( BW)(AMERICA-ONLINE-1) AOL lanceert de Italiaanse webportal
www.aol.it; Gratis webtools, onder andere expresberichten, e-mail,
foto's met onbeperkte opslagruimte, video, nieuws en entertainment op
aol.it

    Redactie Business

    MILAAN, Italië--(BUSINESS WIRE)--13 september 2007--AOL Europa
heeft vandaag de lancering van AOL.it bekendgemaakt, een nieuwe
specifieke portalservice voor Italië. AOL.it is gratis voor iedereen
die het web gebruikt en biedt e-mail, expresberichten, foto- en
videodiensten naast opwindende content speciaal voor Italië, onder
andere plaatselijke sport, entertainment en nieuws over beroemdheden.

    AOL is een toonaangevend provider van webservices, met 234 miljoen
unieke bezoekers wereldwijd, en een enorme ervaring gebaseerd op meer
dan 20 jaar actief zijn in de bedrijfstak. Het bedrijf wordt gerekend
tot de meest betrouwbare platforms op het Internet en werkt al met
succesvolle portals in Engeland, Duitsland, Nederland, Frankrijk en
Oostenrijk. De lancering van AOL.it betekent het begin van een
ambitieus uitbreidingsprogramma in Europa. Binnen 18 maanden plant AOL
de lancering van plaatselijke portals in 14 verschillende
internationale landen, waarvan een aantal in Europa.

    AOL.it biedt de Italiaanse consumenten een aantrekkelijke
online-bestemming die een grote verscheidenheid aan content,
interactieve diensten en veiligheidsfuncties samenbrengt op een
plaats. Het bedrijf biedt e-mail met een onbeperkte opslagcapaciteit
en ongeëvenaarde veiligheid en bescherming tegen spam, maar ook
geïntegreerde expresberichten en sociale netwerktoepassingen,
waaronder AOL Foto en AOL Video.

    Dana Dunne, algemeen directeur van AOL Europa: "We zijn erg blij
dat we AOL.it lanceren. Italië is een snel groeiende online-markt met
veel breedbandgebruikers en erg grote kansen voor online-reclame. Hier
een specifieke portal lanceren helpt ons om zowel te concurreren om
gebruikers als adverteerders. AOL heeft de ervaring, de infrastructuur
en de schaal om Italië een sterke plaatselijke portal te bieden die
voldoet aan de behoeften van online-gebruikers."

    De eigenschappen van de nieuwe portal AOL.it zijn onder andere:

    --  AOL's gemakkelijk te gebruiken e-mailservice met een
        onbeperkte opslagruimte, het blokkeren van spam dat
        toonaangevend is in de bedrijfstak, en een krachtige
        beveiliging tegen virussen. Mensen in Italië die snel gebruik
        maken van AOL's diensten genieten het voordeel dat ze de
        fraaiste e-mailadressen kunnen kiezen omdat de lancering van
        een nieuw landspecifieke AOL-naamruimte veel combinaties van
        e-mailadressen van voornaam / achternaam beschikbaar maakt.

    --  AOL's toonaangevend expresberichten met de functies
        offline-boodschappen, beelden uitwisselen, individualisering,
        gegroepeerde berichten, en meerdere accounts tegelijkertijd.

    --  AOL's Foto-service biedt onbeperkte opslag van afbeeldingen in
        hun oorspronkelijke resolutie, en gemakkelijke uitwisselen via
        blogs, IM en e-mail.

    --  AOL's Video-product biedt tools om video's te uploaden en uit
        te wisselen, maar ook de mogelijkheid om video's te bewerken
        voor het uploaden.

    --  Een krachtig product om te zoeken op het web, geleverd door
        Google, dat gebruikers helpt om de plaatselijke of
        internationale informatie die ze nodig hebben te vinden.

    --  Talloze contentkanalen waaronder nieuws, sport, beroemdheden,
        films en games. In de nabije toekomst wordt het aantal kanalen
        uitgebreid.

    --  Gemakkelijk content uitwisselen in zowel AOL's gemeenschap als
        met internetgebruikers in de hele wereld.

    Dunne zegt verder: "Europa is voor AOL een van de voornaamste
markten om te kunnen groeien. Deze markt groeit sneller dan die van de
Verenigde Staten, en de inkomsten uit online-reclame in West-Europa
groeien volgens een prognose met 25 % per jaar tot 2009.* Door het
lanceren van specifieke portals die echt aantrekkelijk zijn voor de
plaatselijke markten verkeren we in een goede positie om deze kans te
benutten. We verwachten binnen 18 maanden meer dan 95% van de Europese
online-markt te bestrijken.

    AOL is al uiterst succesvol in Europa, en de lancering van deze
nieuwe portal onderstreept onze betrokkenheid bij het continent. We
begrijpen de behoeften van de plaatselijke markten en bouwen voort op
onze ervaring om portals te maken in de plaatselijke taal die zowel
voor consumenten als adverteerders aantrekkelijk zijn."

    De lancering van de Italiaanse portal is de recentste poging van
AOL om het wereldwijde publiek uit te breiden. In het afgelopen jaar
heeft AOL zich getransformeerd in een wereldomspannend op het web
gebaseerd, door reclame ondersteund bedrijf. AOL concentreert zich op:
producten en leiderschap in het programmeren op het web; snelle
internationale groei; en het bouwen van een reclamenetwerk dat
toonaangevend is in de wereld. In de afgelopen maanden heeft AOL zijn
product- en softwareprogramma vernieuwd, portals gelanceerd in India,
Oostenrijk en Nederland, en heeft het bedrijf diverse reclamebedrijven
overgenomen, waaronder AdTech, TACODA en Third Screen Media.

    * Bron: "Advertising Forecast 2006" van Zenithoptimedia

    Over AOL Europe

    AOL Europe is een dochteronderneming van AOL LLC dat in bezit is
van Time Warner, en is een wereldomspannende webservicesbedrijf dat
werkzaam is op een aantal van de populairste websites, biedt een
uitvoerig assortiment aan gratis software en diensten, runt een van de
grootste ISP's in de Verenigde Staten en zorgt voor een volledig
assortiment aan reclame.

    De Italiaanse portal wordt uitgevoerd door AOL Global Operations
Limited. AOL runt al specifieke portals in Engeland, Frankrijk,
Duitsland, Nederland en Oostenrijk. AOL Duitsland werd in een recente
poll in dat land voor het zevende opeenvolgende jaar gekozen als het
betrouwbaarste online-merk.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

MULTIMEDIA AVAILABLE:
http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5492125

    --30--PP/ny*

    CONTACT: AOL Europe
             Gunnar Bender, +44 (0) 20 7348 8741
             Vice-president zakelijke communicatie & merken



Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.