Ingezonden persbericht


Amerikaans onderzoeksinstituut beoordeelt webMethods-productreeks van Software AG als 'zeer positief'

webMethods-productsuite voor bedrijfsintegratie, service oriented architecture, business process management en legacy modernisering erkend als beste

Amsterdam, 4 september 2007 - Researchbureau Current Analysis heeft de webMethods-productsuite van Software AG als hoogste geklasseerd met 'zeer positief'. Current Analysis merkt hierbij op dat de introductie van deze nieuwe productsuite op de markt voor service oriented architecture een "zeer grote" impact heeft. Een verkorte versie van het rapport Software AG Solidifies webMethods Acquisition with SOA Suite Rollout (door Brad Shimmin (July 27, 2007)), is te downloaden op: www.currentanalysis.com/h/2007/SoftwareAG-webMethods-25008.asp.

In de webMethods-productsuite zijn nu Software AG's Crossvision en webMethods' Fabric samengevoegd. Eerder dit jaar is webMethods door Software AG overgenomen. De belangrijkste componenten in de productreeks zijn:
- Een hoogwaardige bedrijfsintegratie/enterprise service bus (ESB)-oplossing.
- Uitgebreide governance voor de levenscyclus van service oriented architecture.
- Complete business process management (BPM)-oplossing, inclusief integratie van business activity monitoring (BAM).
- Uitgebreide functionaliteit ten behoeve van legacy modernisering.

Volgens Current Analysis heeft Software AG de webMethods-productsuite erkend als een uitgebreid productportfolio voor bedrijfsintegratie (EAI), service oriented architecture (SOA), business process management (BPM) en het moderniseren van legacy applicaties. De webMethods-productsuite zorgt met behulp van "best-of-breed" technologie voor het behoud of het vergroten van huidige investeringen in Sofware AG's Crossvision- en webMethods-technologieën.'

'Organisaties hebben tot nu toe moeten kiezen: zij kozen voor stabiliteit door de keuze voor één leverancier óf kozen voor de beste producten in de markt. Met de introductie van de webMethods-productsuite hoeven bedrijven deze keuze niet meer te maken, maar kunnen stabiliteit en kwaliteit met elkaar worden gecombineerd', zegt Dr. Peter Kürpick, President en Chief Product Officer van Software AG's webMethods-divisie. 'Huidige klanten kunnen bestaande technologieën binnen het gecombineerde productaanbod handhaven en verbeteren. En - zoals Current Analysis al vaststelde - is dit van zeer grote invloed op de concurrentiepositie, omdat we de lat aanzienlijk hoger leggen.'

Over Software AG
Software AG levert softwaretechnologie voor het verhogen van de waarde van bedrijfskritische informatiesystemen. De ruim 4.000 klanten van Software AG bereiken meetbare bedrijfsresultaten door het moderniseren en automatiseren van hun IT-systemen en het snel ontwikkelen van nieuwe systemen om tegemoet te komen aan de groeiende eisen en wensen van organisaties. Het productportfolio omvat de beste oplossingen voor het beheren van data, het mogelijk maken van Service Oriented Architecture en het verbeteren van bedrijfsprocessen. Door de combinatie van bewezen technologie met marktkennis en best practices kunnen onze klanten hun organisaties sneller verbeteren en onderscheiden. Software AG heeft meer dan 35 jaar ervaring in de IT-markt. De organisatie heeft ruim 3.800 medewerkers in dienst, verdeeld over vestigingen in zeventig landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland. Software AG is genoteerd aan de Frankfurt Stock Exchange (TecDAX, ISIN DE 0003304002 / SOW). In 2006 boekte Software AG een omzet van 483 miljoen euro. Meer informatie over Software AG is te vinden op www.softwareag.com

Contact
Eefje Bouwmans
Marketing Specialist Benelux & Nordics
Software AG - webMethods
eefje.bouwmans@softwareag.com
Telefoon 020 7783 600

Aleksandra Andjelic
PR-adviseur
aleksandra@eigen-zinnig.nl
Telefoon 06 24 24 56 79