AutoRai

Suzuki Swift World Contest: acht rijders uit acht landen aan de start

(8/13/2007)
De Swift World Contest is de benaming van de volledig nieuwe autosport-competitie die zijn debuut beleeft tijdens de ADAC Rallye Deutschland, op 19 augustus 2007. In Trier zullen acht rijders uit acht verschillende landen hun wedstrijd uitvechten in Circus Maximus, een speciale publieksproef in het oude stadscentrum van Trier.

Het is niet alleen de bedoeling om dit spektakel, zo kenmerkend voor Suzuki, meerdere malen te organiseren tijdens diverse WRC-rallies in Europa, maar het is tevens het platform voor diverse fameuze Suzuki-coureurs vanuit de hele wereld om in een goede teamgeest hun hobby te beoefenen.

De onderlinge, aantrekkelijke âstrijdâ van de vier Suzuki Swift Sport groep N autoâs zal worden uitgevochten in het bijprogramma van de Super Special Stages. Net voordat de WRC-deelnemers aan de start verschijnen of net nadat deze de wedstrijdarena hebben verlaten, zullen de compacte âpower packsâ van Suzuki de volle aandacht trekken van het publiek. Vier Suzukiâs zullen tegelijkertijd één ronde op hoge snelheid afleggen, waarna de volgende vier teams al klaar staan voor hun optreden. Ervaren Suzuki rallyrijders zullen de autoâs besturen. In Trier zullen onder andere de Britse rallykampioen bij de vrouwen, Lorna Smith, Camille Henry, deelneemster aan de Franse Suzuki Rally Cup, het Chinese rallytalent Liu CaoDong en de snelste rij-instructeur van Duitsland Niki Schelle deel uitmaken van het startveld tijdens de wereldpremière van de Swift World Contest.

De Swift World Contest start in Trier om 10:15 uur âs ochtends en duurt ongeveer een half uur. Zoân 5.000 toeschouwers zullen de wedstrijd vanuit hun zitplaats op de hoofdtribune kunnen volgen, terwijl nog veel meer toeschouwers langs het parcours zullen staan. De volgende Swift World Contest zal tijdens de 75e Wales Rally in Engeland (29 november t/m 2 december dit jaar) worden georganiseerd.

Theo de Wit, Manager Marketing Communicatie van Suzuki-importeur BV NIMAG: âSuzuki is een sportief georiënteerd en dynamisch automerk en de komende jaren zal in de marketingcommunicatie de betrokkenheid in de autosport een belangrijke rol spelen, nationaal en internationaal. Zo zijn wij in ons land nauw betrokken bij de Suzuki Swift Formido Cup en ik sluit niet uit dat ook een Nederlandse Suzuki-coureur zijn of haar opwachting zal maken in de Swift World Contest.â