Interactive Intelligence in leiderskwadrant voor contactcenters


AMSTERDAM, 20070913 -- Interactive Intelligence, leverancier van zakelijke communicatiesoftware en IP-telefoniesystemen, heeft een positie verkregen in het leiderskwadrant van het infrastructuurrapport voor contactcenters 2007 van Gartner. Het Gartner-rapport positioneert leveranciers van contactcenteroplossingen op basis van het vermogen tot realiseren van praktijkoplossingen en op volledigheid van visie. Deze positionering is een belangrijke mijlpaal omdat het de leidende positie van Interactive Intelligence, als leverancier van hoogwaardige IP-gebaseerde contactcenteroplossingen, versterkt.

Later dit jaar introduceert Interactive Intelligence nieuwe geavanceerde technologische mogelijkheden voor bedrijven en overheden op het gebied van IP-telefonie, zoals call encryption, call control voor mobiele gebruikers en plug&play-installatie van IP-telefoons. Hiermee springt Interactive Intelligence in op de behoefte van haar klanten aan totaaloplossingen. Het bedrijf bevestigt daarmee tevens haar positie als sterk presterende leverancier die doelgericht haar marktpositie uitbouwt.

De contactcenteroplossingen van Interactive Intelligence bieden onder andere mogelijkheden voor multimedia- en screenrecording, quality monitoring, work force management, campaign management, web self-service, e-mail response management en kennismanagement.

Het complete rapport Gartner Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure, North America, 2007 is te vinden op: www.interactive-intelligence.com/wpreg.cfm?wp=gartner

Over het Magic Quadrant

Het Magic Quadrant 2007 is eigendom van Gartner Inc., en wordt met toestemming hergebruikt. Het geeft op grafische wijze weer hoe Gartner tijdens een bepaalde periode leveranciers beoordeelt op marktcriteria. Gartner beveelt geen specifieke aanbieder, product of dienst uit het Magic Quadrant aan en adviseert gebruikers om niet alleen leveranciers te selecteren die als `Leaders' worden vermeld. Het Magic Quadrant is uitsluitend bedoeld als onderzoeksinstrument, niet als leidraad voor specifieke leverancierskeuze.

Gartner wijst iedere garantie, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, waaronder garanties voor verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel. Voor meer informatie over Gartner verwijzen wij door naar www.gartner.com.

Over Interactive Intelligence

Interactive Intelligence Inc. (Nasdaq: ININ) levert zeer innovatieve software en services voor contactcenters en zakelijke IP-telefonie, onder andere op het gebied van contactcenter automatisering, customer self service en unified messaging. Interactive Intelligence is opgericht in 1994, heeft wereldwijd meer dan 500 werknemers, 5 regionale hoofdkantoren en een groot aantal verkoopkantoren in Noord Amerika, Europa en Azie/Oceanië. Het Benelux hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Wereldwijd zijn meer dan 2500 organisaties klant van Interactive Intelligence, waarvan ruim 400 in EMEA. www.inin.com.





Ingezonden persbericht