Red Bull lanceert gratis Formule 1 krant

05/09/2007 16:39



Red Bull Nederland BV



F1 paddock nieuws nu leesbaar voor heel Nederland

De Bilt, 5 september 2007 - Red Bull lanceert de eerste gratis Formule 1 krant van Nederland, 'The Red Bulletin'. De krant verschijnt op maandag 10 september, een kleine week vóór de GP van Spa Francorchamps, in een eenmalige oplage van 1 miljoen exemplaren en bevat Formule 1 nieuws dat leesbaar en leuk is voor heel Nederland. Onderwerpen zijn onder meer: 'De glazen bol van Olav Mol' en 'Alles wat je altijd al wilde weten maar nooit durfde te vragen aan Robert Doornbos'. Het AD staat garant voor verspreiding van grofweg de helft van de oplage; verspreiding van de andere helft vindt plaats door 350 Formula Una's, de door Red Bull bedachte variant op de F1 pitspoes.

Red Bulletin staat sinds de lancering tijdens de GP van Monaco in 2005 bekend als brutaal, grappig, satirisch en voor sommigen onuitstaanbaar. Het concept: breng de fun en glamour terug in een sport die zichzelf veel te serieus neemt, die toen al lange tijd geen nieuwe kampioen had gezien, laat staan een beetje fatsoenlijk entertainment. Hoewel Red Bull de initiator is, staat het satirische dagblad inmiddels bekend als bijna onafhankelijk. Geen individu is te hoogstaand, geen coureur te verheven en geen team is vrijgesteld van een beetje plagerij. The Red Bulletin verschijnt elke Grand Prix van donderdag tot en met zondag in de paddock.

De snelste krant ter wereld
Red Bull CEO Dietrich Mateschitz: " The Red Bulletin geeft vleugels aan de F1-sport, het durft zijn eigen visies uit te drukken, het is scherp en spottend wanneer nodig, vol insights en altijd up-to-date. Gedrukt op een echte pers reist het magazine naar elke GP. We schrijven overdag, drukken 's nachts en elke morgen om 8 uur ligt de nieuwe editie klaar bij de ingang van de paddock. De after-race editie ligt zelfs binnen een half uur na de race in de rekken. We kunnen dan ook met trots zeggen: The Red Bulletin is de snelste krant ter wereld."

Red Bull activiteiten binnen de Formule 1
Red Bull is al jaren actief in de Formule 1. Na een partnership met het Zwitserse team Sauber, is de energy drinkfabrikant inmiddels eigenaar van twee teams: Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso. Om de fun en glamour terug te brengen in de Formule 1 ontplooit Red Bull een aantal initiatieven die verder gaan dan techniek en commercie. Daarom heeft Red Bull met Scuderia Toro Rosso een eigen rookie team, organiseert Red Bull een moderne pitspoezencompetitie en wordt een Star Wars filmpremière het thema van Red Bulls aanwezigheid tijdens de F1 in. De ontwikkeling van The Red Bulletin past ook in dit rijtje om F1 toegankelijk te maken voor een breed publiek.

The Red Bulletin heeft niet de illusie dat Nederland de krant iedere dag interessant vindt. Daarom kan iedereen met interesse voor humoristische en leuke achtergrondverhalen vanuit de paddock de krant ieder GP weekend gratis downloaden via www.redbulletin.com.





http://www.redbulletin.com