Fortis Bank

Persbericht
Brussel, 12 september 2007

Fortis Retail Banking Belgium organiseert haar kantorennet in 100 markten om nog dichter bij haar klanten te staan.

Als marktleider heeft Fortis Bank niet enkel de ambitie om de grootste te zijn. Fortis Bank wil ook de beste bank zijn, met de meest tevreden klanten en het beste aanbod van producten en diensten. Door te investeren in haar medewerkers wil Fortis Bank haar dienstverlening optimaliseren en excelleren in klantentevredenheid.

Voortbouwend op de strategie die drie jaar geleden werd uitgetekend , wordt er vandaag gekozen de markt op een andere manier aan te pakken. Dit wordt momenteel ten volle voorbereid.

"We worden vandaag geconfronteerd met een steeds sneller veranderende omgeving. De verwachtingen van onze klanten wijzigen, de concurrentie wordt alsmaar heviger, nieuwe technologieën verplichten ons snel te evolueren en ook de regelgeving waarbinnen we werken, wordt steeds complexer. Al deze veranderingen dwingen ons telkens opnieuw de organisatie van onze activiteiten en onze manier van werken binnen Fortis met een frisse kijk aan te pakken. Meer dan ooit komt onze focus op de klant te liggen" zegt Peter Vandekerckhove, CEO Retail Banking Belgium.

Onder het motto "dichter bij de klant", wordt het land opgedeeld op basis van geografische en economische criteria, in 100 markten. Markten die kleiner zijn dan de huidige 65 districten en die autonome commerciële entiteiten vormen gericht op verdere verfijning van de segmenten zodat klanten meer dan ooit echt op maat worden bediend en geadviseerd.

De kantoren in één markt zullen hecht samenwerken en ondersteund worden door een aantal specialisten uit een gemeenschappelijke competence centre.

Peter Vandekerckhove vat het als volgt samen: "Fortis organiseert zich ten volle om ook de retailklanten kwalitatief te benaderen met aangepaste aanbiedingen en kanalen. Daarenboven gaat Fortis voor het verder uitbouwen en differentiëren in het segment Personal banking , een concept waar we nog steeds uniek in zijn. Tenslotte wil Fortis de voorkeursbank worden van de zelfstandigen, vrije beroepen en kleine ondernemingen door ons aanbod verder te gaan specifiëren naar preferente sectoren."

Fortis is een internationale financiële dienstverlener op het gebied van bankieren en verzekeren. Wij bieden onze particuliere, zakelijke en institutionele klanten een breed pakket van producten en diensten via de eigen kanalen, in samenwerking met het verzekeringsintermediair en via andere distributiepartners. Met een marktkapitalisatie van EUR 35,1 miljard (31/08/2007), behoort Fortis tot de twintig grootste financiële instellingen van Europa. Onze sterke solvabiliteit, onze aanwezigheid in 50 landen en de toewijding en het professionalisme van onze 60.000 medewerkers stellen ons in staat om mondiale kracht te combineren met lokale flexibiliteit, een combinatie die garant staat voor optimale dienstverlening. Meer informatie is beschikbaar op www.fortis.com

Perscontacten:
Brussel: +32 (0)2 565 35 84


---