Ingezonden persbericht


Den Bosch, 4 september 2007

P E R S B E R I C H T

Maatschappelijke veranderingen aanleiding herpositionering en nieuwe corporate huisstijl GITP

Maatschappelijke thema´s zoals individualisering, persoonlijk ondernemerschap, meer verantwoordelijkheid voor de eigen ontwikkeling, vergrijzing/verzilvering en de multiculturele samenleving hebben invloed op de manier waarop mensen in hun werk functioneren. HRD-adviesbureau GITP onderkent het belang van deze maatschappelijke ontwikkelingen en gaat - nadrukkelijker dan voorheen - een brug slaan tussen beoordeling (assessment) en ontwikkeling (development) en legt - actiever dan voorheen - de verbinding met actuele maatschappelijke thema´s. De nieuwe corporate huisstijl van GITP ondersteunt deze boodschap. Vanaf 10 september 2007 profileert GITP zich met het nieuwe gezicht naar de markt. Met de nieuwe corporate stijl geeft GITP een bijzondere kleur aan zijn 60-jarig jubileum.

Achtergrond

De nieuwe corporate huisstijl is gebaseerd op de organisatiestrategie die anderhalf jaar geleden door GITP werd ingezet. Daarin formuleerde GITP zijn ambitie: GITP concentreert zich op het beoordelen en ontwikkelen van individuen en wil gekend zijn als het kwalitatieve nummer één HRD-adviesbureau in Nederland. Maatschappelijke veranderingen vormden de aanleiding voor de herijking van de strategie.

Wat blijft is de ambitie van GITP om zijn know-how in te zetten voor een beter functioneren van mensen en organisaties. Immers met die doelstelling is GITP 60 jaar geleden opgericht. Vanuit dat oogmerk wil GITP ook in de toekomst een stempel drukken op Human Resources Management.

Dicht bij de roots
Met deze ambities blijft GITP dicht bij zijn roots. GITP-directievoorzitter Han Looten: "Het beoordelen en ontwikkelen van mensen en het maatschappelijke engagement zitten in de genen van GITP. Op onze kerncompetenties en de maatschappelijke verankering willen we voortborduren, maar zichtbaarder en meer rekening houdend met het individu."

GITP is precies 60 jaar geleden (in 1947) opgericht als Gemeenschappelijk Instituut voor Toegepaste Psychologie met als doel een bijdrage te leveren aan de wederopbouw van Nederland na de oorlog. Vanuit de filosofie 'de juiste man of vrouw op de juiste arbeidsplaats' en gebaseerd op wetenschappelijke inzichten van prof. dr. Jan de Quay (minister-president van 1959 - 1963) en prof. dr. Theo Rutten (minister van Onderwijs 1948 -1952).

Uitgesproken design

GITP is uitgesproken in de positionering en de communicatie met de markt. Het design van de nieuwe corporate huisstijl ondersteunt deze boodschap. Opdrachtgevers en deelnemers van beoordelings- en ontwikkelingstrajecten maken vanaf 1 mei onder andere via het correspondentie- en het handelsdrukwerk kennis met het nieuwe gezicht van GITP. De internetsite zal gefaseerd worden aangepast. De website www.gitp.nl geeft via de link www.gitp.nl/huisstijl aanvullende informatie over de uitingsvormen van de nieuwe strategie van GITP, waaronder: het logo in diverse toepassingen, de nieuwe huisstijl toegepast op enkele huisstijldragers en een link naar een online demo van het vernieuwde e-assessment.


---

Noot voor redactie,