Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Reed Business kietelt salestalenten met innovatieve virale campagne.

Www.maakjijstraksnaam.nl levert snel resultaten

Amsterdam, 16 augustus 2007

Reed Business lanceerde op maandag 13 augustus een originele wervingscampagne, speciaal gericht op salesmensen. De guerilla-achtige campagne, gebaseerd op het 'viral' principe, verspreidt zichzelf. En dat gaat snel! Het mediabedrijf wil met de campagne tientallen salesprofessionals en jonge talenten binnenhalen. De campagne, getiteld Maakjijstraksnaam.nl, is zeer voortvarend van start gegaan. Na drieënhalve dag hebben zeker 20.000 mensen de site bezocht en al bijna honderd mensen hun cv ingestuurd.

René Leermakers, directeur Human Resources van Reed Business, is verheugd met deze eerste resultaten. "Deze campagne is echt een voorbeeld van hoe we nu en in de toekomst zullen werven. In deze krappe arbeidsmarkt voldoen de gebruikelijke kanalen echt niet meer, werkgevers moeten veel actiever en creatiever zijn. Met deze campagne laat Reed Business zich van zijn innovatieve kant zien, op een manier die de nieuwe generatie mensen die we zoeken zal aanspreken." Reed Business zoekt overigens niet alleen salesmensen. René Leermakers "We zoeken mensen in alle disciplines, maar de vraag is bij sales op dit moment het grootst. We hebben ambitieuze groeidoelstellingen, met name online, en om die te kunnen realiseren hebben we meer mensen nodig."

Annemiek Kraaijvanger, manager corporate communicatie, is verantwoordelijk voor de Maakjijstraksnaam-campagne. "Het is voor het eerst dat we op deze schaal en vooral op deze manier mensen werven, dat we verder kijken dan de vertrouwde middelen. We wilden een snelle, dynamische wervingsactie voor salesmensen, een actie die helemaal op zichzelf zou kunnen staan. Crossmediaal en binnen een paar weken te lanceren. We ondersteunen dit effect met radiocommercials en bannering op eigen en externe sites, en dat werpt zijn vruchten af. De campagne wordt enorm goed opgepikt op weblogs en we krijgen erg positieve reacties van soms onverwachte kanten, van recruiters bij andere bedrijven bijvoorbeeld. Maar, het meest belangrijk: we krijgen goede, serieuze sollicitanten binnen. En dat is waar het om begonnen is."

Maakjijstraksnaam werd gemaakt door Co-Unlimited (concept en begeleiding) en Total Experience (realisatie). De campagne draait om de 'Namerator', een instrument waarmee bezoekers de succesfactor van hun naam kunnen berekenen.

www.maakjijstraksnaam.nl

Mediabedrijf Reed Business is onderdeel van een van 's werelds grootste uitgeefconcerns, Reed Elsevier. Reed Business is uitgever van tijdschriften als Elsevier, bizz, Boerderij, Misset Horeca, p&o actueel en sites als zibb.nl en totaljobs.nl.

Co-Unlimited is gespecialiseerd in arbeidsmarktcommunicatie en werkt ook voor o.a. Getronics PinkRoccade, Albemarle en Positioneringsmanager. Het bureau werd in september 2006 pgericht door Ed Schriel, Jean-Paul Terpstra en Arjan Mackaay.

Total Experience maakt geïntegreerde communicatieconcepten voor activerende campagnes. De expertise van het bureau ligt bij web 2.0, commercials en hoogwaardig drukwerk.