P E R S B E R I C H T

VROUWELIJKE TOPGAMERS VERENIGD IN TEAM GX
Webtechnologiebedrijf GX sponsort 'first ladies in first person shooters'

Nijmegen, 17 september 2007 - GX, topleverancier van producten en oplossingen voor web content management, presenteert de ultieme vrouwelijke gameclan: Team GX. Na een zoektocht naar vrouwelijk talent en diverse voorrondes, werd op zaterdag 8 september de finale gespeeld, die de definitieve teamleden opleverde.

Sinds juni is webtechnologiebedrijf GX op zoek naar gamende vrouwen. De eerste, individuele ronde leverde twintig namen op, na de tweede ronde - de teamronde op 16 augustus - werd dit aantal gereduceerd tot acht. In de spetterende finale, die op zaterdag 8 september werd gespeeld in gamecafé Wzzrd te Enschede, maakten deze acht dames uit wie van hen een plaats verdient in Team GX.

De kaarten zijn geschud: zes razendsnelle vrouwen toonden zich een waardig Team GX-lid. De clanleden luisteren naar de fantasievolle namen Dolliteon, Flavorable, Ghostgirl, MadamB!TCH, Rikku en Juna. Deze namen zullen in de nabije toekomst wellicht prijken op de deelnemerslijsten van grote internationale toernooien. Maar hun lot werd niet zomaar bepaald: er ging een spannende strijd aan vooraf.

Aan het einde van de enerverende middag maakte de jury - bestaande uit verschillende GameGuru's en de admins - de winnaars bekend. Ze betrokken niet alleen het aantal punten in hun oordeel, maar ook speelstijl, teamspirit en geestdrift speelden een rol. Team GX zal zich in eerste instantie vooral toeleggen op Call of Duty 2, de specialiteit van het merendeel van de teamleden.

"We hopen met dit hoogstaande vrouwenteam het gamen onder vrouwen een flinke impuls te geven," zegt Rolf Diepeveen, marketingmanager bij GX. "Maar ook willen we met Team GX de aandacht trekken van mensen die passie hebben voor alles wat met webtechnologie te maken heeft, vrouwen én mannen. Voor hen hebben we namelijk de ideale werkomgeving bij de grootste leverancier van web content management in Nederland." GX WebManager, ontwikkeld op basis van de nieuwste Javatechnologie en open standaarden, wordt gebruikt voor websites die behoren tot de bekendste en drukst bezochte van Nederland.

Over GX

GX is een succesvol webtechnologiebedrijf en de grootste onafhankelijke leverancier in Nederland van oplossingen voor web content management. Met behulp van het product GX WebManager worden voor klanten innovatieve en betrouwbare oplossingen gebouwd door GX en GX partners, uiteenlopend van moderne informatieve websites tot krachtige oplossingen voor online sales & marketing in complexe organisaties.

De visie van GX is dat een steeds groter wordend deel van de bedrijfsprocessen plaatsvindt vanuit het online kanaal naar binnen toe. GX WebManager is speciaal ontwikkeld voor dergelijke 'outside in' processen. Een robuust en flexibel platform gebaseerd op open standaarden en met een op componenten gebaseerde architectuur. GX WebManager wordt gebruikt door middelgrote en grote organisaties in uiteenlopende sectoren en klanten van naam zoals KPN, Menzis, Reed Business, SNS, Connexxion, Ajax, PSV, Unicef, Gemeente Eindhoven, Gemeente Amstelveen, Asics, Planet Internet, Weekblad Persgroep, IDG, Nationale Postcode Loterij, KNVB en vele andere. De klanten van deze organisaties beschouwt GX ook als klanten van GX; moderne consumenten die zich bewegen in een digitale wereld zonder grenzen. Die klanten tevreden stellen is het doel. Dat verklaart 'outside in' en onderscheidt GX WebManager in de markt. Bezoek ook www.gx.nl.

//////////////////



Ingezonden persbericht