan om de betrouwbaarheid van dates te waarborgen.

"Bij Lexa.nl hebben wij veiligheid hoog in het vaandel staan. We investeren daarom fors in de nieuwste internettechnieken en de beste servicemedewerkers. Alleen al bij ons hoofdkantoor in Parijs, zijn 200 servicemedewerkers 24 uur per dag bezig met het monitoren van onze internationale database. We kunnen echter niet genoeg benadrukken dat veilig daten ook een kwestie is en blijft van gezond verstand, ongeacht of er nu via Lexa.nl of in een bar of discotheek wordt 'gedate', aldus Stefan van den Berg, Country Manager bij Lexa.nl

Betaalde datingsites
Het vertrouwen in het betalingssysteem van een datingservice is ook van invloed. Ruim 95% van de singles voelt zich veilig op een betaalde datingsite. Dit verklaart waarschijnlijk ook het grote succes van datingsites zoals Lexa.nl. De resultaten van het onderzoek laten namelijk zien dat online daters (83%) zich vaak afvragen of profielen op een gratis datingsites kloppen. Verder wil 76% van de ondervraagden voorkomen dat ze teleurgesteld worden als ze de persoon die ze online hebben ontmoet in het echt zien.

Veilig daten
Daarnaast maakt 50% van de online daters zich ook wel eens zorgen om de bedoelingen van andere daters. Toch weerhoudt hen dit er niet van een betaalde datingsite te gebruiken. Ze voelen zich daar veilig doordat er altijd de mogelijkheid is om ongepast gedrag direct te melden en mensen te blokkeren als ze daar geen contact meer mee willen. De werkwijze van Lexa.nl is er ook op gericht om de betrouwbaarheid van de service te waarborgen. Zo worden (half)naakte foto's geweigerd en teksten moeten waarheidsgetrouw zijn. Ook als iemand bijvoorbeeld zegt dat die 40 is maar op de foto 20 oogt, wordt er gevraagd een waarheidsgetrouwe foto op te sturen.

Professionaliteit
Betaalde datingsites hebben bovendien het grote voordeel dat ze professionele en geavanceerde mogelijkheden hebben om veiligheid ook echt te waarborgen. Lexa.nl loopt zelfs voorop als het gaat om de technologie die ervoor zorgt het daten veilig is. Speciale software scant 200 nieuwe aanmeldingen per seconde. Daarnaast controleren getrainde medewerkers maandelijks een miljoen profielen en bijdragen. Ook de komende jaren blijft Lexa.nl investeren in middelen om de betrouwbaarheid van hun service te waarborgen.

Over MEETIC, de grootste datingservice van Europa (www.meetic-corp.com) In februari 2006 is Lexa.nl overgenomen door MEETIC en hiermee onderdeel van de grootste online datingservice van Europa. MEETIC is in 2002 opgericht in Frankrijk en vier jaar na de lancering is het aantal diensten uitgegroeid tot acht: Meetic, Meetic Mobile, Ulteem, Superlov, Lexa.nl, ParPerfeito, Dating Direct en eFriendsNet. De datingservice wordt zowel via internet (online) als voor gebruik via de mobiele telefoon aangeboden. MEETIC is succesvol uitgegroeid tot de Europese marktleider in datingservices, met in 28,5 miljoen geregistreerde profielen en het hoogste percentage gebruikers(1) in Europa: 19.49% in december 2006 (bron: Nielsen/NetRatings) en 6.538 miljoen unieke bezoekers in december 2006 (bron: Comscore). MEETIC is aanwezig in 15 Europese landen, China en Brazilië en toegankelijk in twaalf talen. Vanaf de oprichting heeft MEETIC zich gepositioneerd als een marktleider die via kwaliteitsbeleid, innovatieve marketing en technologische kennis constante perfectionering van diensten en services nastreeft om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de diverse behoeften van alle leden. In 2006 telde Meetic een omzet van 78,8 miljoen euro en een netto winst van 10,1 miljoen euro.

(1)Bron: Comscore Media Matrix Februari 2007

Einde persbericht





http://www.lexa.nl