Ingezonden persbericht


Vakevenement Beauty Salon dimensions in Jaarbeurs Utrecht

Beauty Salon dimensions: klaar voor alle nieuwe trends

Van zaterdag 15 september tot en met maandag 17 september opent Jaarbeurs Utrecht haar deuren voor Beauty Salon dimensions; het jaarlijkse vakevenement voor de schoonheidsverzorgingbranche. Beauty & food is het thema van Beauty Salon dimensions 2007. Tijdens dit evenement zorgen ruim 180 deelnemers voor een breed aanbod van nieuwe producten en technieken, waarvan een groot deel op de beursvloer wordt gedemonstreerd. Tijdens Beauty Salon dimensions worden verschillende wedstrijden, demonstraties en trainingen georganiseerd, maar ook zijn er verschillende thema paviljoens op de beursvloer te vinden.

Beauty & Food
Beauty & food is hét thema van Beauty Salon dimensions 2007. De relatie tussen uiterlijke verzorging en voeding wordt steeds belangrijker. Schoonheid komt immers van binnen uit! Niet meer smeren met peperdure crèmes, maar speciale yoghurt en snoep eten om rimpels te bestrijden. "Beautyfood" of "Skingestibles" zijn in Azie al jaren een grote rage, in Europa zetten zowel de voedings- als de cosmetica-industrie de eerste, voorzichtige stapjes op de "cosmetic food"-markt. In het Beauty & Food Inspiration Plaza in hal 2 is van alles te vinden over de relatie tussen uiterlijk en voeding. Zo geven studenten van de opleiding Food Design iedere dag prikkelende voordrachten en demonstraties en vindt u voorbeelden van producten die nu al in Nederland te koop zijn. Een bezoek aan het Beauty & Food plaza in hal 2. kan voor hele inspirerende ideeën zorgen!

Black Hair & Beautypaviljoen
In het Black Hair & Beauty Paviljoen tegenover het terras in hal 2 vindt 3 dagen lang een aantal informatieve workshops en demonstraties plaats gericht op de speciale verzorging van de gekleurde huid en van kroes/gemengd haar. Schoonheidsspecialiste Stephanie Timmerman-Homoet uit Haarlem, gespecialiseerd in behandelingen voor de gekleurde huid, zal workshops verzorgen over visagie, microdermabrasie en collageenbehandelingen voor de gekleurde huid en over medische voetverzorging voor de donkere huid. Adyana Schmeltz uit Amsterdam laat de bezoeker kennismaken met holistische stoelmassages die gebaseerd zijn op de Afrikaanse drukpuntmassage. Verder zullen er op het podium continu make-up en haardemonstraties plaatsvinden. In de informatiestand van de Afro-europese Schoonheids Unie kan de bezoeker tijdens de beurs terecht met alle vragen over de gekleurde huid en de verzorging van kroeshaar.

Wedstrijden
Het Nederlands Kampioenschap nagelmodellage 'Nail Design 2007' wordt georganiseerd op zondag 16 september tijdens de vakbeurs Beauty Salon dimensions door De Nederlandse branche vereniging; Het Nagelgilde in samenwerking met beursorganisator VNU Exhibitions. Door deelname aan het Nederlands Kampioenschap Nail Design kunnen de winnende nagelstylisten uit de categorieën gel en acryl uit Nederland zich kwalificeren voor internationale nail design wedstrijden waarop Het Nagelgilde aansluiting heeft. De opdracht voor 'Nail Design 2007' luidt: het vervaardigen en aanbrengen van een set ''wedstrijdnagels'' met French Manicure volgens een professioneel systeem naar keuze van om het even welk merk acryl, gel of fiber. Alle technieken mogen toegepast worden. De nagels moeten technisch perfect aangebracht zijn en duurzaam zijn.

Voor de 3de maal wordt tijdens Beauty Salon dimensions de Hairextensions Award 2007 georganiseerd. Kappers uit het hele land strijden op 17 september 'live' op de beursvloer om deze unieke prijs, de competitie is in het leven geroepen door beursorganisator VNU Exhibitions en hairextension-importeur Original Socap. De Award gaat naar de deelnemer die ter plekke de leukste, mooiste, opvallendste en meest creatieve metamorfose maakt. De Jury bestaat uit: topkapper Coos de Joode, Maurice Pierot bekend van het programma "Make me beautiful" en de Italiaanse president van Original Socap Luigi di Biase.

Het vakblad Visagie organiseert wederom de jaarlijkse fotowedstrijd voor visagisten; "Make Up Award 2007". De winnaars van de juryprijs wacht een geldprijs van ¤ 500 en eeuwige roem, want de winnende foto's worden op de cover van Visagie geplaatst. Bovendien maken de deelnemers kans op de publieksprijs van ¤ 150, toegekend door de bezoekers van de vakbeurs Beauty Salon dimensions. Doel van de Make-Up Award is om visagisten en make-up artists te stimuleren op het gebied van creativiteit, perfectionisme en professionaliteit. Aspecten die ook bij de beoordeling van de inzendingen een belangrijke rol spelen. De Make-Up Award 2007 kent twee categorieën, waarvoor men zich naar keuze kan inschrijven: Beauty Make-up (commercieel, als voor de cover van een glossy) en Vrij Werk, waarmee een bepaald thema of begrip verbeeld wordt. Het is verplicht dit vrije werk een naam of titel te geven, die de achterliggende gedachte verduidelijkt. Alle inzendingen worden beoordeeld door een deskundige vakjury, die per categorie vijf creaties nomineert. Deze worden bekend gemaakt in het augustusnummer van de vakbladen Visagie, Esthéticienne, Prof Nail en Le Salon. Tijdens de beurs zullen de winnaars in elk van beide categorieën bekend gemaakt worden. Deze krijgen ieder een bedrag van ¤ 500; daarnaast zullen de bekroonde inzendingen gebruikt worden voor de cover van het vakblad Visagie. Op een speciale fotowand in hal 2 kunnen de bezoekers het ingezonden werk bewonderen en jureren. De creaties met de meeste stemmen krijgen de publieksprijs ¤ 150, ter beschikking gesteld door beursorganisator VNU Exhibitions.

Win een Power Plate!
Iedereen die online een toegangsbewijs bestelt, maakt kans op een Power Plate MY5 t.w.v. 4900 euro! Dit apparaat wordt door Power Plate Nederland ter beschikking gesteld. De stand van Power Plate is in hal 2, standnummer 2. B048. Online toegangsbewijzen kunnen tot en met 17 september 2007 worden besteld via www.beautybeurzen.nl en kosten dan ¤ 9,- i.pv. ¤ 23,50. Men ontvangt zijn of haar toegangsbewijs per mail.

Praktisch
Beauty Salon dimensions vindt plaats op 15, 16 en 17 september 2007 in hal 1 en 2 van Jaarbeurscomplex Utrecht. Openingstijden: zaterdag 15 en zondag 16 september van 10.00 - 18.00 uur, maandag 17 september van 10.00 - 17.00 uur. Toegangsbewijzen zijn online te bestellen via www.beautybeurzen.nl en kosten in de voorverkoop ¤ 9,- i.p.v. ¤ 23,50. Kinderen tot 12 jaar hebben gratis toegang. In de doorgang van hal 1 naar hal 2 is een speciale balie ingericht waar bezoekers hun inkopen in tijdelijke bewaring kunnen geven en op 15 en 16 september is er een gratis crèche voor kinderen. Voor meer informatie kijk op www.beautybeurzen.nl
---

Noot voor de redactie,