Wachten op huishoudelijke verzorging is onnodig


ROTTERDAM, 20070807 -- Thuiszorgcliënten, die zich kunnen beroepen op een indicatie voor huishoudelijke verzorging hoeven niet te wachten op snelle en adequate hulp. De drie gecontracteerde leveranciers van huishoudelijke verzorging in Rotterdam hebben gezamenlijk voldoende capaciteit om direct aan de vraag van cliënten te kunnen voldoen.

Sinds de invoering van de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) voor huishoudelijke verzorging op 1 januari van dit jaar zijn er veel onduidelijkheden voor bestaande of nieuwe thuiszorgcliënten. Careyn Rotterdam wil, als één van de aanbieders, graag duidelijkheid scheppen.

Directiesecretaris Taco Zwaan van Careyn Rotterdam zegt hierover: "Het is jammer dat er zoveel negatieve berichtgeving is rondom dehuishoudelijke verzorging de laatste maanden. Op de website van de gemeente Rotterdam (www.rotterdam.nl/wmo) is veel informatie te vinden hoe het nu werkt. Hier kunnen de nieuwe cliënten ook de namen vinden van de drie zorgorganisaties die huishoudelijke verzorging mogen leveren, waaronder Careyn Rotterdam.
Als nieuwkomer op de Rotterdamse markt willen wij als Careyn Rotterdam de mensen graag laten weten dat wij voor ze klaar staan als ze ons nodig hebben voor huishoudelijke verzorging. We helpen ze graag met informatie en bovendien kunnen wij binnen 48 uur een Careynhulp leveren. In een groot deel van Zuid Holland doen wij dat al jaren. Met meer dan 10.000 medewerkers wordt er dagelijks voor meer dan 50.000 cliënten gezorgd. Nu leveren wij ook huishoudelijke zorg met persoonlijke aandacht aan de inwoners van Rotterdam."

Door het werken met wijkgerichte teams is Careyn Rotterdam altijd dicht bij haar cliënten. Via de Careyn Rotterdam Thuiszorglijn op 010-7147272 is Careyn 24 uur per dag bereikbaar. Ook helpt Careyn Rotterdam graag bij het invullen van het aanmeldingsformulier voor Huishoudelijke Zorg.