Ingezonden persbericht


Nieuwe release van ca unicenter service catalog definieert it-services ter ondersteuning van bedrijfsprocessen

Release ondersteunt de uitgebreidere rol van de Service Catalog in ITIL v3

Utrecht, 15 augustus 2007 - CA (NYSE: CA) kondigt een nieuwe release van Unicenter Service Catalog aan. De release helpt IT-managers met het definiëren en leveren van IT-services ter ondersteuning van de bedrijfsprocessen.

Gebrekkige afstemming tussen IT-services en business-doelstellingen maken de ROI van technologie-investeringen onzeker en veroorzaken ontevredenheid bij de eindgebruiker en verlies van productiviteit. Om deze problemen te voorkomen, moeten IT-organisaties communiceren met de bedrijfsvoering in een taal die zij begrijpen.

Gebruikers zijn verzekerd van een accuraat en consistent beeld van alle beschikbare IT-services doordat Unicenter Service Catalog r11.2 een centrale definitie van alle geleverde diensten verschaft. Door IT inzicht te geven in het gebruik van de beschikbare diensten en de frequentie waarin dit gebeurt, voorziet Unicenter Service Catalog r11.2 ook in informatie voor demand planning en kostenallocatie.

Unicenter Service Catalog r11.2 is ontwikkeld om te kunnen voldoen aan de vereisten van de nieuwe uitgebreidere rol van de Service Catalog in ITIL v3. In v3 is de Service Catalog bevordert tot een zelfstandig proces, wat het belang ervan reflecteert. Het is de belangrijkste interface voor het vragen, managen en leveren van services voor en door gebruikers.

Unicenter Service Catalog r11.2 leidt ook tot een verbetering van de kwaliteit van de geleverde services en maakt het klanten mogelijk om service level agreements (SLA's) te definiëren.

Hiernaast komt CA met een nieuwe release van Unicenter Service Accounting. Service Accounting zorgt voor financiële accountability door het leveren van budget- en planning checks gebaseerd op werkelijk gebruik van IT-diensten. Unicenter Service Catalog en Unicenter Service Accounting zijn onderdeel van CA's Service Level Management-oplossing die het definiëren, managen en verbeteren van de kwaliteit van IT-diensten vereenvoudigt.

"Organisaties moeten ervan verzekerd zijn dat hun IT-investeringen zijn belegd op de plek waar het de beste returns oplevert," vertelt David Hurwitz, vice president product marketing bij CA. "CA's Unicenter Service Catalog en Unicenter Service Accounting ondersteunen de business en de IT-afdeling om samen te werken en om de best practices te implementeren die de IT-uitgaven optimaliseren."

(356 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over CA
CA (NYSE:CA), één van 's werelds grootste IT-management softwarebedrijven, integreert en vereenvoudigt het management voor ondernemingsbrede IT. CA is opgericht in 1976, heeft zijn hoofdkantoor in Islandia. N.Y. en is actief in meer dan 140 landen. Voor meer informatie, zie http://ca.com

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Maud Geerbex van LEWIS, PR bureau: Tel : 040-235 46 00 Fax 040-235 46 01 E-mail : maudg@lewispr.com www.lewispr.com

Voor meer informatie over CA kunt u contact opnemen met Mika Lassen, CA: E-mail: mika.lassen@ca.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com