KPN NV

Den Haag, 27-08-2007

RICAS kiest voor KPN

KPN gaat de levering, de migratie en het beheer van 155 werkplekken verzorgen voor RICAS, marktleider op het gebied van veiligheidsopleidingen in Nederland. Alle medewerkers krijgen Online Werkplek van KPN, zodat zij wereldwijd toegang hebben tot de eigen werkplek inclusief bedrijfsapplicaties. RICAS, onderdeel van Group4Securicor, en KPN hebben een contract voor 5 jaar ondertekend.

KPN neemt de kantoorautomatisering van de negen RICAS-vestigingen geheel uit handen en beheert de centrale ICT-omgeving. De medewerkers hebben via deze centrale omgeving overal toegang tot het bedrijfsnetwerk en de bedrijfsapplicaties. Ze kunnen bijvoorbeeld thuis vanaf hun eigen computer of onderweg via een BlackBerry of PDA inloggen. In totaal zorgt KPN voor 155 Online Werkplekken inclusief integratie van bedrijfsapplicaties, data-opslag, back-ups, beveiliging en overige diensten tegen een vast bedrag per gebruiker per maand. KPN levert ook de netwerkinfrastructuur, de mobiele telefonie en BlackBerry toestellen. Met deze integrale online oplossing biedt KPN een unieke dienst voor klanten die hun gehele ICT-omgeving op een veilige en toekomstvaste manier willen laten beheren.

Transparante kosten
`Wij zochten een toekomstvaste oplossing om de kantoorautomatisering te standaardiseren en te outsourcen', aldus Erwin Reijnders, algemeen directeur van RICAS BV. `We wilden een flexibele oplossing die eenvoudig uit te breiden is, een grote beschikbaarheid heeft en de kosten inzichtelijk maakt. Zo'n oplossing hebben we bij KPN gevonden. Hiermee zijn onze huidige kosten transparant, kunnen we toekomstige kosten voorspellen en hebben we een lagere TCO. Onze keuze is mede gebaseerd op het feit dat KPN bekendstaat als een betrouwbare partner.'

Beheerde ICT-oplossingen Joris van Oers, directeur Corporate Solutions bij KPN: `Bij de overstap naar Online Werkplekken nemen wij RICAS al het werk uit handen, zodat zij zich kunnen richten op hun core-activiteiten. Wij bieden ondersteuning met volledig beheerde ICT-oplossingen, iets wat we steeds vaker doen. Daarmee spelen we in op de behoefte van veel ondernemingen aan outsourcing van hun ICT. KPN fungeert als een one-stop-shop met de kwaliteit en betrouwbaarheid die men van ons gewend is. Daarbij hebben we altijd oog voor de veiligheid. We gebruiken de modernste beveiligingstechnieken, zodat vanaf elke werkplek volkomen veilig kan worden gewerkt. En alle data worden opgeslagen in onze zwaar beveiligde, geografisch gespreide CyberCenters. De bedrijfscontinuïteit van RICAS is hiermee gegarandeerd.'

Over RICAS
RICAS is een succesvolle onderneming, die naast consultancy- en opleidingsactiviteiten in de veiligheidszorg aan bedrijven en instellingen ook geïntegreerde veiligheidsconcepten aanbiedt. RICAS verzorgt in Nederland meer dan 120 verschillende trainingen, onder meer voor bedrijfshulpverlening (BHV), brandweer, maritiem, crisismanagement etc.. De trainingen worden zowel 'in company' gegeven als op de zeven grote eigen trainingscentra. RICAS bedient circa 3.000 klanten in Nederland, waaronder landelijke overheden, multinationals en andere grote organisaties in diverse branches. Jaarlijks organiseert RICAS met ongeveer 400 medewerkers, opleidingen voor ruim 150.000 cursisten. Daarmee is RICAS op dit gebied marktleider in Nederland. RICAS is onderdeel van G4S, specialist op het gebied van beveiliging en veiligheid. G4S is met ruim 475.000 medewerkers actief in meer dan 100 landen.

Over KPN
KPN is het toonaangevende multimediabedrijf van Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN spraak-, internet- en datadiensten, evenals volledig beheerde en uitbestede ICT-oplossingen. Zowel nationaal als internationaal levert KPN wholesalenetwerkdiensten aan derden, waaronder operators en serviceproviders. KPN's mobiele bedrijfsactiviteiten in Duitsland en België maken gebruik van een multibrand-strategie en bedienen verschillende klantsegmenten in zowel de zakelijke als de consumentenmarkt.

Per 30 juni 2007 bediende KPN in Nederland 5,8 miljoen klanten met een vaste telefoonaansluiting, 8,8 miljoen mobiele klanten, 2,5 miljoen internetters en 0,3 miljoen televisiekijkers. In Duitsland en België heeft KPN nog eens 16,1 miljoen mobiele klanten. Met 27.096 medewerkers (24.881 fte's), behaalde KPN een omzet van EUR 5,9 miljard en een EBITDA van EUR 2,5 miljard in het eerste halfjaar van 2007. KPN is in 1989 verzelfstandigd en is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt. Kijk voor meer informatie over KPN op kpn.com.