Transavia

transavia.com wint zilveren E-mail marketing Award

Op 6 september tijdens de nationale e-mail marketing conferentie zijn de jaarlijkse E-mail marketing Awards uitgereikt. transavia.com heeft een zilveren Award in de wacht gesleept met de e-mail campagne `Jouw foto op ons vliegtuig' van november 2006.

Case `Jouw foto op ons vliegtuig'
De case van transavia.com is gebaseerd op de succesvolle 'Jouw foto op ons vliegtuig' actie die eind vorig jaar is georganiseerd in het kader van het 40-jarig bestaan van het bedrijf. Het doel van de actie was het opbouwen van een kwalitatieve database met vakantiefoto's die in de breedte het bestemmingenaanbod afdekt en kan worden gebruikt als startpunt voor user generated content in de nieuwe website. Op de nieuwe website wil transavia.com reisinspiratie bieden, gemaakt door klanten voor klanten. Daarnaast wilde transavia.com de klant betrekken bij de 40ste verjaardag van het bedrijf. De actie werd uitsluitend ondersteund via e-mail marketing en op www.transavia.com. De actie is geheel verzonnen en ontwikkeld door de afdeling e-commerce en was hiermee low cost (passend bij de bedrijfsfilosofie). De resultaten waren geweldig: de slimme inzet van een Boeing 737-800 als podium voor fotograferende reizigers heeft een enorme respons van meer dan 10.000 foto's in 6 weken opgeleverd.

Vakjury onder de indruk
Harm van Hees, sitemanager, heeft tijdens de conferentie de case van de transavia.com gepresenteerd. Reactie van de voorzitter van de vakjury Marc Borgers: `De goede resultaten van de actie Jouw foto op ons vliegtuig en de inzet van de single channel e-mail om op te roepen tot deze actie zijn geweldig'.

Twee keer brons, één keer zilver, twee keer goud Bol.com en Unilever zijn de winnaars van de gouden EMMA's. Zilver was er voor transavia.com. VNU Exhibitions en Grolsch behaalden een bronzen EMMA. Eerder dit jaar behaalde transavia.com ook al een Nationale Thuiswinkel Award in de categorie Vliegtickets.