Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Ezwim lanceert nieuwe versie Total Telecom Management

TTM 8.3 biedt flexibele rapportages, abonnementadvies en automatische VOIP business cases

Amsterdam, 3 september 2007 - Ezwim, aanbieder van webdiensten om telecomkosten beheersbaar te houden en de service management te vereenvoudigen, brengt een nieuwe release uit van zijn Total Telecom Management oplossing (TTM). TTM 8.3 sluit nog beter aan op de behoeften van de Telecom Manager, deze release genereert onder meer automatisch VOIP business cases, flexibele rapportages van telefonie gebruik en kosten en abonnementsadviezen op maat op basis van het werkelijke telecom gebruik. Daarnaast is de gebruikersvriendelijkheid van de oplossing verbeterd.

Telecom managers krijgen met TTM 8.3 een oplossing die de alsmaar stijgende telecomkosten inzichtelijk maakt en de basis vormt voor strategisch en efficiënt telecom management. Telecom kosten stijgen met meer dan 8% per jaar, onder andere vanwege groter internationaal verbruik, nieuwe technologieën als VOIP, Blackberry, remote access, mobiele data en toename van het privé-gebruik. Daarnaast heeft de trend van meer mobiliteit en diversiteit aan toestellen en toepassingen een escalatie van service management kosten tot gevolg.

TTM 8.3 zorgt ervoor dat managers en controllers nog meer grip krijgen op de vaste en variabele telecomkosten. Bijvoorbeeld doordat TTM 8.3 automatisch VOIP business cases genereert die zijn gebaseerd op het werkelijke gebruik, zogenaamde call detail records. Deze diepgaande analyse van het telefoonverkeer tussen onder meer verschillende vestigingen en tussen vast en mobiel vormt een uitstekende basis voor het strategisch telecom management en biedt het antwoord op vragen als: Is het zinvol voor onze organisatie om over te gaan op VOIP of niet, of om vast-mobiel-convergentie te introduceren?

Naast een samenvatting van het mobiele telefoongebruik per bedrijfsonderdeel en individuele werknemer, kent TTM 8.3 diverse flexibele rapportagemogelijkheden. De gebruiker geeft zelf de variabelen, zoals vestiging, land, project, kostenplaats aan die hij in zijn rapportage wil terugzien. Op basis daarvan genereert TTM automatisch elke gewenste interne rapportage, deze telecom-gebruiksinformatie zal waardevolle inzichten verschaffen voor het herzien van contracten. Verder geeft TTM 8.3 gedetailleerde adviezen over de optimale abonnementsvorm per mobiele telefoon. Hiervoor wordt onder meer de uitgebreide detailinformatie uit de analyses gebruikt.

Over Ezwim

Ezwim, opgericht in 2001, is een Software-as-a-Service speler (Saas) die Telecom Expense Management (TEM) diensten levert aan bedrijven en Online Telecom Management (OTM) diensten aan telecom operators.

TEM diensten maken telecommunicatiekosten inzichtelijk en beheersbaar, en vereenvoudigen het administratieve proces op basis van zelfservice. OTM diensten stellen telecom operators in de gelegenheid hun klanten electronic bill presentment , analysis , split billing en fleet management aan te bieden. OTM diensten leiden tot een hogere klantretentie en lagere operationele kosten.

Ezwim is marktleider in Europa en ondersteunt 855.000 eindgebruikers met behulp van beveiligde internetapplicaties binnen een on-demand businessmodel. Klanten zijn onder meer Capgemini, Mexx, Epson, Tyco Electronics en de telecom operators Orange en Telfort.

Bezoek voor meer informatie over Ezwim en gedetailleerde informatie over deze oplossing www.ezwim.com

Voor meer informatie

Ezwim BV

Ron van Valkengoed
Tel. 020-8884388
Email: rvanvalkengoed@ezwim.com