Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 14 september 2007

Pers uitnodiging The Amsterdam Dungeon

Nu, 2 jaar later na het openen van haar deuren op het Rokin te Amsterdam, is The Amsterdam Dungeon duidelijk een zeer succesvolle attractie met een enorm snel groeiende reputatie.

Een geweldige, unieke belevenis in Nederland! The Amsterdam Dungeon is een interactieve belevenis met professionele acteurs, show elementen en special effects om de meest gruwelijke periodes uit de Amsterdamse geschiedenis tot leven te brengen.

Deze dagattractie verdiept zich in serieuze, historische gebeurtenissen zoals de Bloedraad en de pest in 1664 en brengt de angst en onrust uit deze woelige tijden weer tot leven. Door middel van 12 verschillende ruimtes die zijn ingericht zoals het in deze duistere tijden ieet in deze donkerejagende tour.ijn ingericht zoals het in deze donkere tijden heeft uitgezien, maakt de ave.

heeft uitgezien, maakt de bezoeker een 80 minuten angstaanjagende tour.

Nieuw dit jaar is de geestverschijning, waarbij de bezoeker mee terug wordt genomen naar het verhaal van Meynes Cornelis. Deze vrouw werd veroordeeld voor hekserij en daarna gemarteld en verbrand op de brandstapel op de Dam te Amsterdam in de 16e eeuw. Komt zij terug voor wraak?

The Labyrint of the Lost is een donker en angstaanjagend spiegel doolhof waarin men wordt terug genomen naar de nauwe donkere straatjes van Amsterdam in 17de eeuw. De simulatie van het VOC schip benadrukt de gevaren van het leven van diegene die gedwongen werden te werken aan boord van het schip.

De emotionele achtbaan eindigt met een indoor-achtbaan die in een spannende rit door de 14de eeuwse kerkkoepel raast. De sinistere gotische architectuur van deze koepel draagt bij aan de griezelige beleving op het moment dat de laatste val gemaakt wordt.

The Amsterdam Dungeon is een attractie die fun, educatief en griezelig is en daardoor een ander soort uitje is voor verschillende soorten leeftijden en voor mensen met verschillende interesses. Voor kinderen onder de 8 jaar is het niet geschikt vanwege de levensechte belevenis.

Noot voor de redactie,