Nieuwe Prijs / Kwaliteitsformule in Werving en Selectiebranche


DEN HAAG, 20070807 -- Het Dutch Recruitment Center (DRC) introduceert - na een try out fase van een half jaar - een nieuwe formule in de Werving en Selectie branche. De formule haakt aan op ontwikkelingen in andere branches (luchtvaart, pechhulp, makelaars etc.) waar al langer traditionele posities ter discussie worden gesteld.

De formule grijpt aan op een tweetal kernelementen van de dienstverlening, nl. het tarief en de kwaliteit:
* Het tarief van de diensten ligt tenminste 30% lager dan het marktgemiddelde;
* De kwaliteit, waarbij het vooral gaat om:
o Het uitsluitend werken met ervaren searchers en recruiters (kwaliteit door ervaring);
o Het niet werken naar de arbeidsmarkt onder de naam van het DRC, maar onder de naam van de opdrachtgever. "Er vindt dus geen versterking van de naamsbekendheid plaats op kosten van de opdrachtgever. Het gaat om het neerzetten van de naam van de opdrachtgever als werkgever en niet die van het DRC", aldus Jaap-Jan van der Meulen

Het Dutch Recruitment Center is een netwerkorganisatie, waarbij inmiddels meer dan 400 searchers en recruiters zijn aangesloten. Zij hebben allen een langdurige ervaring als corporate-, bureau- en of lijn-searcher / recruiter. Ook ervaren herintreders maken daar deel van uit. Door deze opzet kan het DRC actief zijn in vrijwel alle branches, sectoren en op vrijwel alle functieniveaus.
"De wijze waarop de kwaliteit is vormgegeven speelt ook in op de ontwikkeling, dat steeds meer ervaren mensen kiezen voor een carriere als zelfstandige. Een ontwikkeling, die we zien in steeds meer sectoren en ook in onze branche", aldus Jaap-Jan van der Meulen.

Internet speelt een belangrijke rol in de nieuwe formule. Inmiddels wordt meer dan 50 procent van de opdrachten rechtstreeks via Internet verkregen.
"Het blijkt, dat substantieel lagere tarieven het traditionele proces van gunning, zoals gebruikelijk in de zakelijke dienstverlening kunnen doorbreken", aldus Jaap-Jan van der Meulen.

Het DRC is opgericht door Loek Koeton en Jaap-Jan van der Meulen, die een langdurige ervaring hebben zowel aan opdrachtgevers - als aan bureaukant in zowel het bedrijfsleven als bij de overheid.

http://www.drconline.nl





J-J van der Meulen