Ingezonden persbericht


Villeroy & Boch kiest voor Fleishman-Hillard

Amsterdam, 16 augustus 2007 - Villeroy & Boch, lifestyle aanbieder van producten op het gebied van wonen, baden en tafelcultuur, heeft haar PR-activiteiten ondergebracht bij communicatieadviesbureau Fleishman-Hillard. De PR-activiteiten beslaan Nederland en omvatten de twee divisies van het bedrijf: 'Tafelcultuur' en 'Badkamer & Wellness'.

Een omvangrijk deel van de activiteiten bestaat uit vervullen van een ´front office´ functie voor de pers. Daarnaast ondersteunt Fleishman-Hillard Villeroy & Boch op het gebied van mediarelaties, sponsoring en promoties voor de divisies 'Tafelcultuur' en 'Badkamer & Wellness'. Daar waar nodig, zal Fleishman-Hillard adviseren op het gebied van concerncommunicatie voor het hoofdkantoor van Villeroy & Boch in Mettlach, Duitsland.

Ton Kooijman, Zone Director Bathroom & Wellness Division van Villeroy & Boch, verklaart: " Villeroy & Boch stoelt op een jarenlange traditie en is een sterk merk. Ook in de toekomst willen we deze rol blijven vervullen en zullen we ons telkens moeten blijven vernieuwen. In Fleishman-Hillard hebben we een belangrijke partner gevonden die ons helpt onze communicatiestrategie in Nederland verder te professionaliseren." "Villeroy & Boch maakt een belangrijke ontwikkeling door naar een echt 'lifestyle' merk. Fleishman-Hillard kan ons prima helpen om hieraan invulling te geven en deze boodschap over te brengen. De werkwijze van en de professionele samenwerking met het bureau spreekt ons hierbij erg aan", aldus Louis Goudstikker, Directeur Tafelcultuur van Villeroy & Boch.

Harald Simons, Managing Director van Fleishman-Hillard Amsterdam, zegt: "We zijn erg trots op het feit dat we een bedrijf als Villeroy & Boch met een zeer goede reputatie vertegenwoordigen in Nederland. Villeroy & Boch is een waardevolle uitbreiding van ons sterk groeiende klantenportfolio."

Begin dit jaar koos Nokia al voor het onderbrengen van alle PR-activiteiten in de Benelux bij Fleishman-Hillard. Daarnaast werkt Fleishman-Hillard Amsterdam voor gerenommeerde klanten en merken in diverse sectoren, zoals Sara Lee, Campina, Bristol-Myers Squibb en UCB Pharma.

Over Villeroy & Boch

In de loop van de ondernemingsgeschiedenis heeft Villeroy & Boch zich ontwikkeld van producent en verkoper van hoogwaardige keramiekproducten tot een wereldwijd gerenommeerde lifestyle-aanbieder en specialist van totaalconcepten voor consumenten en bouwprojecten. De onderneming, opgericht in 1748 door François Boch, wordt sinds 1987 bestuurd als Naamloze Vennootschap en is sinds 1990 beursgenoteerd. Via eigen verkoopmaatschappijen en importeurs is het assortiment in 125 landen vertegenwoordigd - en is het merk overal ter wereld 'thuis'. De onderneming is onderverdeeld in de drie divisies 'Tafelcultuur', 'Badkamer en Wellness' en 'Tegels'. Naast de verkoop van individuele producten biedt Villeroy & Boch totaalconcepten en -oplossingen aan, zoals "de compleet gedekte tafel", "de badkamer uit één hand" of "turnkey-badkamerprojecten in de nationale en internationale conceptbouw ".

Over Fleishman-Hillard

Fleishman-Hillard Inc. is één van de grootste PR-adviesbureaus ter wereld. Het heeft zijn reputatie opgebouwd door met strategische communicatie te bieden wat opdrachtgevers het meest waarderen: zinvolle, positieve en meetbare impact op de resultaten van hun organisaties. Fleishman-Hillard staat bekend vanwege zijn uitstekende klantenservice en sterke bedrijfscultuur die is gebaseerd op teamwerk, integriteit en persoonlijke betrokkenheid. Met het hoofdkantoor in St. Louis werkt de onderneming via 80 eigen kantoren voor opdrachtgevers in Noord-Amerika, Europa (o.a. Amsterdam, Londen, Berlijn, Brussel, Parijs, Madrid, Milaan, Moskou), Azië, Latijns Amerika, Australië en Zuid-Afrika. Meer informatie over Fleishman-Hillard is te vinden op www.fleishman.com, www.fleishmaneurope.com, www.eu.fleishmaneurope.com.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht