( BW)(NY-AMERICA-ONLINE-1)(TWX) AOL hergroepeert activiteiten en
onthult wereldwijd geïntegreerd reclameplatform; De nieuwe entiteit,
Platform A, biedt adverteerders toegang tot het grootste internetwijde
display-reclamenetwerk en de meest gesofisticeerde hulpmiddelen; bouwt
voort op succes van Advertising.com en integreert TACODA, Third Screen
Media, Lightningcast en ADTECH; Hoofdkantoor van AOL verhuist naar de
wereldhoofdstad van de reclame, New York City; Portaalsite, werkbalk
en zoekfunctie van AOL worden wereldwijd verspreid via miljoenen
verkochte HP-pc's

    Redactie Business

    NEW YORK & DULLES, Va.--(BUSINESS WIRE)--17 september 2007--AOL
kondigde vandaag een aantal wijzigingen aan in zijn acties om het
bedrijf te positioneren als 's werelds grootste en meest efficiënte
reclamenetwerk, op basis van zijn Advertising.com-netwerk dat leider
is in de sector en de recente overnames van TACODA, Third Screen
Media, Lightningcast en ADTECH.

    De hergroepering betekent de laatste stap in de overgang van AOL
van toegangsactiviteiten naar een wereldomspannend,
reclame-ondersteund webbedrijf.

    De nieuwe entiteit, Platform A genoemd, biedt adverteerders
toegang tot de meest gesofisticeerde doelgroep- en meetinstrumenten
die op de markt beschikbaar zijn via het ongeëvenaarde netwerk van
derdensites van Platform A en via de eigen en geëxploiteerde sites van
AOL. Platform A bereikt al meer dan 90% van het online-thuispubliek,
volgens comScore Media Metrix. Platform A bouwt voort op het succes
van Advertising.com, dat het grootste displaynetwerk voor derden
exploiteert, en integreert de leider in bepaling van doelgroepen
TACODA, Third Screen Media, die het grootste netwerk voor mobiele
media exploiteert, marktleider in online-video-advertenties
Lightningcast, en het wereldwijde advertentieplatform van ADTECH.

    AOL kondigde ook aan dat het zijn hoofdzetel zal verhuizen naar
New York City, waardoor het bedrijf gevestigd zal zijn in het centrum
van de mediareclame.

    "Met deze wijzigingen hebben Randy Falco, Ron Grant en hun team
AOL in een positie gebracht waarin het bedrijf ten volle kan genieten
van de trends die de online-reclamewereld hertekenen en waarin AOL
zijn leiderschap kan uitbouwen," zei Jeff Bewkes, President en COO van
Time Warner. "Adverteerders vragen steeds meer naar kwaliteit en naar
schaalbare en meetbare resultaten, en de nieuwe Platform A-organisatie
beantwoordt aan deze behoefte."

    "Met de toenemende versplintering van het onlinepubliek kunnen we
adverteerders het best dienen door hen gebruik te laten maken van
massale reclamenetwerken die het hele Internet bereiken, en niet
alleen onze AOL-websites," zei Randy Falco, Voorzitter en CEO van AOL.
"En de voorbije acht maanden hebben we een netwerk opgericht dat het
gepaste antwoord biedt, met een nooit eerder gezien bereik en
hoogtechnologische oplossingen. Met de lancering van Platform A geven
we dit krachtige netwerk vrij, zodat het onze marketingpartners een
ongeëvenaarde transparantie en return on investment kan bieden."

    Curtis G. Viebranz werd benoemd tot EVP van AOL en Voorzitter van
Platform A, die rapporteert aan Ron Grant, Voorzitter en COO van AOL.
Viebranz was vroeger CEO van TACODA. De mensen die aan hem
rapporteren, zijn Lynda Clarizio, die aan het hoofd blijft staan van
Advertising.com, en Kathy Kayse, die AOL-merkoplossingen zal leiden,
waarbij ze zich toespitst op oplossingen op maat die gebruikmaken van
onze hoogstaande inventaris en van de middelen via Platform A voor
adverteerders van topmerken.

