Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Zeven finalisten strijden op 3 september om titel 'Brildrager van het Jaar 2007'

Wie heeft het mooiste brillengezicht van Nederland?

Huizen, 29 augustus 2007 - De namen van de finalisten zijn bekend. Nu nog het antwoord op de vraag: wie heeft het mooiste brillengezicht van Nederland? Dit wordt duidelijk op 3 september tijdens de finale van de Specsavers-verkiezing 'Brildrager van het jaar 2007' in Amsterdam. Na de spectaculaire lancering van de verkiezing bij Madame Tussauds eerder dit jaar, ontving de opticienketen de afgelopen maanden honderden e-mails en deelnameformulieren van brildragers die allemaal de felbegeerde titel in de wacht willen slepen. Hieruit zijn uiteindelijk zeven finalisten geselecteerd. De winnaar vertegenwoordigt ons land tijdens de internationale finale in Londen en maakt kans op een modellencontract van Londens topmodellenbureau MOT en een reis voor twee personen naar Barbados.

In Hotel Arena in Amsterdam krijgen de finalisten op 3 september een complete metamorfose. Bart Mol uit Amsterdam, Livia Matze uit Schiedam, Elizabeth van de Maat uit Ede, Bas Westerveld uit Uden, Ouahiba Elkhaloufi uit Zutphen, Carmen Biesma uit Leiden en Larissa de Keijzer uit Middelburg proberen de professionele jury tijdens twee catwalk sessies - in avondkleding en in vrijetijdskleding met natuurlijk een bijpassende bril - te overtuigen van hun 'specsappeal'. De jury, die bestaat uit Graziella Ferraro, styliste, iemand vanuit de redactie van Glossy, Kim Feenstra, bekend van Hollands Next Topmodel en Pauline Schenk van Specsavers (montuuradvies) heeft de moeilijke taak om te bepalen wie Nederland in Londen gaat vertegenwoordigen.

Ambassadeur van alle brildragers
Mandy Crooij van Specsavers: "De wedstrijd 'Brildrager van het Jaar' organiseren we nu voor het elfde achtereenvolgende jaar in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Nederland doet mee sinds 1999. En dit jaar is wel heel bijzonder vanwege het recordniveau aan inzendingen en de kwaliteit hiervan. Wij verwachten dat één van de acht finalisten hoge ogen gaat gooien in Londen. Nederland is voor Specsavers niet voor niets de markt waar nieuwe modellen brillen worden getest. Nederlandse mannen en vrouwen durven net iets meer als het op brillen aankomt!"

Verschillende brillen
Met de verkiezing wil Specsavers laten zien dat ze oog heeft voor mode en trends. Een bril is vaak niet alleen noodzakelijk, maar ook een belangrijk modeaccessoire. Crooij: "In onze winkels bieden wij een ruime collectie modieuze monturen. Voor ieder wat wils. Bovendien willen we met ons '2 brillen voor de prijs van 1'-concept mensen stimuleren meerdere brillen te hebben, zodat ze kunnen variëren. Heeft iemand bijvoorbeeld een belangrijke vergadering, dan zet hij zijn zakelijke montuur op. En een trendy bril leent zich uitstekend voor een gezellig avondje stappen. Kortom, het is handig voor verschillende gelegenheden en lifestyles verschillende brillen achter de hand te hebben. Per slot van rekening draag je ook meerdere paren schoenen en jassen als je van look of stijl wisselt!"

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 800 winkels, waarvan op dit moment 83 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 7,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door volledig gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (