Agrarisch ondernemer wil vooral informatie van collega


PUTTEN, 20070914 -- Meer dan 80 procent van de agrarisch ondernemers geeft aan dat de informatie op een agrarische internetsite bij voorkeur van een collega moet komen. Adviseurs en toeleveranciers scoren respectievelijk 75 en 63 procent. Journalisten komen er met 25 procent bekaaid van af.

Deze zomer voerde DiepbiZniZ Consulting in opdracht van My Eyes NV een marktonderzoek uit ter voorbereiding van de lancering dit jaar van een nieuwe agrarische internetsite: www.agri-smart.tv. Ruim 1.000 agrarisch ondernemers reageerden op de uitnodiging per e-mail om een online enquête in te vullen.

Enkele uitkomsten:
* Meer dan 55% van de deelnemers koopt producten voor het
bedrijf via internet.
* Het interactieve gebruik van internet blijkt ook uit het
feit dat tweederde van de ondernemers aangaf gebruik te
maken van internetforums.
* De top-zoekmachine is ook in de agrisector Google.
* De Top-website in het onderzoek is rabobank.nl met kort
hier achter Boerderij.nl en de website van het
Ministerie van Landbouw.
* Ruim 86% van de agrarisch ondernemers in het onderzoek
geven aan dat ze dagelijks gebruik maken van internet.
Tweederde meldt één of meerdere keren per dag gebruik te
maken van e-mail.

Het onderzoek leverde ook veel informatie op over de gewenste functionaliteiten van een website en over welke rekenmodules en vakinformatie men wenst te beschikken. Een rapport van het onderzoek is beschikbaar voor een bedrag van 395 euro (excl. BTW) en kan besteld worden bij Henk Vermeer van my eyes: hvermeer@myeyes.info.

Agri-smart
Het internetportaal agri-smart.tv is een website voor en door de agrisector. Zowel afnemers als leveranciers moeten hier alles van hun gading kunnen vinden.
agri-smart is op zoek naar personen en bedrijven die delen van dit portaal willen gaan opzetten en onderhouden
(weersinformatie, glastuinbouw, akkerbouw, aardappels, milieu, vastgoed, enz). Dit tegen een vergoeding op basis van het resultaat.

My eyes
my eyes- staat voor verbindingen, transparantie en passie. my eyes is een netwerk van gepassioneerde mensen en bedrijven. Via internetplatforms vormen zich verbindingen tussen consumenten (afnemers) en producenten (leveranciers).
Verbindingen, transparantie en uitwisseling van producten, diensten en kennis vormen de basis van het ontwikkelen van transparante marktplaatsen waar we gezamenlijk met jullie aan willen werken.
Transparante markten (ontmoetingsplaatsen) kunnen opgebouwd worden als je als onderneming;
* je consumenten uitnodigt om met je mee te denken en mee
te bouwen;
* de consument een eigen plek en een eigen stem in de
community geeft;
* transparant bent (openheid tonen over wat je doet) om een
sterkere binding te verkrijgen met de markt (jouw
community);
* durft een identiteit te ontwikkelen waardoor je laat zien
waar de onderneming voor staat en durft jezelf kwetsbaar
op te stellen;
* vertrouwen opbouwt, wat leidt tot meerwaarde voor de
activiteiten binnen je eigen community (markt);
* zorgt voor een (economisch) duurzame innovatiecyclus met
als doel het creeren van nog meer meerwaarde voor jouw
onderneming, jezelf en jouw markt.

My eyes nodigt iedereen uit om bij te dragen aan het bouwen van transparante marktplaatsen





Henk Vermeer