AutoRai

Mitsubishi en Sponsor Bingo Loterij overhandigen 37 Colts aan prijswinnaars

(9/5/2007)
Een imposant gezicht voor de ingang van NedCar in Born, een van de meest geavanceerde autofabrieken ter wereld en âgeboortegrondâ van de Mitsubishi Colt. Dé ideale plaats voor de uitreiking van 37 rode Mitsubishi's Colt 1.1 Incharge+ aan evenzoveel winnaars van de âGrootste Bingo Ooitâ, een bijzonder initiatief van de Sponsor Bingo Loterij.

Tijdens zes TV-shows, die tussen 27 mei en 1 juli j.l. werden uitgezonden, gingen niet minder dan 299.999 prijzen de deur uit. Mitsubishi Motor Sales Nederland (MMSN) stelde als sponsor 37 Mitsubishiâs Colt ter beschikking â elke dag van de actie was er één te winnen. De overhandiging zou worden gecombineerd met een fabrieksbezoek aan NedCar. Nooit eerder reikte de Sponsor Bingo Loterij op één dag zoveel gewonnen autoâs uit.

Doel bereikt
De Grootste Bingo Ooit stond in het teken van Cancer Center Amsterdam (CCA), verbonden aan het VU medisch centrum in diezelfde stad. De oprichters van het CCA, de doktoren Gerritsen en Pinedo, willen in dit centrum binnen 48 uur een diagnose stellen én een behandelplan opstellen voor mensen met kanker. Dat biedt namelijk de beste kans op genezing. âOm het CCA van de grond te krijgen, was 25 miljoen euro nodig. Vandaar dat de initiatiefnemers bij ons aanklopten. De Bingo Sponsor Loterij werft immers vooral fondsen op het gebied van gezondheid en welzijn. En inmiddels kan ik melden dat het doel is bereikt. Het CCA gaat er komen!â, aldus Martijn van de Koolwijk, communicatieadviseur van de Bingo Sponsor Loterij.

âDit gaat ons allemaal aanâ
Evert Schimmel, algemeen directeur MMSN, motiveert de betrokkenheid van Mitsubishi: âOns merk onderhoudt een speciale band met Nederland. In de eerste plaats natuurlijk door de Mitsubishi-fabriek NedCar. En ook ons Europese hoofdkantoor (Mitsubishi Motors Europe) is in Nederland gevestigd. Daardoor zijn in Nederland ruim 10.000 mensen via hun werk, of via dat van hun partner, verbonden aan ons merk. Wanneer je dan bedenkt dat kanker een ziekte is waar wij volgens de statistieken vroeg of laat allemaal, zelf of via een naaste, mee te maken krijgen, vonden wij dit een goede manier om uiting te geven aan onze maatschappelijke betrokkenheid. Soms wordt je aangesproken en mag je gewoon geen nee zeggen. Dit was zoân moment.â