College van Beroep voor het bedrijfsleven

Klanten positief over de Centrale Raad van Beroep

Utrecht, 17 september 2007 - In de maanden mei en juni heeft de Centrale Raad van Beroep, de hoogste rechter in onder andere sociale zekerheidsgeschillen, een klantwaarderingsonderzoek laten uitvoeren onder zowel professionele partners als burgers. De resultaten van dit onderzoek zijn positief.

Algemene conclusies
Opvallend is de zeer hoge bereidwilligheid van klanten om aan het onderzoek mee te werken. De professionele partners (advocaten, gemachtigden van rechtzoekende burgers en gemachtigden van bestuursorganen) zijn bevraagd door middel van een schriftelijke vragenlijst, de burgers zijn na afloop van de zitting geïnterviewd. 88 % van de klanten is allesoverziend tevreden. Op een aantal punten is die tevredenheid flink groter dan gemiddeld binnen de rechtspraak, bijvoorbeeld op het gebied van de motivering van de uitspraken, de rechtseenheid van beslissingen en de bejegening door de medewerkers. In de ogen van de klanten heeft de Centrale Raad van Beroep de zaken goed op orde en is het een zeer professionele organisatie.

Bron: Centrale Raad van Beroep
Datum actualiteit: 17 september 2007 Naar boven