Ingezonden persbericht


Persbericht

Genesys helpt TomTom International op weg naar verbeterde wereldwijde klantenservice

HUIZEN, 27 augustus 2007 - Genesys Telecommunications Laboratories, een dochteronderneming van Alcatel-Lucent, (Euronext Paris en NYSE: ALU), maakt bekend dat TomTom International BV, 's werelds grootste leverancier van persoonlijke navigatieproducten en -diensten, de contactcentersoftware van Genesys heeft ingezet als platform voor haar wereldwijde klantenservice. Het bedrijf heeft contactcentra in Nederland, de Verenigde Staten en Australië.

"De afgelopen drie jaar heeft TomTom een enorme groei doorgemaakt, en de markt voor draagbare navigatieapparaten blijft verder groeien," aldus Roy van Keulen, General Manager Customer Support bij TomTom. "We willen onze klanten uitmuntende service bieden, precies op de door hen gewenste manier en het door hen gewenste tijdstip. Hiervoor hadden we een krachtig klantenserviceplatform nodig en een manier om de medewerkers van onze contactcentra meer gedetailleerde informatie te bieden." TomTom koos onder meer voor de Genesys 7.2 real-time interaction suite om de algehele kwaliteit en snelheid van haar klantenservice te verbeteren, en de meeste vragen en verzoeken al tijdens het eerste contact met de klant af te kunnen handelen. Genesys 7.2 is gebaseerd op het Genesys Customer Interaction Management (CIM)-platform en zorgt automatisch dat alle binnenkomende telefoongesprekken en e-mailberichten vastgelegd, verwerkt en doorgeleid worden op basis van vooraf gedefinieerde criteria. De geïntegreerde rapportage biedt een universeel overzicht van iedere klantinteractie.

Genesys leidt klantinteracties naar de juiste medewerker van het contactcenter door, waar deze medewerker zich ook bevindt. Vervolgens krijgt hij of zij alle beschikbare informatie over de klant te zien in een pop-upvenster op het beeldscherm. Dankzij de integratie met het CRM-systeem van TomTom hebben medewerkers de beschikking over gedetailleerde informatie, waardoor zij vragen van klanten sneller kunnen beantwoorden.

Met Genesys Workforce Optimization is TomTom in staat om accurate, flexibele bezettingsroosters op te stellen en zodoende alle wereldwijd beschikbare bronnen te optimaliseren. Hierdoor kan TomTom een echte 'volg de zon'-service bieden.

"We hadden behoefte aan een flexibele én stabiele oplossing die met ons mee kon groeien," voegt Van Keulen toe. "Genesys bleek de oplossing te zijn met de beste schaalbaarheid en stabiliteit. Bovendien biedt Genesys het meest open platform, waardoor het eenvoudig is te integreren met diverse bedrijfssystemen."

# # #

Over Genesys Telecommunications Laboratories, Inc. Genesys, een dochter van Alcatel-Lucent, concentreert zich als enige bedrijf volledig op software voor het beheren van klantinteracties via telefoon, het web en e-mail. Het softwarepakket van Genesys verbindt klanten op dynamische wijze met de juiste middelen - via selfservice of begeleide service - om in te spelen op hun behoeften, de klantentevredenheid te optimaliseren en efficiënt met middelen om te springen. Met 4.000 klanten in 80 landen leidt Genesys elke dag meer dan 100 miljoen klantinteracties in goede banen. Genesys biedt bedrijven en overheidsinstellingen de mogelijkheid om hun hele organisatie in te zetten, van het contactcenter tot de backoffice. Het resultaat: Genesys stopt frustraties bij de klant, vergroot de efficiëntie en versnelt innovatie. Voor meer informatie kunt u terecht op www.genesyslab.com of op de industry blog www.betterinteractions.com.

Over Alcatel-Lucent
Alcatel-Lucent (Euronext Paris en NYSE: ALU) biedt oplossingen waarmee service providers, ondernemingen en overheden diensten op het vlak van spraak, data- en videocommunicatie kunnen verlenen aan eindgebruikers. Als marktleider in vaste, mobiele en geconvergeerde breedband networking, en in IP-technologie, -toepassingen en -diensten, biedt Alcatel-Lucent end-to-end oplossingen die communicatiediensten mogelijk maken voor mensen thuis, op het werk en onderweg. Met vestigingen in meer dan 130 landen, vormt Alcatel-Lucent een lokale partner met een wereldwijd bereik. De onderneming beschikt over de meest ervaren mondiale serviceteams op de markt en over één van de grootste organisaties voor onderzoek, technologie en vernieuwing binnen de telecommunicatiemarkt. Alcatel-Lucent behaalde een bijgestelde pro forma gecombineerde omzet van 18,3 miljard euro in 2006. (Alle cijfers zijn exclusief impact van activiteiten overgedragen aan Thales). Het hoofdkantoor van Alcatel-Lucent is gevestigd in Parijs. Voor meer informatie over Alcatel-Lucent kunt u terecht op het internet: http://www.alcatel-lucent.com

Over TomTom
TomTom NV is wereldwijd de grootste leverancier van persoonlijke navigatieproducten en -diensten. De producten van TomTom zijn ontworpen met een nadruk op innovatie, kwaliteit, en gebruiksgemak. Tot de producten van TomTom behoren alles-in-één navigatiesystemen die het voor klanten mogelijk maken om meteen na het uitpakken te kunnen navigeren; dit zijn de bekroonde TomTom GO familie, de TomTom ONE serie, TomTom ONE XL serie en de TomTom RIDER. TomTom PLUS biedt lokatiegebonden informatie en diensten voor TomTom navigatiesystemen en is gemakkelijk beschikbaar via TomTom HOME. TomTom is tevens leverancier van navigatiesoftwareproducten, die geïntegreerd kunnen worden in externe apparaten; de TomTom NAVIGATOR software voor PDA's en smartphones. TomTom WORK combineert de meest geavanceerde communicatie en slimste navigatietechnologie met toonaangevende tracking en tracing expertise. De producten van TomTom worden verkocht in 30 landen via een netwerk van retailers en tevens online. TomTom is opgericht in 1991 in Amsterdam en heeft kantoren in Europa, Noord-Amerika en Azië. TomTom is genoteerd aan Euronext, de beurs van Amsterdam in Nederland. Voor meer informatie, ga naar www.tomtom.com.