Donderdag 13 september 2007

Deze week in FEM Business (week 37, vanaf vrijdag 14 september in de kiosk)

Focus: Nederlandse business schools
Slaagt Nyenrode erin de successen van vroeger te laten herleven? Wat is de beste business-opleiding van het land? Kunnen die instituten de concurrentie met het buitenland wel aan? En welke mythes doen er de ronde over de MBA? De nieuwe FEM Business praat u helemaal bij over executive education.

Gerard Kleisterlee vol in de aanval
Beleggers zien niet veel in de Philips-topman. Na zes jaar reorganiseren vindt Gerard Kleisterlee het tijd voor een groeispurt. De marges moeten omhoog. Gaat dat ook lukken? En gooit Consumer Electronics geen roet in het eten?

Wat doet een Belg als hij een Hollandse bank koopt? Dat is een interessante vraag nu Fortis op het punt staat ABN Amro in te lijven. Hoe gaat Fortis bijvoorbeeld om met de cultuurverschillen tussen de twee organisaties? Wordt Fortis straks Nederlandser of ABN Amro juist Belgischer?

Schnabel (SCP): politici maken burgers onnodig bang Politici overdrijven de problemen rond de vergrijzing en de integratie van allochtonen. Paul Schnabel, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau, ergert zich aan de 'ontzettend negativistische trend' die hij 'voortdurend bespeurt'.

Verder in FEM Business:

- Gaat Dell met Michael Dell opnieuw glorieuze tijden tegemoet? â- Investeerder gaat met Izecom aan de haal
â- Welke rol speelde Gelders politicus Harry Keereweer bij Nuon? â- Christian Streiff ziet VW als voorbeeld voor Peugeot en Citroën â- Aan de Apple iPod Touch valt nog wel wat te verbeteren

Informatie: Arne van der Wal 06-22313718 of Jean Dohmen 06-52037025