Ingezonden persbericht


Checkpoint Systems benoemt Javier Santafé tot nieuwe Marketing Manager Europa met oog op snelle wereldwijde groei

Barcelona/ Nieuwegein, 10 september 2007 Checkpoint Systems, innovatief en toonaangevend leverancier en tevens marktleider in systemen en producten voor artikelbeveiliging, productidentificatie (RFID) en verkooppromotie in de retail en high supply chain, heeft Javier Santafé aangesteld als nieuwe Marketing Manager Europa. In zijn nieuwe functie is Santafé verantwoordelijk voor alle marketinginitiatieven op Europees niveau. Zijn uitdaging ligt onder meer in het ontwikkelen van wereldwijde initiatieven om de marketingactiviteiten in Europa, de Verenigde Staten en Azië meer op elkaar af te stemmen. Daarnaast staat uitbreiding gepland van het internationale marketing team, evenals waardevolle activiteiten voor huidige en nieuwe markten binnen Europa.

Santafé (1965) heeft zijn leidinggevende kwaliteiten ruimschoots bewezen tijdens zijn professionele loopbaan. Hij bekleedde verschillende senior managementposities bij multinationals zoals, Mapfre Insurance en RACC. De laatste jaren was hij werkzaam binnen de sales en marketing afdelingen van Checkpoint Systems als Retail Sales Manager Spanje en Directeur Marketing & Labeling-Merchandising Solutions voor Spanje en Portugal.

Naast deze taken, bekleedde Santafé de positie van wereldwijde Sales & Marketing Directeur bij Vlex.com, een van de meest innovatieve opstartende internetbedrijven in Spanje voor de juridische sector. Santafé staat bekend als zeer gedreven en beschikt over uitstekende ondernemerscapaciteiten. Hij heeft een juridische titel van de Universiteit van Barcelona en een Master in Marketing Management van de EADA Business School.

George Off, CEO van Checkpoint Systems Inc. stelt: Javier Santafé heeft het team in Spanje en Portugal geholpen om uitstekende resultaten te behalen in de laatste jaren.

Santafé rapporteert rechtstreeks aan Bernard Gremillet, President Noord-Amerika, Azië, Europa en Latijns-Amerika bij Checkpoint Systems. De organisatie is onlangs geherpositioneerd als wereldwijde organisatie en heeft vele groei-initiatieven ondergaan. Deze organisatorische veranderingen zijn erg belangrijk ter voorbereiding op de lancering van de vooruitstrevende G4 technologie van Checkpoint Systems tijdens Euroshop 2008 in Dusseldorf.

Over Checkpoint Systems, Inc.

Checkpoint Systems Inc. is wereldleider in productidentificatie en oplossingen voor dervingsreductie voor de retail en zijn supply chain. Alle oplossingen en diensten die Checkpoint zijn klanten levert zijn er op gericht om hun omzet en winst te verhogen. Checkpoint is beursgenoteerd op de NYSE, doet in alle delen van de wereld zaken en heeft wereldwijd meer dan 3.200 medewerkers. Het is gespecialiseerd in RF-technologie (radiofrequentie).Het productportfolio bestaat o.m. uit: systemen voor digitale RF/EAS (elektronische artikelbeveiliging) en RFID (Radio Frequente Identificatie), RF-bronbeveiliging en etikettering. Het aanbod wordt ondersteund door een wereldwijd netwerk van 26 servicebureaus. Website: www.checkpointeurope.com

# # #