AutoRai

Mazda's Nagare Island wint media award

(9/17/2007)
Nagare Island, het eiland van Mazda in de virtuele wereld van Second Lifeâ¢, heeft de prestigieuze OttoCar Award gewonnen voor de beste automotive aanwezigheid in deze populaire website, één van de grootste virtuele en driedimensionale werelden op internet.

De award werd gisteren uitgereikt op de IAA 2007, de Frankfurt Motor Show, door AutoVision (www.auto-vision.org), een organisatie die elke twee jaar awards uitreikt in de automotive industrie op het gebied van de beste promotiefilms, advertenties, online media campagnes, websites en interactieve producten.

Nagare Island, een product van de PR afdeling van Mazda Motor Europe in Leverkusen en het Duitse bureau âEnter the Metaverseâ, werd in februari dit jaar vlak vóór de AutoSalon van Genève gelanceerd als platform voor de nieuwe Mazda Hakaze, een bijzondere concept car, met name bedoeld voor liefhebbers van het kitesurfen. Bezoekers van de website kunnen hun eigen Hakaze winnen als ze een testrit met hindernissen over het eiland tot een goede einde weten te brengen. In de auto bevindt zich een virtueel kiteboard, dat de eigenaar kan gebruiken om in de zee rond het eiland te genieten van het kitesurfen. Het eiland kende sinds de lancering meer dan 20.000 bezoekers waarvan er bijna 4.000 nu een Hakaze bezitten en waarbij er zoân 6.000 kiteboards zijn gebruikt.

âNagare Island is onderdeel van een geïntegreerde communicatiestrategieâ vertelt Franz Danner, Vice President van Mazda Motor Europe en eindverantwoordelijk voor PR. âHet biedt ons de mogelijkheid om de klassieke PR, zoals wij die toepassen op een autobeurs als die in Genève, te vermengen met de PR voor een nieuwe doelgroep en tevens onze reputatie als leider op het gebeid van automotive design verder te onderstrepenâ.