Ingezonden persbericht



Nieuwe campagnewebsite sire 'u mag het zeggen' tijdelijk niet goed bereikbaar door massaal aantal bezoekers

Amstelveen, donderdag 16 augustus - De nieuwe campagnewebsite van SIRE (Stichting Ideële Reclame), waar iedereen sinds de lancering op dinsdag 14 augustus jl. een onderwerp van zorg kan plaatsen, is tijdelijk slecht bereikbaar door het massaal aantal bezoekers. De stichting had veel bezoekers verwacht, maar op zo'n massale toestroom, mede door de actie van GeenStijl.nl had SIRE niet gerekend. Er wordt momenteel hard gewerkt om het probleem op te lossen zodat de website weer goed bereikbaar is voor iedereen die een maatschappelijk probleem op de agenda wil zetten. SIRE doet dit in samenwerking met Fabrique Communicatie & Design, PLANT hosting & co-location en Internetbureau Q42, de bureaus die speciaal voor SIRE deze website hebben gerealiseerd.

Op de campagnewebsite van SIRE 'U mag het zeggen' kan iedereen een maatschappelijk onderbelicht onderwerp aandragen of een stem uitbrengen op een onderwerp. SIRE juicht het toe dat niet alleen particulieren, maar ook organisaties en websites onderwerpen van zorg aandragen en hun achterban hierbij mobiliseren. Daarbij is van belang dat de titel van het onderwerp van zorg duidelijk omschreven wordt. Uit de vijf thema's die de meeste stemmen krijgen, kiest een jury het thema voor de nieuwe SIRE campagne in 2008. Het onderwerp moet wel aan een aantal algemene voorwaarden voldoen die voor alle SIRE campagnes gelden. Zo moet het onderwerp maatschappelijk relevant zijn en mag het onderwerp geen politieke of godsdienstige achtergrond hebben.


- Einde bericht -

Noot aan de redactie (