    AOL verhuist zijn hoofdzetel naar 770 Broadway in New York City,
waar het bedrijf kantoorruimte huurt en waar ook de in New York
gevestigde reclame- en programmeringsactiviteiten zullen plaatsvinden.
AOL behoudt belangrijke activiteiten in Dulles, Virginia, evenals
kantoren in Mountain View, Californië, en op andere plaatsen.

    "New York City is het centrum van de reclamewereld, dus is het
niet meer dan logisch dat we onze hoofdzetel naar hier verhuizen," zei
Falco.

    AOL kondigde vandaag bovendien aan dat het een overeenkomst met HP
heeft ondertekend om plaatselijke versies met twee merken van zijn
portaalsite, werkbalk en zoekrobot aan te bieden op HP-desktops en
notebooks die wereldwijd worden verkocht. Onder de overeenkomst zal de
portaalsite met twee merken worden ingesteld als de
standaardstartpagina, en de werkbalk en zoekrobot met beide merken zal
de standaardinstelling zijn in verschillende landen wereldwijd.

    De overeenkomst betekent een uitbreiding van de bestaande relatie
tussen HP en AOL, die klanten een AOL/HP-portaalsite met twee merken
aanbiedt als de standaardstartpagina voor HP-klantenpc's die in de
V.S. worden verkocht.

    Onder de nieuwe overeenkomst zal AOL aan HP portaalsites en
werkbalken met beide merken in de lokale taal aanbieden, evenals
zoekoplossingen voor elk betrokken land. AOL zal HP-gebruikers een
aanpasbare, modulaire portaalsite met de twee merken aanbieden,
gebaseerd op myAOL, dat onlangs in de V.S werd gelanceerd in publieke
beta. De portaalsite zal op de startpagina een plaats voorzien via
dewelke eindgebruikers toegang krijgen tot relevante inhoud, diensten
en samenwerkingsaanbiedingen van HP. Daarnaast krijgen consumenten en
professionele gebruikers toegang tot andere belangrijke AOL-producten
en diensten op internationale markten.

    Deze aankondigingen maken deel uit van een reeks agressieve
stappen die AOL zet om zijn reclame-activiteit uit te breiden en de
omvang en de inzet van zijn wereldwijde publiek uit te breiden op
basis van vier belangrijke pijlers:

    een wereldwijd display-reclamenetwerk uitbouwen; producten en
programmering van leiderschap op het Web; snelle internationale groei;
en de kostenstructuur van het bedrijf tot de juiste proporties
brengen.

    Zo heeft het bedrijf zijn product- en programmeringsopstelling
herwerkt, waarbij nieuwe producten zoals Mgnet en Bluestring werden
geïntroduceerd, bestaande producten zoals de webgebaseerde AOL Mail en
AIM-diensten werden uitgebreid, en belangrijke kanalen zoals nieuws,
sport, geld & financiën en muziek opnieuw werden gelanceerd. Daarnaast
heeft AOL nieuwe portaalsites gelanceerd in India, Oostenrijk,
Nederland en, vorige week nog, in Italië.

    Over AOL

    AOL(R) is een wereldomspannend bedrijf voor webservices dat een
aantal van de allerpopulairste webbestemmingen runt, een uitvoerige
reeks gratis software en diensten biedt en een van de grootste ISP's
is in de Verenigde Staten. AOL biedt een volledig pakket
reclameoplossingen. Het bedrijf is een dochteronderneming van Time
Warner Inc. dat er een meerderheidbelang in heeft. (NYSE:TWX),

    AOL LLC is gevestigd in Dulles, Virginia. AOL en zijn
dochterondernemingen hebben ook bedrijven in Europa, Canada en Azië.
Meer informatie vindt u op AOL.com.

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

    --30--SF/ph*

    CONTACT: AOL
             Tricia Primrose Wallace, 703-265-2896
             of
             Anne Bentley, 703-265-2825
             anne.bentley@corp.aol.com



Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.