Ingezonden persbericht


Media alert

6 augustus, 2007

SPSS: Europese bedrijven moeten zich meer richten op EFM

Staar u niet blind op feedback van ontevreden klanten

SPSS adviseert bedrijven die geen compleet beeld van hun klanten hebben om zich meer te focussen op Enterprise Feedback Management (EFM). In de whitepaper 'Vier stappen om klantinzicht te verhogen' is inzichtelijk gemaakt hoe bedrijven de feedback van klanten en/of burgers kunnen verzamelen en inzetten om meer inzicht te krijgen in wat de klant en/of burger wil.

In de whitepaper waarschuwt SPSS bedrijven dat zij vaak alleen naar de eerste van de vier beschreven stappen kijken, namelijk de klanten analyseren die ontevreden zijn. Ze vergeten hierbij drie stappen die juist erg belangrijk zijn om een compleet overzicht te krijgen van hun volledige klantenbestand.

De vier stappen om een volledige EFM-strategie op te zetten zijn:


* Begrijp je business: maak duidelijk welke (ontevreden) klanten en/of burgers het belangrijkst zijn voor de organisatie en verzamel informatie over hen.
* Ontwerp een eigen EFM-oplossing: zorg ervoor dat klant- en/of burgerfeedback wordt ingezet binnen de organisatie. Kijk naar beschikbare bronnen, van personeelstrainingen tot hardwareconfiguraties, om te bepalen wat er nodig is om dit proces te versnellen. De veranderingen kunnen geleidelijk worden ingevoerd in de organisatie.
* Presenteer de EFM-oplossing: zorg ervoor dat de EFM-oplossing wordt geïntegreerd binnen de organisatie en dat iedereen op de hoogte is van de zakelijke voordelen die deze op gaat leveren. EFM moet een onderdeel worden van de dagelijkse gang van zaken. Richt een technische omgeving in om te fungeren als een effectief platform.
* Verhoog de investering in EFM: verhoog de investering in EFM en doe onderzoek door te analyseren of het gewenste resultaat is behaald en waar verbetering nodig is. Wellicht is er meer data nodig om verder vooruit te kijken en nieuwe uitdagingen op het gebied van klant- of burgerinzicht te vinden.

"Bijna alle organisaties verzamelen in een bepaalde mate klant- of burgerfeedback. Dit doen ze door individuele onderzoeken of regelmatig met de klant of burger te spreken. Echter, deze investering is zinloos als er met de verzamelde data niets wordt gedaan", zegt Frank Passtoors, country manager bij SPSS Benelux. "Een goede EFM-oplossing maakt het mogelijk om continu klantinzicht te verzamelen, beheren en in te zetten binnen de organisatie. De wereld is competitiever dan ooit en organisaties moeten naar hun klanten of burgers luisteren om inzichtelijk te maken waar ze staan ten opzichte van de concurrentie of om zo hun interne processen te optimaliseren."

Voor een exemplaar van de whitepaper ga naar: www.spss.com/efm/foursteps

(416 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over SPSS
SPSS (NASDAQ : SPSS) is wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De predictive analytics-technologie van SPSS optimaliseert bedrijfsprocessen doordat klanten hiermee beter in staat zijn zich op de kernactiviteiten te richten en te presteren. Met de opname van predictive analytics in de bedrijfsprocessen worden organisaties 'voorspellende ondernemingen'. Zij zijn hiermee in staat om dagelijks weloverwogen beslissingen te nemen, waarmee bedrijfsdoelstellingen gerealiseerd worden en meetbare concurrentievoordelen bereikt worden. Meer dan 250.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoeksbedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op de technologie van SPSS. SPSS is opgericht in 1968 en het hoofdkantoor is gevestigd in Chicago, Illinois. Meer informatie: http://www.spss.com.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Ingrid van den Nieuwenhof van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: ingridv@lewispr.com
http://www.lewispr.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette Hulswit - van Beest van SPSS: Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bhulswit@spss.com
http://www.spss.nl

LEWIS ­ Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com & www.lewismediacentre.com
Agency blog: www.lewis360.com