Ingezonden persbericht
Vanilia wil Luxer
Vanilia zoekt uitbreiding van de doelgroep in
het luxere segment. Het merk speelt daarmee
in op vrouwen die zich langer modieus willen
blijven kleden.
Het is niet de bedoeling dat de huidige fans
afscheid gaan nemen van hun merk. De pure
Nederlandse makelij in het midden-hoog
segment zal herkenbaar blijven. Toch luidt
Vanilia een nieuw hoofdstuk in. Het idee om
zich naast de vertrouwde klant ook te gaan
richten op vrouwen uit het hogere en luxe
segment leefde al langer.
Begin dit jaar ging het stylingteam intensief
aan de slag. Sinds dit seizoen hangt de
collectie die ook het luxere publiek moet
aanspreken in de winkels.
Een van de thema's voor de komende winter is
bijvoorbeeld Parisian Chic, een lijn met een
extra vleugje glamour door couture-achtige
belijningen en luxe aanvoelende materialen.
Het sprankelende wordt overgebracht met
glitterstofjes, terwijl de kleuren overwegend
donker en ingetogen zijn.
Vanilia merkte op dat er een gat ontstond tussen het jonge segment en de merken die zich op een
rijpere doelgroep richten. In de eigen winkels viel op dat vrouwen zich steeds langer aangetrokken
blijven voelen tot een modieuze collectie. Door hoogwaardige materialen en Nederlandse
pasvormen wil Vanilia ook deze groep kunnen bedienen.
Completer
Met de nieuwe koers wil Vanilia meer ondernemers aanspreken. Vanilia brengt acht collecties per
jaar in zestien leveringen. De collectie zal in de toekomst alleen maar meer compleet worden.
Accessoires zijn reeds toegevoegd en de verschillende labels ( Vanilia Vanilia Elements en VNL )
hebben een eigen uitstraling maar zijn tegelijk onderling goed combineerbaar. Ook dit waren
vragen uit de markt.
Daarnaast zijn er 100 verkooppunten in binnen en buitenland. Vanilia bestaat sinds de jaren
tachtig en opende vanaf 1994 vijftien eigen winkels in monumentale panden. Deze lijn wordt
doorgezet wanneer het bedrijf in 2008 gaat verhuizen naar de oude zeepfabriek De Adelaar in
Wormerveer, waar ook de showrooms worden ondergebracht.