Ingezonden persbericht


Persbericht

NAVTEQ biedt Digital Terrain Model en satellietfoto's

~ Aanvullende Visual Content verrijkt kaartweergave ~

9 augustus, 2007 - NAVTEQ (NYSE: NVT), toonaangevend aanbieder van digitale kaartgegevens voor autonavigatie en location-based solutions, introduceert Digital Terrrain Model en satellietfoto's voor een betere en realistischere weergave in location-based en navigatie-applicaties. Deze toepassingen vormen een aanvulling op NAVTEQ's 2D Footprints, uitgebreide 2D Footprints, 3D stadsmodellen en 3D bezienswaardigheden.

Digital Terrain Model biedt driedimensionale hoogtedata dat de relatieve hoogteverschillen van het landschap laat zien. Dit is verder uitgebreid met reliëf en kleurgebruik om gebruikers beter te laten begrijpen waar ze zich bevinden in relatie tot natuurlijke oriëntatiepunten.

Satellietfoto's bieden een meer reële kaartweergave waardoor zij consumenten bij het gebruik van ingebouwde navigatie of location-based-systemen helpen zich eenvoudiger te oriënteren in de echte wereld. NAVTEQ heeft zijn satellietfoto's uitgebreid om een wereldwijd consistente look-en-feel te bieden. Hierdoor ontstaat een naadloze gebruikerservaring voor een wereldwijd gebruik van grootschalige applicaties.

De combinatie van deze nieuwe vormen van Visual Content zorgen dat de beeldschermen van de systemen een echte afspiegeling van de wereld geven. Dit wordt gevraagd door vooruitstrevende gebruikers die steeds meer verwachten van realistische navigatie-ervaringen. Beide producten zijn wereldwijd beschikbaar en bevatten namen en features uit de NAVTEQ digitale kaart die meer context biedt.

"Reacties op onze bestaande Visual Content-producten zijn tot nu toe erg positief geweest. Door de toevoeging van Digital Terrain en satellietfoto's hebben NAVTEQ-klanten meer flexibiliteit om context en realistisch beeld toe te voegen aan de kaart-displays", aldus Cliff Fox, SVP Map Division bij NAVTEQ. "Navigatie en location-based applicaties die onze Visual Content suite gebruiken bieden hun klanten steeds betere en handigere kaarten om de immer veranderende wereld te begrijpen."

NAVTEQ heeft deze twee nieuwe Visual Content lagen geografisch gekoppeld aan zijn toonaangevende NAVTEQ-kaart. Hierdoor kunnen applicatie-ontwerpers de content die relevant is voor hun klanten afhankelijk van wensen en systeemcapaciteit flexibel implementeren. Net als NAVTEQ"s enkelvoudige database-specificatie worden deze Visual Content-producten aangeboden in een consistent wereldwijd format voor een snelle time-to-market en een goede timing voor applicatie-ontwikkelling.

Door het bestaande succes van Visual Content wordt een verder uitbreiding van het productportfolio verwacht.

(352 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

NAVTEQ
NAVTEQ is een toonaangevende aanbieder van uitgebreide digitale kaartinformatie voor autonavigatiesystemen, mobiele navigatietoepassingen, op internet gebaseerde kaartapplicaties en overheids- en zakelijke oplossingen. NAVTEQ creëert de digitale kaarten en de inhoud hiervan ter ondersteuning van navigatie en op location-based service-oplossingen wereldwijd. Het hoofdkantoor van NAVTEQ is gevestigd in Chicago. Het bedrijf is in 1985 opgericht en heeft meer dan 3.000 werknemers verspreid over 168 kantoren in 30 landen. Voor meer informatie kijk op www.navteq.com

Contact:
Jennifer Fondrevay Ilona de Bok NAVTEQ for NAVTEQ Tel: +33.1.41.924.836 Tel: +31.0.40.235.4600 e-M: jennifer.fondrevay@navteq.com e-M: ilonadb@lewispr.com

NAVTEQ and NAVTEQ Traffic are trademarks in the U.S. and other countries. All rights reserved.

This document may include certain "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements include, but are not limited to, plans, objectives, expectations and intentions and other statements contained in this press release that are not historical facts and statements identified by words such as "expects", "anticipates", "intends", "plans", "believes", "seeks", "estimates" or words of similar meaning. The statements are based on our current beliefs or expectations and are inherently subject to various risks and uncertainties, including those set forth under "Item 1A. Risk Factors" in the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2006, as filed with the Securities and Exchange Commission.

Actual results may differ materially from these expectations due to changes in global political, economic, business, competitive, market and regulatory factors. NAVTEQ does not undertake any obligation to update any forward-looking statements contained in this document.

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com