Getronics PinkRoccade

Nieuwegein, 13 augustus 2007 Persbericht

Getronics PinkRoccade leidt eerste ITIL3-gecertificeerden van Nederland op

Getronics PinkRoccade heeft als eerste in Nederland ICT'ers opgeleid in de nieuwe versie van de Information Technology Infrastructure Library, ITIL v3.

Na een intensieve driedaagse training werden tien medewerkers van KPN aansluitend door exameninstituut EXIN getoetst en gecertificeerd voor ITIL Foundation. ITIL is een samenstelling van 'best practices' en richtlijnen voor de inrichting van een ICT-organisatie.

In totaal leidt Getronics PinkRoccade dit jaar circa honderd medewerkers van KPN op in ITIL3. De groep cursisten, werkzaam bij de divisie Wholesale & Operations, heeft verschillende kennisniveaus en varieert van servicedesk-medewerkers tot managers. De eerste groep kende deze maand een slagingspercentage van honderd procent.

Karl Heinz van der Made, general manager Service Operations bij KPN Wholesale & Operations: "KPN streeft ernaar interne en externe klanten optimale dienstverlening te kunnen bieden. We bemerkten intern een behoefte aan meer gestroomlijnde processen en gezamenlijke vertrekpunten. De best practices van ITIL sluiten hier goed op aan. Om de kennis van onze mensen toekomstbestendig te maken, geven we de voorkeur aan de nieuwste versie van ITIL. De keuze voor Getronics PinkRoccade als enige ITIL3-opleider in Nederland was vervolgens snel gemaakt."

Met meer dan 3.700 cursisten in 2006 is Getronics PinkRoccade de grootste ITIL-opleider van Nederland. Naast de volledig herziene leergangen ITIL Foundation, Practitioner en Service Manager, biedt Getronics PinkRoccade ICT'ers nu ook de mogelijkheid om met een brugcursus de overstap van ITIL versie 2 naar versie 3 te maken.

ITIL-experts binnen Getronics PinkRoccade zijn actief betrokken bij het ontwikkelen van de nieuwe versie. Paul Leenards, portfoliomanager binnen Getronics PinkRoccade, maakte deel uit van de ITIL Advisory Group, een internationale groep experts die de schrijvers van ITIL3 adviseren en coachen, en is mentor voor het vierde boek uit de set, Service Operations. Daarnaast zijn diverse consultants betrokken bij de review van boeken en verschijnt in november 2007 'De Kleine ITIL3' over de toepassing van ITIL in de praktijk.

Alexander Kist, directeur Educational Services bij Getronics PinkRoccade: "De nieuwe versie van ITIL sluit goed aan op onze visie op ICT-beheer, waarbij de aansluiting van ICT op de bedrijfsvoering centraal gesteld wordt. Veel aspecten van de nieuwe 'best practices' maakten al deel uit van onze opleidingen, zoals het cyclisch verbeteren van infrastructuur binnen een organisatie. Getronics PinkRoccade heeft zijn portfolio trainingen vernieuwd om nu op alle vlakken aan ITIL3 te voldoen."

Contact Getronics PinkRoccade Tel: 0800 8004 Stuur een e-mail