Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Livia Matze uit Schiedam is 'Brildrager van het jaar 2007'

Huizen, 3 september 2007 - Livia Matze uit Schiedam is verkozen tot 'Brildrager van het jaar 2007. De 16-jarige Matze werd tijdens een spannende finale verkozen boven zes andere finalisten. Met haar verkiezing verdiende Matze deelname aan de internationale finale van 'Brildrager van het Jaar 2007' die wordt gehouden in Londen. De felbegeerde hoofdprijs van deze verkiezing is een contract bij het Londense topmodellenbureau MOT en een volledig verzorgde reis voor twee personen naar Barbados.

Elk jaar kiest Specsavers Opticiens uit honderden inzendingen de persoon met het echte 'specs appeal': iemand die er met bril fantastisch uitziet en wordt uitgeroepen tot ambassadeur van brildragend Nederland. Na de spectaculaire lancering van de verkiezing bij Madame Tussauds in mei ontving de optiekketen dit jaar een recordaantal e-mails en deelnameformulieren van brildragers die allemaal de felbegeerde titel in de wacht wilden slepen.

Matze liet tijdens de Nederlandse finale in Hotel Arena in Amsterdam tijdens twee catwalk-sessies - in avondkleding en vrijetijdskleding, uiteraard met bijpassende bril - het beste van zichzelf zien om de jury te overtuigen van haar 'specs appeal'. De jury, bestaande uit styliste Graziella Ferraro, Robert van der Sanden, redacteur van Glossy, Kim Feenstra - bekend van Holland's Next Topmodel - en Pauline Schenk van Specsavers (montuuradvies), stond voor de moeilijke taak te bepalen wie Nederland in Londen gaat vertegenwoordigen. Na een spannende strijd kwam Matze als onbetwiste winnaar uit de strijd. "Toen ik de oproep van Specsavers las, heb ik me meteen aangemeld. Ik vind dat een bril bij me past en dat mag iedereen zien. Daarnaast is een bril tegenwoordig een mooi accessoire waarmee ik mijn look compleet maak", vertelt Matze. "Ik had echt niet verwacht dat ik als eerste zou eindigen, omdat de andere kandidaten allemaal een fantastische prestatie hebben geleverd. Ik kijk enorm uit naar de finale in Londen en ik ga natuurlijk mijn uiterste best doen om de eerste prijs mee naar Nederland te nemen!"

Een bril voor ieder denkbaar moment
Specsavers organiseert de jaarlijkse verkiezing al voor de negende keer in Nederland. Ieder jaar melden zich meer enthousiaste mensen aan voor deelname. Uit de honderden inzendingen streden uiteindelijk zeven finalisten om de eretitel. Met de verkiezing laat Specsavers zien dat ze oog heeft voor mode en trends. Mandy Crooij van Specsavers: "Een bril is niet alleen noodzakelijk, maar ook een belangrijk en fraai modeaccessoire. Met de campagne '2 brillen voor de prijs van 1' stimuleert Specsavers mensen tot het dragen van meerdere brillen. Een bril voor elk denkbaar moment en elke stemming. Heb je een belangrijke vergadering, dan zet je een zakelijk montuur op. Een trendy bril is een onmisbaar accessoire tijdens een avondje stappen. Kortom: verschillende brillen voor allerlei gelegenheden, die perfect passen bij je look of stijl."

Over de Brildrager van het Jaar 2007
Brildrager van het Jaar is een jaarlijks initiatief van Specsavers Opticiens dat mede mogelijk werd gemaakt door kledingwinkel SOOL uit Utrecht (www.sool-fashion.nl), Buddha2Buddha sieraden en kleding, Taste and Tintle dranken (www.tasteandtintle.com), PUPA make up en visagisten (www.carecosmetics.nl) en de hairstylists van Farouk Systems USA.

Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 900 winkels, waarvan op dit moment 83 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 7,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door volledig gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht