Pijnacker-Nootdorp


datum 11 september 2007

Een 8 voor de dienstverlening van Pijnacker-Nootdorp

Inwoners van Pijnacker-Nootdorp zijn dik tevreden na een bezoek aan onze publieksbalies. Zij waarderen de dienstverlening aan de publieksbalies met een 8. Dit blijkt uit de landelijke benchmark publiekszaken van de VNG. Pijnacker-Nootdorp blijkt één van de hoogst scorende gemeenten uit het onderzoek. Gemiddeld scoren de 80 gemeenten uit het onderzoek een 7,6 voor hun dienstverlening.

Het onderzoek is uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van de VNG en geeft een beeld van de tevredenheid van klanten na een bezoek aan de publieksbalies. Daarnaast is de tevredenheid van de telefonische dienstverlening onderzocht. Ook deze wordt in Pijnacker-Nootdorp beter gewaardeerd dan gemiddeld: een 7,4 voor Pijnacker-Nootdorp tegenover een gemiddelde van 7,3 in de rest van Nederland.

Dienstverlening naar hoger plan
Al eerder dit jaar scoorde Pijnacker-Nootdorp positief met de digitale dienstverlening. De gemeente stond op de derde plaats in een landelijk onderzoek van Ernst en Young onder gemeenten. Wethouder Leo Suijker is erg verheugd dat onze dienstverlening aan de balie en aan de telefoon ook op een hoog niveau gewaardeerd wordt: "We zijn als gemeente druk bezig om de dienstverlening naar een nog hoger plan te brengen. Het is goed om te zien dat dat zijn vruchten afwerpt. Ook voor 2008 zijn in de begroting extra middelen geraamd voor dienstverlening. Het college is immers van mening dat inwoners van onze gemeente recht hebben op een excellente dienstverlening."