Cap Gemini Nederland



PERSBERICHT

Utrecht, 10 september 2007

Capgemini integreert SaaS-innovatie van Google Apps in desktop-oplossingen voor grote ondernemingen

Capgemini breidt outsourcingportfolio uit met Google Apps" Premier Edition

Capgemini, een wereldwijd toonaangevende aanbieder van consultancy-, technologie- en outsourcingdiensten, heeft vandaag bekendgemaakt diensten te gaan leveren die de invoering van Google Apps Premier Edition door grote ondernemingen ondersteunen. Dankzij de samenwerking met Google breidt Capgemini zijn portfolio met desktop-oplossingen uit om zo meer medewerkers van klanten te kunnen ondersteunen, ongeacht hun werkplek, platform en functie.

Google Apps Premier Edition wordt geleverd als een Software as a Service (SaaS)-oplossing. Het pakket, dat onder meer bestaat uit Docs & Spreadsheets, Gmail, Google Calendar, Google Talk en Start Page, biedt krachtige toepassingen voor samenwerking en communicatie tegen lage jaarlijkse kosten. Het toevoegen van Google Apps aan de portfolio met desktop-oplossingen zorgt ervoor dat Capgemini ook kan profiteren van de snelle groei in SaaS-oplossingen. IT-marktonderzoeksbureau Gartner voorspelt voor de SaaS-markt tot en met 2010 een samengestelde jaarlijkse groei van 25%1.

Dit partnership leidt tot een uitbreiding van het pakket desktopdiensten van Capgemini Global Outsourcing dat de volledige levenscyclus van een bedrijfsmiddel omvat: van aanschaf, installatie, gebruik en beheer tot en met afstoting. Capgemini ondersteunt wereldwijd al meer dan 1 miljoen desktopgebruikers en heeft veel ervaring met de uitdagingen en kansen die de invoer van nieuwe toepassingen in bestaande, complexe IT-infrastructuren meebrengt. Met zijn hoog aangeschreven diensten op het gebied van transities kan Capgemini de waarde van Google Apps voor grote ondernemingen verhogen door de toepassingsmogelijkheden te optimaliseren en real time samenwerking te stimuleren. Dit geldt zelfs voor mobiele werknemers, partners en andere gebruikersgroepen die tot nu toe geen verbinding hadden met de e-mail en toepassingen van een bedrijf.

Capgemini staat erom bekend ondernemingen in staat te stellen een effectief en op samenwerking gericht businessplatform voor klanten te creëren , aldus Paul Spence, Chief Executive Officer van Capgemini Global Outsourcing. Onze visie is erop gericht dat onze klanten betere, snellere en duurzamere resultaten behalen door middel van een directe verbinding met hun partners, leveranciers en de meest recente technologieën. De integratie van Google Apps Premier Edition in ons pakket is weer een extra service waarmee onze klanten technologische innovaties met een stabiel en beproefd framework kunnen implementeren.

SaaS-oplossingen, zoals Google Apps Premier Edition, vormen een kosteneffectief en gebruiksvriendelijk alternatief voor geïnstalleerde, gelicentieerde desktopsoftware. Ze kunnen via een webbrowser worden gedownload en bedrijven hoeven software niet lokaal te installeren of te onderhouden, of gebruik te maken van interne IT-middelen. De mogelijkheid om gegevens in een samenwerkingsomgeving via het web te delen, te evalueren en te bewerken komt tegemoet aan de behoeften van de klanten van Capgemini die zowel nationaal als internationaal actief zijn en wereldwijd meerdere vestigingen hebben.

Dave Girouard, vice-president en general manager van Google Enterprise: Google Apps richt zich op samenwerking en communicatie en is een logische uitbreiding van de desktopdiensten van Capgemini. Capgemini heeft een grote reputatie als leverancier van technologie- en consultancydiensten voor grote ondernemingen. Die ervaring zal een geweldige ondersteuning betekenen voor organisaties die willen profiteren van door Google aangeboden diensten.

Deskundigen van Capgemini op het gebied van applicatie- en infrastructuurbeheer kunnen klanten helpen bij het ontwikkelen van een strategie waarmee ze Google Apps Premier Edition zo effectief mogelijk kunnen gebruiken. Dit ongeacht of het gaat om een kantoorapplicatie voor de gehele onderneming of om een aanvullende oplossing voor specifieke afdelingen of medewerkers binnen een desktop-omgeving die op traditionele wijze wordt beheerd. In verband met deze dienstverlening neemt Capgemini bovendien deel aan het Google Enterprise Professionalprogramma. Meer informatie over het brede pakket desktopdiensten van Capgemini is te vinden op www.capgemini.com/google.

Over Capgemini

Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. Daarbij werkt de onderneming op een onderscheidende manier samen met haar klanten aan het behalen van snellere, betere en meer duurzame resultaten: de Collaborative Business Experience. Deze innovatieve samenwerking krijgt vorm door een sterk netwerk van technologiepartners, bewezen methoden en hulpmiddelen en een sterk op samenwerking gerichte mentaliteit in de dagelijkse praktijk. Hiermee helpt Capgemini organisaties om nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen en de mogelijkheden van technologie optimaal te benutten. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 80.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2006 een omzet van 7,7 miljard euro. Meer informatie is beschikbaar op www.nl.capgemini.com

EINDE PERSBERICHT

Gartner, Dataquest Insight: Service Providers Must Prepare for the Software-as-a-Service Wave , figuur 1, Ben Pring, 13 december 2006.

Google, Google Apps Premier, Gmail, Google Talk, Google Calendar, Start Page en Docs & Spreadsheets zijn handelsmerken van Google Inc.



Cap Gemini Nederland